Beantwoord

internet

  • 1 September 2021
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Hallo,

 

Sinds een uurtje kunnen we geen tv meer kijken in de woonkamer.

In de slaapkamers werkt het wel nog perfect.

Ik heb al geprobeerd om alles opnieuw op te starten, maar dat werkt niet.

We hebben een Android digicorder in de woonkamer, gewone digicorders in de slaapkamers, en over wifi booster overal.

 

De wifibooster hier, branden maar 2 lichtjes ( power en acces point), terwijl in de slaapkamers alle lichtjes branden.

 

Kan iemand me helpen? 

 

Thx!

icon

Beste antwoord door Martin 1 September 2021, 22:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

je kan de wifi booster waar je Android decoder is op aangesloten eerst eens resetten en opnieuw synchroniseren met de bbox

Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus

TBI:

Lampjes van je Wi-Fi Booster

 

Werkt je Wi-Fi Booster correct? Check je controlelampjes om zeker te zijn.

Power LED Power 

Dit controlelampje geeft aan of de Wi-Fi Booster aanstaat. Is dat niet zo, check dan of de voedingskabel goed aangesloten is en de schakelaar achteraan het toestel op I staat.

Link quality LED Link Quality 

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster op Access Point staat of als de Wi-Fi Booster via een ethernetkabel met de b-box is verbonden, moet dit controlelampje uit zijn.

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster op AutoRepeater of Station staat, moet dit controlelampje branden. Het geeft aan of de Wi-Fi Booster is verbonden met de modem via wi-fi:

  • Témoin lumineux Signal parfait (lumière verte) Groen perfect signaal.
  • Témoin lumineux Signal correct (lumière jaune) Geel acceptabel signaal.
  • Témoin lumineux Signal de mauvaise qualité (lumière rouge) Rood zwak signaal. Het toestel moet worden verplaatst of er moet een tweede toestel worden gebruikt om het signaal te versterken. Wij raden je aan de Wi-Fi Booster op een hoge plaats te plaatsen die goed geventileerd is. Plaats het toestel zeker niet in een kast.
  • Controlelampje uit = geen signaal. Je Wi-Fi Booster is te ver weg of erg gestoord door zijn binnen- (bijv. door andere toestellen) of buitenomgeving. In dit geval raden wij je aan om de b-box opnieuw op te starten en daarna de Wi-Fi Booster. Werkt het nog steeds niet? Breng de Wi-Fi Booster dichter bij de b-box.

Access Point LED Access Point 

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster op Station staat, moet dit controlelampje uit zijn.

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster is ingesteld op AutoAccess Point of Repeater, moet dit controlelampje branden. Brandt dit niet? Wij raden je aan de installatie en synchronisatieNieuw venster van de Wi-Fi Booster opnieuw te starten.

WPS LED WPS 

Dit controlelampje geeft aan hoe het staat met de synchronisatie tussen de b-box 3 en de Wi-Fi Booster. Normaal brandt dit controlelampje niet. Als je de Wi-Fi Booster en de b-box 3 wilt synchroniseren of hersynchroniseren, druk dan op de WPS-knop van de b-box 3 en binnen twee minuten op die van de Wi-Fi Booster. De WPS-controlelampjes zullen ongeveer twee minuten knipperen en dan uitgaan. De synchronisatie is dan afgelopen.

Brandt het lampje rood? De Wi-Fi Booster is te ver van de b-box verwijderd bij het synchroniseren. Breng ze dichter bij elkaar en start de synchronisatie opnieuw.

Wi-Fi 2.4 WI-Fi 5Wi-Fi

Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:

  • permanent wanneer een toestel is verbonden met de wifi van de Wi-Fi Booster.
  • knippert wanneer een toestel de wifi van de Wi-Fi Booster gebruikt.

Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.

Dit lampje blijft uit wanneer je in de buurt van de Wi-Fi Booster met je toestel bent? Je toestel bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box. Wij raden je aan dat je wi-fi op je toestel deactiveert en vervolgens weer activeert. Je toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.

 

Zal ik eens proberen. Dank je

Zal ik eens proberen. Dank je

ik heb in mijn vorige post er nog de betekenis van de controlelampje aan toegevoegd 

als het daarna nog niet werkt kunnen de prox forummedewerkers je morgen ook nog verder helpen.

Het werkt terug. Bedankt!

 

Wel nog een klein vraagje. Op de andere 2 wifiboosters branden alle lichtjes, maar op de deze blijven 2.4 GHz en 5 GHz uit. 

Heeft dit ook iets met de storingen te maken?

@Schmick Neen de uitleg stond eigenlijk hierboven al 

Wi-Fi 2.4 WI-Fi 5Wi-Fi

Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:

  • permanent wanneer een toestel is verbonden met de wifi van de Wi-Fi Booster.
  • knippert wanneer een toestel de wifi van de Wi-Fi Booster gebruikt.

Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.

Dit lampje blijft uit wanneer je in de buurt van de Wi-Fi Booster met je toestel bent? Je toestel bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box. Wij raden je aan dat je wi-fi op je toestel deactiveert en vervolgens weer activeert. Je toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.

Als je decoder verbonden is met de booster via utp netwerkkabel en er ook geen andere toestellen verbinding maken met de booster over wifi (2.4 Ghz wifi band en 5.0GHz wifi band) dan zullen die niet oplichten./knipperen.

Ow ja sorry, ik had er blijkbaar over gelezen. 

Bedankt!