History in HD

  • 21 September 2022
  • 1 reactie
  • 286 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties

Na 10 jaar is vandaag de HD-versie van History teruggekeerd bij Proximus in PIckx Mix NL met TV Replay. Ook is de HD-versie van Disney Junior FR met TV Replay in het basisaanbod verschenen. Nee, helaas is Disney Junior NL nog niet in HD. Verder zijn de HD-versies van Science et Vie TV en Histoire TV bij Pickx Mix FR verschenen.

 

Op ARD en ZDF zien we ineens bij het logo “HD” en het beeld is iets scherper. ARD HD en ZDF HD komen er dus aan. Ook TVE Int heeft geen SD-vermelding meer in beeld. De Franstalige forumgebruikers melden ook dat de HD-versies van de Rai 1, Rai 2, Rai 3, BBC One en BBC Two technisch klaarstaan. 


1 reactie

@Tien 

Na uw bericht is het mij ook opgevallen dat de tekst HD nu zichtbaar zijn op ard en ZDF, maar het beeld daarentegen is wel nog in SD kwaliteit, ik denk wel dat dit nog moet opgewaardeerd worden naar HD, zo te zien zijn we op de goede weg, als ard en ZDF echte HD zenders worden op kanaal 200 en 201, dan kunnen de SD versies verhuizen naar onderaan de lijst bij de rest van de SD zenders, ik kijk er naar uit ard en ZDF in HD.

Timm1983

Reageer