Bbox 3 (internetbox) en een V5c (tv box).
Al veel “ervaring” met het regelmatig eens vastlopen van beeld (vooral tijdens opnames), enige optie is dan om tv box even uit te zetten via knopje achteraan, wachten en terug aan, en dat helpt dan altijd… tot nu.
Het beeld liep deze keer niet vast “zoals gewoonlijk”, maar begon te flikkeren, kreeg een half beeld op mijn tv dat gelijk zot begon te knipperen. Tv box deed niets meer (lichtjes brandden nog, maar reageerde niet meer op afstandsbediening om uit te zetten). Dus weer knop uit, herstarten en dan “Geen videosignaal”.
Ondertussen vanalles geprobeerd, verschillende keren v5c tv box uit en aan, stekkers uit, pcl adapters uit, lichten op bbox3 bleken normaal, maar toch ook eens uitgezet. Alles lijkt ok te staan, maar toch nog steeds geen videosignaal.
→ Lichten op bbox 3 internetbox lijken normaal te branden/knipperen.
→ Lichten op v5c tv box lijken normaal te branden (wit licht voor power, en groen licht voor SIG) - wat mij wel raar leek (ik gok maar), is dat ik ook zowel de internetkabel als de hdmi kabel uit de tv box heb getrokken, en die toen nog steeds een groen licht bij SIG gaf met de kabels eruit (zou net dat licht niet moeten uitgaan zonder signaal van die kabels, of is dat nog iets anders)?
Tv box blijft dus aanstaan, hij reageert nog steeds helemaal niet op afstandsbediening om uit te zetten, enige manier is volledig uit via knop achteraan.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen, tot iemand van prox zelf reageert? Ik vermoed dat het probleem bij de v5c tv box ligt (gezien het regelmatig vastlopen)? Of zou het mijn tv kunnen zijn (die reageert wel nog, en t is niet dat mijn scherm kapot is, gezien de grote witte balk met “geen videosignaal” erop?