Skip to main content
Beantwoord

Geen TV (geen videosignaal)

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1

Bbox 3 (internetbox) en een V5c (tv box).

Al veel “ervaring” met het regelmatig eens vastlopen van beeld (vooral tijdens opnames), enige optie is dan om tv box even uit te zetten via knopje achteraan, wachten en terug aan, en dat helpt dan altijd… tot nu.

Het beeld liep deze keer niet vast “zoals gewoonlijk”, maar begon te flikkeren, kreeg een half beeld op mijn tv dat gelijk zot begon te knipperen.  Tv box deed niets meer (lichtjes brandden nog, maar reageerde niet meer op afstandsbediening om uit te zetten). Dus weer knop uit, herstarten en dan “Geen videosignaal”. 

Ondertussen vanalles geprobeerd, verschillende keren v5c tv box uit en aan, stekkers uit, pcl adapters uit, lichten op bbox3 bleken normaal, maar toch ook eens uitgezet. Alles lijkt ok te staan, maar toch nog steeds geen videosignaal. 
→ Lichten op bbox 3 internetbox lijken normaal te branden/knipperen.
→ Lichten op v5c tv box lijken normaal te branden (wit licht voor power, en groen licht voor SIG) - wat mij wel raar leek (ik gok maar), is dat ik ook zowel de internetkabel als de hdmi kabel uit de tv box heb getrokken, en die toen nog steeds een groen licht bij SIG gaf met de kabels eruit (zou net dat licht niet moeten uitgaan zonder signaal van die kabels, of is dat nog iets anders)? 

Tv box blijft dus aanstaan, hij reageert nog steeds helemaal niet op afstandsbediening om uit te zetten, enige manier is volledig uit via knop achteraan.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen, tot iemand van prox zelf reageert? Ik vermoed dat het probleem bij de v5c tv box ligt (gezien het regelmatig vastlopen)? Of zou het mijn tv kunnen zijn (die reageert wel nog, en t is niet dat mijn scherm kapot is, gezien de grote witte balk met “geen videosignaal” erop? 

Beste antwoord door Evy_01

@YorickP Nieuwe V5C decoder ontvangen, geïnstalleerd, en alles werkt opnieuw! Heel content, toch altijd bang afwachten met al die elektronica en of het zichzelf wil installeren of niet. 

Bedankt voor de goede service!

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

Forum|alt.badge.img+2

@Evy_01 al eens je hdmi kabel in een andere hdmi poort op je tv gestoken als test of het niet aan de tv ligt, als dat niet werkt dan is de tv box van proximus waarschijnlijk kapot en zal die vervangen moeten worden of overgaan op de V7.

Martin
  • 4 april 2025
  • Dit is de betekenis van het SIG lampje:
    SIG: De TV Box ontvangt een signaal van de b-box. Brandt het lampje niet?  Controleer of de Ethernet-kabel aan de ene kant aangesloten is op je TV Box en aan de andere kant op je b-box, PLC, Wi-Fi Bridge of Wi-Fi Extender. De SIG lampje blijft uit? Kijk naar de lampjes op je b-box en op je PLC, Wi-Fi Booster, Wi-Fi Bridge of Wi-Fi Extender (als je een van deze toestellen hebt). 
    bron: → Lampjes op je toestellen
  • In verband met de benaming die je gebruikt “Bbox 3 decoder en een V5c tv box.”
    De bbox3 wordt tegenwoordig de  “internet Box” genoemd
    en je V5c is een decoder en wordt tegenwoordig een “tv box” genoemd.
  • kan je eventueel eens een andere HDMI ingang gebruiken op je TV, wat dit geeft.
  • Een andere HDMI kabel gebruiken.
  • heb je geen andere video bron om op je TV aan te sluiten
  • Heb je eventueel een lange utp kabel om voorlopig je decoder V5c rechtstreeks met de bbox 3 te verbinden.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 4 april 2025

@Master-magic Yep, dat ook gedaan (3 hdmi poorten in tv geprobeerd).

Bij heropstarten van tv box, meen ik ook te herinneren dat die normaal even nodig heeft, en dat lichten even knipperen? Nu branden die bij uit en aanzetten onmiddellijk terug (wit power en groen sig), maar dus zonder reactie te geven (geen videosignaal en reageert niet op afstandsbediening).

Martin
  • 4 april 2025

Dat hij niet reageert op de afstandsbediening  wil je zeggen dat je geen reactie op je tv ziet ?
Want als er iets niet in orde is met het signaal van de decoder over hdmi  naar de Tv dan kan je ook geen reactie zien als je op de remote iets doet.

Herstarten doe je dit door de decoder volledig zonder stroom te zetten

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 4 april 2025

@Martin 

• benamingen aangepast, merci :)
  • andere hdmi ingangen (2 andere zelfs) geprobeerd op tv, geen verschil, heb geen andere kabel
  • geen utp kabel (het hele punt van met pcl adapters te moeten werken is omdat ik niet van bij de bbox tot aan mijn tv geraak)
  • wat bedoel je met video bron?
  • niet reageert met afstandsbediening, bedoel ik dat ik anders zowel mijn tv als de tv box kan aan en uitzetten ermee, nu reageert de tv box niet meer (ik probeer hem gewoon uit te zetten, maar hij blijft aan staan, dus power knop blijft wit licht geven)
  • herstarten inderdaad met de uit knop achteraan.

Forum|alt.badge.img+2

@Evy_01 de batterijen in je afstandsbediening van de tv box al eens vervangen dat die niet op zijn zodat die niet meer reageert op tv en tv box????

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 4 april 2025

Reageert wel op tv (tv zelf kan ik aan en uitzetten met afstandsbediening).

T is de v5c tv box die niet reageert . 

Martin
  • 4 april 2025

Andere video bron als bv een video recorder of een google chrome cast hdmi dongle, als je dit hebt om zo uit te maken of je TV nog normaal beeld geeft bij het aansluiten van deze toestellen.

Heb je ook de v5c decoder eens → gereset.

heeft je remote direct zicht met de decoder v5c want dit is nodig als je in infra rood werkt ipv via radio frequentie indien ze elkaar niet direct kunnen zien.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 4 april 2025

Ah nee, geen andere video bron (t is ook geen smart tv)

Reset knop doet ook helemaal niets (geen update scherm, nog steeds “geen videosignaal” ook na 15 seconden)

Werk idd met infrarood, maar staat ook altijd gewoon in zicht in open kast net onder tv

Martin
  • 4 april 2025

Je zet de decoder volledig stroomloos en drukt dan de rest knop dan in, om dan de schakelaar van de decoder weer aan te zetten terwijl je de reset knop nog altijd blijft indrukken gedurende 20sec. 

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 4 april 2025

Ja, effectief dat gedaan, doet helemaal niets. 

Martin
  • 4 april 2025

NB: als je natuurlijk geen signaal krijgt op TV,kan het van de decoder komen die niet meer goed werkt, maar ook als er iets moest schillen aan je HDMI kabel, moest je een andere HDMI kabel hebben zou je deze eens kunnen gebruiken, of als je geen andere hebt dan aan beide kanten zowel aan tv als aan decoder een de hdmi kabel uittrekken om dan terug te steken.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 5 april 2025

HDMI kabel uit en ingestoken had ik al geprobeerd.

Na een nachtje slapen nog eens opnieuw begonnen (alles opnieuw aan en uit, geen reactie. Reset op tv box, geen reactie. Kabels in en uit, geen reactie.)

Ondertussen mijn oude installatiedoos gevonden, zat gele utp kabel in, maar dus niet lang genoeg. 
Zat ook scart kabel in, die eens geprobeerd ipv de HDMI kabel, geen reactie. 

Forum|alt.badge.img+2

@Evy_01 zal zoals ik in het begin zei overleden zijn, best een omruiling vragen, een overbelasting binnenin op de hdmi poort of zoiets en kapot gegaan..

Martin
  • 5 april 2025

@Evy_01 Je kan eventueel ook eens bellen vandaag naar de helpdesk 080022800 en uitleggen wat voor testen je allemaal gedaan hebt en dan kunnen zij eventueel al een ruildecoder opsturen.

NB: als je met die scart kabel er ene bedoelt met aan beide kanten een grote scart stekker dan heb je een V5 decoder en die werden al ruime tijd geleidelijk vervangen door PX. Als het een scart kabel was met aan ene kant een grote stekker en aan de andere kant een kleine ronde scart stekker dan heb je een V5c (mini decoder).

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 7 april 2025

Gebeld en alle testen opnieuw gedaan die ik al gedaan had. Moet nu eerst nog een andere HDMI kabel gaan kopen vooraleer ze verder willen helpen...

Enfin, nog een extra dag zonder tv, zal morgen hopelijk een nieuwe kabel kunnen vinden, maar ben nog altijd vrij zeker dat het de V5C box zelf is die stuk is, zeker gezien ik het ook al geprobeerd had zonder HDMI kabel maar met een scart kabel in de plaats (en ja, is ene met grote stekker aan de ene kant en ronde stekker aan de andere kant, dus zeker een V5C zoals ik in de eerst post al zei).

Martin
  • 7 april 2025

@Evy_01 
In verband dat ze u niet willen verder helpen vooraleer je een HDMI gaat kopen, vind ik persoonlijk ook niet logisch, dan zouden ze tenminste moeten voorgesteld hebben van er je ene gratis op te sturen met Bpost, want het gaat tenslotte over een HDMI kabel van Proximus die bijgeleverd was met de V5C decoder!

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 8 april 2025

Het is inderdaad niet de bedoeling om niet verder te helpen tenzij u een andere HDMI kabel gaat halen.  Als het signaal ook niet doorkomt via SCART, zou het wijzen dat de decoder zelf niet aan het reageren is.

Ik kijk om een nieuwe V5C decoder naar huis te sturen om de oude om te ruilen, deze wordt normaal gezien morgen aan huis geleverd.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 8 april 2025

@YorickP 

Dank je wel hiervoor, ik heb een mail ontvangen voor ruil van decoder.

Ik ben voor alle duidelijkheid ook een nieuwe HDMI kabel gaan halen, maar (zoals ik eigenlijk dacht) geen verschil, nog steeds melding “geen videosignaal”, de tv box start niet op zoals gewoonlijk (de lichtjes branden, maar dat is alles, voor de rest reageert hij niet)

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 9 april 2025

@YorickP Nieuwe V5C decoder ontvangen, geïnstalleerd, en alles werkt opnieuw! Heel content, toch altijd bang afwachten met al die elektronica en of het zichzelf wil installeren of niet. 

Bedankt voor de goede service!

Martin
  • 9 april 2025

@Evy_01 Een vraagje, bij die nieuwe V5c die je ontvangen hebt, zit daar nog enkel de netadapter bij en voor de rest niks anders meer?

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 9 april 2025

@Martin Was een volledige installatie-kit! Dus tv box, netadapter, hdmi kabel, utp kabel, scart kabel en afstandsbediening. Heb maar onmiddellijk alle nieuwe kabels (niet de scart) gebruikt voor de zekerheid. Ze waren precies allemaal wel wat korter dan de oorspronkelijke, dus heb wel wat moeten schuiven, ook een besparing in lopende meter kabels? ;)

Jij ook bedankt voor het advies!

Martin
  • 9 april 2025

@Evy_01 
Dat is inderdaad goeie service, met alles erop en eraan, en beter wat kortere kabels dan geen ;-).
Blij te horen dat je probleem hiermee achter de rug is.

Ook dank voor je feedback.