Vraag

home cinema

  • 16 januari 2020
  • 12 reacties
  • 98 Bekeken

ik heb één home cinema aangesloten via spdif aan aan nieuwe digibox .. als ik gewoon tv kijk gaat het via mijn surround systeem … als ik op kanaal 57 naar netflix ga komt er geen geluid via mijn surround hoe kan dat 


12 reacties

mss best ook eens vermelden over welke nieuw decoder je het hebt  is dit de v5-compact of de V6

NB:bij Proximus spreekt men over decoder, digibox is de terminologie bij Telenet.

geachte ik heb het over de V5 Compact 

 

decoder eens heropstarten levert dit iets op, door zijn stroom even volledig te onderbrken.

of anders eens de decoder resetten > klik hier

 

heb ik al allemaal gedaan als tv gewoon speeld werkt alles als ik naar netflix ga niet denk dat netflix dit blokkeerd 

mss zal er wel iemand van proximus zelf dit weten of kunnen navragen bij hun specialisten

of iemand anders die er ervaring mee heeft.

Als je met sp dif optical out bedoelt, dan kan je tv  optical out eventueel aansluiten op surround systeem.

Indien Netflix  kanaal geluid heeft zonder surround / sp dif te gebruiken(gewoon geluid van  tv toestel zelf)  is er natuurlijk wat anders aan de hand.

Reputatie 7
Badge +4

@chrisdevolder  Kan je eens nagaan hoe de audio instelling staan op je decoder , dit in het menu instellingen , systeem , audio , staat het geluid hier op dolby of op stereo? Kan je de waarde eens wijzigen en nagaan of daarmee het probleem opgelost geraakt? 

Ter info: stand stereo geeft inderdaad het minst problemen als je op dolby staat kan het soms tot geen klank leiden en dit ook als je zonder homecinema werkt.

dank jullie voor de info allemaal is opgelost heb spdif afgesloten en via din kabels gedaan en zo heb ik wel overal surround 

Reputatie 5
Badge +2

Netflix heeft ook aparte audio-instellingen zie hier: https://help.netflix.com/nl/node/14163 (punt is 5.1 surround ingeschakeld) en hier: https://help.netflix.com/nl/node/372. Dat zou ook kunnen helpen.

Maar ik vermoed dat het probleem zich ook in de decoder kan voordoen (of het zou ondertussen moeten opgelost zijn) want vroeger werden hier dikwijls problemen gemeld dat bij bepaalde zenders er geen geluid was op TV en dan kon je dit enkel oplossen door de decoder op stereo te zetten!

Reputatie 5
Badge +2

Inderdaad, ik wou gewoon uitsluiten of het niet lag aan de aparte netflix instellingen. Dat was de reden waarom ik dit poste. 

Reageer