Vraag

Ik ben gevraagd over te stappen naar decoder v7 op 1e TV, kan ik daarna nog steeds kijken op 2e TV met oudere "niet v7" decoder

  • 24 August 2022
  • 8 reacties
  • 148 Bekeken

Kan ik dus een Android TV (v7) decoder gebruiken op 1e TV en op andere 2e TV een klassieke decoder verder gebruiken?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Indien u vroeger 2 decoders had en 1 ervan door een v7  vervangen wordt, is er geen reden om aan te nemen dat de 2e decoder van het type X niet meer zou functioneren

Indien u er vroeger slecht 1 oude had, zal er in principe in de toekomst ook maar 1 kunnen gebruikt worden

Uit info op het Fr-forum begrijp ik dat de oude v5 (met HD) proactief vervangen worden en 1 maand na de vervanging ervan effectief uit dienst genomen worden 

@Luc CL je kunt altijd je oude v5 met HDD aangesloten laten dan zul je wel zien of proximus hem afsluit of niet na een tijd.

ik heb momenteel 2 v5 decoders, waarvan er 1 door proximus vervangen wordt, de andere is niet gehuurd, vermoed ik.
Ik hoop dat deze 2e (niet Android decoder) wel blijft werken.

 

Ik heb klantnummer opgenomen in mij profiel.

hen je al geprobeerd door gewoon de nieuwe aan te sluiten dan zal je vervangen v5 wel mss na een maand inactief worden maar de tweede zou daarom niet mogen inactief worden want het is deze die vervangen werd die kan afgesloten worden na een maand (ieder decoder heeft een MAC adres dus deze met het MAC adres die vervangen werd alleen zou kunnen afgesloten worden maar dat zie je dan wel)

Reputatie 7
Badge +4

De niet gehuurde v5 decoder zal uiteraard wel blijven werken tot Proximus de ondersteuning van v5 definitief stopt binnen x maanden (dit zal later wel op één of andere manier aangekondigd worden aan de gebruikers)

De stopzetting 1 maand na datum van de vervanging van uw gehuurde v5 decoder door een andere is normalerwijze vermeld in een bijhorend schrijven (cfr Fr-forum)

 

De niet gehuurde v5 decoder zal uiteraard wel blijven werken tot Proximus de ondersteuning van v5 definitief stopt binnen x maanden

tenzij wat er soms gebeurt dat de andere V5 per vergissing wordt gedeactiveerd van je lijn na een maand net zoals er soms door vergissing een v5 toch niet wordt van de lijn gehaald na een maand.

@Luc CL daarom best het MAC adres, dat op je vervangen V5 decoder staat,  eens doorspelen zodat ze zeker de verkeerde v5 niet van de lijn halen , het MAC adres kan je bv. in het privé veld “ticket” zetten van je forumprofiel

→ ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

Bedankt voor de constructieve feedback 😀👍🏽  much appreciated.

Reputatie 7
Badge +5

@Luc CL Je andere decoder zal blijven werken tot ook deze zal worden omgeruild. 

Reageer