Sinds kort nieuwe klant Proximus op een nieuw adres en geluid en beeld lopen niet synchroon.
Het beeld start een halve seconde (of minder maar desondanks storend) voor het geluid.
Uit de andere topics haal ik dat een Proximus-medewerker dit probleem hier oppikt en aan de hand van je klantennummer een oplossing kan aanbieden?
Bladzijde 1 / 2
Ter info: Geef ik hier nog een samenvatting van de tips die al gegeven werden om eventueel uit te proberen:
Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is.
De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is.
Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel.
Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. : via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen.
Als er een switch met DHCP aan je modem verbonden is, kan je best eens testen zonder deze switch, dus enkel de decoder eens verbinden aan je modem.
Bij gebruik van soundbar kan je proberen van deze aan te sluiten via HDMI op de HDMI ARC aansluiting van de TV.
Heb ook een vertraging op het geluid…net een
nieuwe decoder maar dat heeft het probleem niet opgelost. Als ik de decoder herstart is het ok, maar na wat zappen is de vertraging terug
heb een HDMI aansluiting tussen mijn tv en decoder en een optische kabel tussen mijn decoder en soundbar.
zou super zijn als er iemand van Proximus naar kan kijken want is verschrikkelijk irritant
Koen (025136338)
Heb je de mogelijkheid om de soundbar aan te sluiten via HDMI naar je HDMI ARC aansluiting van je TV?
heb een HDMI aansluiting tussen mijn tv en decoder en een optische kabel tussen mijn decoder en soundbar.
heb je zowel vertraging op het geluid via je TV en ook via de soundbar.
Is je decoder rechtstreeks met de Internet box verbonden via netwerkkabel
Heb ook een vertraging op het geluid…net een
nieuwe decoder maar dat heeft het probleem niet opgelost. Als ik de decoder herstart is het ok, maar na wat zappen is de vertraging terug
heb een HDMI aansluiting tussen mijn tv en decoder en een optische kabel tussen mijn decoder en soundbar.
zou super zijn als er iemand van Proximus naar kan kijken want is verschrikkelijk irritant
Koen (025136338)
Ik hoop dat die lipsync uiteindelijk opgelost geraakt met een software update zoals een PX medewerker onlangs aangegeven heeft.
Wat je eventueel nog kan proberen is de soundbar via een spdif kabeltje te verbinden rechtstreeks met de tv ofwel met de decoder indien de tv geen spdif uitgang heeft.
Bedankt voor de hulp tot nu toe.
De soundbar is via HDMI aangesloten op de tv, niet via Bluetooth.
De oplossing van DaisyS werkte maar heel tijdelijk.
@raf85 moet de klak op de TV dan niet eerst al lipsync zijn vooraleer deze dan op de tv aangesloten soundbar kan lipsync zijn?
Is het surround systeem via HDMI aangesloten aan je TV of heb je eventueel die mogelijkheid?
Tot hiertoe heeft alleen DaisyS van Proximus gereageerd met het volgende antwoord
@henCer
Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.
Dit doe je via: Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie - ipv automatisch kies je een vaste resolutie uit de lijst.
Mensen die van proximus zelf zijn hebben het volgende PX symbool naast hun naam staan:
Goh, nu lijkt het inderdaad daar aan te liggen. Op zich wel geen structurele oplossing want ik had graag mijn surround sound gehad natuurlijk. Voorlopig heeft er bij mijn weten ook niemand van Proximus gereageerd.
Dan zou ik toch een paar dagen testen zonder surround. Komt vaker voor dat een surround systeem voor problemen zorgt, maar vraag me niet waarom.
Een Samsung met een Samsung surround bar waarvan de twee rear speakers niet zijn aangesloten.
Op welk merk van TV heb je dit voor en maak je ook gebruik van een surround systeem?
Rechtstreeks van de bbox in de kelder naar de decoder (nieuwbouw met meerdere utp-kabels in de muren). Gisteren langspeelfilm bekeken en om de 5-10 minuten ook een lag op het volledige geluid (dus niet enkel voice). Zo’n halve second even helemaal geen geluid er tussen.
@henCer indien je de mogelijkheid hebt van met een voorlopige lange utp kabel de decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox om te zien of dit iets zou uitmaken, maar wil nog niet zeggen dat het zo zeker 100% in orde zal komen maar als het zou goed komen zo, dan weet je ook dat de booster hierin zou meespelen.
Dus rechtstreeks utp vanaf de b-box naar de booster en van de booster naar de decoder? Geen andere switch ertussen hangen ofzo?
De box is verbonden met een kabel, dus daar zou geen lag mogen optreden.
En zelfs dan is er een wifi-booster net naast de box, die zijn signaal vanuit UTP-kabel haalt.
@raf85
Is je decoder bekabeld verbonden met de b-box?
ik ben benieuwd wat betreft de lipsync of de Wifi Android decoder (V7C) minder problemen gaat geven! Want het is toch een probleem dat altijd maar opnieuw opduikt, maar gelukkig toch niet bij iedereen.
@henCer
Soms kunnen de PX moderatoren ook via instellingen die ze veranderen, de lipsync beter maken , maar zij komen pas dinsdag terug op het forum langs.
Beste,
Ik weet niet of opnieuw reageren in deze topic ervoor zorgt dat deze geopend wordt maar het probleem blijft zich herhalen.
Ik kies een nieuwe, vaste waarde als resolutie en enkele minuten gaat het goed. Maar bij een volgende opstart van de tv zit er weer een speling op de lipsync. Dit op zowel TV, Netflix, Disney+, …
Mijn profiel is aangevuld met de nodige gegevens, hopelijk neemt een medewerker dit topic op. Eenmaal dat je je bewust bent van het profiel, kan je niets anders meer opmerken .
Groeten
Is je decoder bekabeld verbonden met de b-box?
Beste,
Ik weet niet of opnieuw reageren in deze topic ervoor zorgt dat deze geopend wordt maar het probleem blijft zich herhalen.
Ik kies een nieuwe, vaste waarde als resolutie en enkele minuten gaat het goed. Maar bij een volgende opstart van de tv zit er weer een speling op de lipsync. Dit op zowel TV, Netflix, Disney+, …
Mijn profiel is aangevuld met de nodige gegevens, hopelijk neemt een medewerker dit topic op. Eenmaal dat je je bewust bent van het profiel, kan je niets anders meer opmerken .
Groeten
@henCer
Dat is goed nieuws dat het op deze resolutie de lipsync goed werkt, bedankt om het te melden.
@Martin De resolutie die mij het hoogst leek, in mijn geval zijnde 3840x2160xp60.
@henCer
Zonder dank en bedankt voor de feedback, het voornaamste is dat het opgelost is door de tip van @DaisyS.
Voor welke resolutie heb je dan gekozen (vast ingesteld)?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.