Beantwoord

Geluid verschil bij live tv kijken en netflix/mijn videos/apps: volume tot 3x stiller

  • 27 December 2023
  • 11 reacties
  • 174 Bekeken

Sedert enkele maanden merken wij dat het geluid tot 3 x stiller is bij het kijken naar netflix, opgenomen programma’s en apps (vrtmax, vtmgo). Dit is zeer vervelend, wij moeten het volume van onze tv bijna op het maximum zetten. Als we dan overschakelen  naar live tv is dit iedere keer verschieten. Vroeger hadden wij dit probleem niet. Graag een oplossing.. Dank u!

icon

Beste antwoord door Essevee 30 December 2023, 16:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Essevee  staat toevallig dolby aan, zet dit eens uit dan.

Net gecontroleerd, dolby staat uit. Bedankt voor uw reactie.

@Essevee  er is een ander topic dat gaat over het geluid van sommige zenders bij live tv-kijken:

 

Reputatie 4
Badge +1

@rsca_rsca  de situatie bij de topic starter is anders, de zenders live zijn luider dan de apps en on demand, iets wat andersom is in dat aangehaalde topic 😉

@Master-magic  inderdaad, geluidsverschil bij sommige zenders hebben we ook al gehad, maar dat is niet zo storend. Heb ondertussen allles eens opnieuw opgestart (fibermodem, modem, android decoder). Geen verandering.

Reputatie 4
Badge +1

@Essevee  is er op je tv door een achterliggende update ofzo niks aangezet automatisch in de geluidsinstellingen ???

@Essevee 

 

Dit reeds geprobeerd?

 

Mvg

Artie

Dat heb ik ook bij een buur geprobeerd maar dat lost geen zender geluidsverschillen op.
 

@Master-magic Probleem opgelost door aanpassen geluidsinstelling van de Samsung tv. In ‘Expertinstellingen opties’ heb ik de optie ‘auto volume’ ingeschakeld. Deze was waarschijnlijk uitgeschakeld door een software update van de tv. Bedankt voor de tip! @Artie  @Martin @rsca_rsca  Bedankt voor jullie reactie! 

Goed eindejaar en beste wensen voor 2024!!!!

@Essevee 

Bedankt voor de feedback.

Voor u en je familie fijne eindejaarsfeesten en een gezond 2024.

@Essevee 

Fijn dat het opgelost is!

Ook een prettig eindejaar!

 

Mvg 

Artie