Beste
Ik heb de modem gereset en van de linkse lichtjes brandt het middelste niet. De decoder nogmaals gereset maar blijft hetzelfde.
Annicq Wellens
als je een beeld met sneeuw ziet op de TV, wil dat zeggen dat die op Tuner (kabelTV of Lucht-tv )ontvangst staat . Je zal dus de optie van TV moeten zetten naarHdmi ingang of Scart ingang, naargelang je verbinding met Prox-decoder
Normaal zullen (moderne) TV’s automatisch bij opstarten naar de ingang gaan waar signaal op zit, behalve als de TV op tuners staat (stond laatste)(dus kabel-TV/ luchtzenders-tuner).
Als alles opstaat, zou het ook moeten volstaan om de HDMI of scart even uit te trekken op TV, en terug in te steken: op dit signaal zou TV ook moeten reageren met dat kanaal (lees ingang) te kiezen als bron om weer te geven. Uiteraard moet dan wel reeds de Prox-modem AAN staan ( en dus signaal uit geven) Dit is meestal de snelste manier om te verbinden buiten het manueel zoeken wat nu precies ingang is van alle mogelijkheden.
Als je dan nog een onvolledig beeld bekomt kan het zijn dat de weergave standaard niet automatisch herkend wordt door TV, en moet je mogelijk die manueel aanpassen of in TV (opties/instellingen/settings), of in het proximus menu van de decoder (maar dan moet je wel beeld hebben om te zien wat in menu staat uiteraard)
Ik had eerst een oude tv nu heb ik 1 met hdmi aansluiting en die staat van in het begin op hdmi.
Als decoder niet werkt en geen signaal geeft dan kan er op tv niet veel komen niet..
Moet het middenste lichtje aan de linker kant ook niet oplichten (modem)?
Het is nu al 3 MAANDEN dat ik geen tv meer heb. Ik heb telefonisch 2 keer contact gehad en via chat met 6 mensen. Ik ben het serieus beu aan het worden
@Annicq van je modem moet DSL lichtje zeker rcontinu blijven oplichten (zeker niet knipperen)
Het lan lichtje moet ook oplichten of knipperen zelf al is enkel de decoder maar aangesloten aan de gele Lan poorten van je modem bbbox3
zie
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-uw-modem.html
zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-decoder.html
Heb je nog internet op je bbox, je kunt nog surfen bekabeld en via wifi ook veronderstel ik .
Alleen het WAN lichtje brandt niet. Wifi knippert soms.
WAN wordt niet gebruikt = uit
Power, DSL en Internet moeten continu blauw branden
LAN & WiFi branden bij gebruik
Over welke decoder van Proximus en over welke TV (merk& type) spreken we hier?
@Annicq De Wan poort staat op een VDSL koperlijn aansluiting niet actief en is dus normaal dat die niet oplicht.
Bij een glasvezel aansluiting bijvoorbeeld staat die wel actief omdat de bbox3v+ hiermee verbonden is aan de glasvezel modem, maar dit terzijde.
Wifi knippert van zodra er data verkeer is bvb als je op je laptop bezig bent die contact maakt met bbox via wifi of een ander toestel dat contact maakt met wifi ….
Maar dat schijnt dus allemaal correct te zijn.
Het lan lampje (ethernet) achteraan op je decoder waar de utp kabel op toe komt knippert dit ook op je decoder
welke decoder heb je eigenlijk juist is dit een v5-compact of een V6 ?
Want als het een V6 is zijn er wel soms problemen met geen beeld!
heb je ook de HDMI kabel gebruikt die origineel bij je decoder stak.
Als je de hdmi kabel die van je decoder komt op een andere HDMI ingang steekt van je TV werkt het da niet als je die ander HDMI ingang op via je TV kiest.
Decoder =V5compact. Er zit geen hdmikabel in de doos dus een andere gepakt.
Ethernet= groen lichtje brandt continue, rood lichtje knippert soms
Tv= Salora LCD 2638 TN slechts 1 hdmi-ingang
Die lichtjes reageren toch blijkbaar normaal, als je decoder opstaat dus niet meer in stand-by staat, zal dit oranje lampje wat meer flikkeren.
aarom is er dan vooraan geen actie bij de lichtjes. Enkel wit lichtje brandt
aarom is er dan vooraan geen actie bij de lichtjes. Enkel wit lichtje brandt
Het SIG lampje brandt dit da niet groen
ook niet als je het aan/uit knopje eens vooraan indrukt
De bbox heb je toch al eens gerest toch veronderstel ik toch.
anders de utp netwerkkabel eens aan beide kanten los koppelen en terug insteken
of eens een andere netwerkkabel steken
Want trouwens als je lampje SIG oplicht zal dat oranje lampje continu knipperen en niet af en toe.
Of is je decoder v5c niet rechtstreeks verbonden mss met een netwerkkabel met je bbox modem!
Als ik de decoder uit en na een tijdje aanzet, dan lichten de gekleurde lichtjes vooraan even op. Kabels al uitgetrokken en weer ingestoken. Vooraan al meerdere keren op de uit- aanknop geduwd en met de afstandsbediening aan- afgezet
ik had nog wat vragen in mijn vorige post toegevoegd
Of is je decoder v5c niet rechtstreeks verbonden mss met een netwerkkabel met je bbox modem!
Het groene en rode lichtje dat ik bedoel is achteraan de decoder. Vooraan gebeurt er niets.
De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem en zonder tussenstuk.
Indien SIG lampje niet brandt is er een probleem met de verbinding Bbox - decoder -zie Px video’s hierboven
Het groene en rode lichtje dat ik bedoel is achteraan de decoder. Vooraan gebeurt er niets.
De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem en zonder tussenstuk.
@Annicq
het is niet normaal dat het SIG lampje niet oplicht want dit wil zeggen dat hij geen signaal ziet van de bbox.
Het groene en rode lichtje achteraan de decoder daarvan moet het rode lichtje niet af en toe flikkeren maar continu flikkeren als je decoder opstaat en SIG oplicht.
Maar als je zelf de bbox en je decoder al gereset hebt en je utp netwerkkabel in orde is tussen de bbox en decoder dan zal het een probleem zijn met de decoder.
Dan zullen de proximus medewerkers als ze maandag hier langskomen hoogst waarschijnlijk voorstellen van de decoder om te ruilen.
heb je ook al eens geprobeerd van de netwerkkabel die van je decoder komt eens in een ander gele stekker van je bbox gestoken?
Misschien indien mogelijk toch eens met een 2e andere utp-kabel een poging ondernemen om het probleem op te lossen anders is er inderdaad maar 1 conclusie mogelijk = decoder niet ok
Ik heb de kabel aan de modem verwisseld en decoder terug opgestart maar geeft geen resultaat. Kabel teruggestoken en decoder nog eens opgestart maar nu bleef het SIGlampje even knipperen. De kabel die bijgeleverd is is te kort. Dus moet ik op zoek naar een langere kabel.
@Annicq je kunt het kleine decodertje effekes naast de bbox zetten zodat je de korte utp kabel kunt gebruikt , want de hdmi kabel moet niet aangesloten zijn op het decodertje om die test te doen, het is gewoon het SIG lampje dat je moet zien oplichten.
Een rode led op een netwerkkaart duid meer op een defect van de kaart of probleem met de netwerkkabel. Als extra test zou met netwerkkabel van decoder een laptop moeten aangesloten worden op de bbox3 geeft deze ook problemen dan ligt het probleem aan de netwerkkabel.
Ik wacht nog het resultaat af met de andere netwerkkabel.
Het wel deze van de decoder v5 compact die zoals bij mij ook zo knippert als er data stroomt van de bbox naar decoder de led er juist naast de groene blijft continu groen. Dus dit wijst nog niet op een defect kaart in de decoder en als het dan toch deze kaart zou zijn dan zijn we weer bij het ruilen van de decoder.
Sorry Martin ik heb je bericht pas vanmorgen gezien. Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt: decoder aangesloten met andere kabel. Decoder terug opgestart maar geeft hetzelfde. Het siglampje knippert even en dan niks meer. Ook de kabel van poort verandert, terug opgestart met zelfde resultaat.
Ja, dan zal het inderdaad op een decoder omruiling uitkomen, maar dat zullen we morgen dan wel zien wat iemand van de Proximus medewerkers verder zal beslissen.