Vraag

Haperend beeld bij opnames en terugkijken

  • 17 November 2021
  • 9 reacties
  • 120 Bekeken

Beste,  sinds enige tijd hapert het beeld bij opgenomen programma’s. (geblokt en haperend) - er is gewoon niet naar te kijken. Ook bij ‘herstarten’ doet zich dat soms voor. Wat kan hier het probleem zijn?

 


9 reacties

je zou al eens kunnen proberen door de toestellen te herstarte, op deze manier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Inge heeft gelijk, ik vermoed dat deze storingen er zijn zodat we niets meer zouden opnemen

opgenomen beelden zijn ronduit slecht , altijd haperen en kleurblokken , probleem is al veel langer aan de gang. herstarten heeft geen zin.

@Inge_zonhoven ; @dcaalst 

Is het een V7 decoder mss dat je hebt want met mijn V5C decoder ondervind ik dit probleem niet, maar van de V7 wordt dit hier wel soms gemeld.

Het is zo een compacte, ik vermoed een V5 - heb wel nog niet geprobeerd te resetten en herstarten

je kunt eerst proberen met het herstarten en als het niet helpt dan resetten en blijft het probleem daarna nog dan kan een Proximus forummedewerker verder beslissen wat er verder moet gebeuren.

Reputatie 5
Badge +4

@Inge_zonhoven @dcaalst Kunnen jullie de gegevens toevoegen aan het forumprofiel? Dan kijken we het na.

alles is in het voorjaar vervangen, nieuwe router, nieuwe decoder, nieuwe wifi booster

herstarten kan ik ondertussen als de beste.

en nog een vreemd verschijnsel is  ‘s morgens tussen 6u45 en 7.00 uur valt de wifi booster  enkele minuten weg dus geen tv.

heb er ondertussen leren mee leven.  

FYI: maandag komen de Proximus forummedewerkers terug langs op het forum.

Eventueel kunnen zij dan beslissen of er technicus moet gestuurd worden om dit grondig te onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +4

@dcaalst Heb je dit probleem op beide decoders ? Ik heb je wifi nagekeken en zie daar inderdaad wel ruimte voor verbetering. 

  • Is er eventueel een ander electrisch toestel dat je gebruikt tussen 6.45 en 7u dat je wifi zou kunnen storen ? Dit hoeft niets met internet te maken te hebben (oven, verlichting,...)
  • Kan je eens testen door je booster te verplaatsen (een schapje hoger of lager, voor de tv ipv erachter,...) of je dit dan nog hebt ? 

Hier vind je alvast tips om je wifi te verbeteren. 

Als het op die manier niet lukt of betert kunnen wij iemand ter plaatse sturen om dit voor je na te kijken

Reageer