Vraag

geen behoefte aan nieuwe tv box

  • 22 June 2023
  • 16 reacties
  • 357 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • Practitioner
  • 62 reacties

Bericht  dat men mij een nieuwe  TV box gaat bezorgen. Ik heb echter al een V7  voor één Tv en voor de ander een V6  , zie dus echt het nut niet in  van een nieuwe TV box. Kan ik die gewoon terug sturen of moet ik ergens melden dat ik die niet nodig heb zodat men niks gaat veranderen. 


16 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@flip Deze omruiling gebeurt proactief. Hij kan ook niet worden tegengehouden. Terugsturen heeft ook geen nut wegens je oude V6 decoder 30 dagen na ontvangst van de nieuwe V7 uit dienst wordt gezet.

@Michael V 
Weet jij soms of ze de V5-C (die nog een oudere decoder is dan de V6) ook proactief omruilen?

Reputatie 5
Badge +2

@Martin  Nee het is de V6 die ze proactief gaan omruilen. Zo blijven er nog 2 decoders in omgang. Dat is de V5C en de V7.

Reputatie 3
Badge +2

Hoe kan ik dan radio  spelen via TV box naar versterker zoals ik dat nu kan met de V6

hoe doe je dit via de V6 ?  welke uitgang gaat naar je versterker ?

voor de v7 heb ik het reeds de mogelijkheden uitgelegd hier → nieuwe TV Box | Proximus Forum

&

Je TV Box op je audiosysteem aansluiten | Proximus = Over het algemeen worden audiosystemen op de TV Box aangesloten via een HDMI-kabel of een optische kabel (S/PDIF).

Als je audiosystemen enkel met een mini-jack of RCA-stekker/tulpstekker werken, maak je gebruik van een converter, die verkrijgbaar is in elektronicazaken.

zie als voorbeeld hier → Nieuwe TV Box V7. | Proximus Forum

Voor mij mogen ze mijn V5C proactief omruilen naar een V6 want dat is voor mij een heel goede decoder met vrijwel nul problemen … volgens wat ik hier, in lengte van dagen, lees is de V7 een zorgenkindje … 😂 

Reputatie 1

@flip Deze omruiling gebeurt proactief. Hij kan ook niet worden tegengehouden. Terugsturen heeft ook geen nut wegens je oude V6 decoder 30 dagen na ontvangst van de nieuwe V7 uit dienst wordt gezet.

Dit staat in de Proximus communicatie: 

Wens je niet over te schakelen naar een nieuwe TV Box?

Laat ons dit vóór 16 juni 2023 weten via onze klantendienst (0800 22 800). Of je kan je levering ook weigeren aan de deur.

Dat stemt dus niet overeen met de stelling “hij kan ook niet worden tegengehouden”

Reputatie 3
Badge +2

PhilH  Ik vraag me af of dit klopt . Wacht het antw. af van de forum medewerkers. Klopt dit dan ga ik dadelijk bellen naar dat nummer. 

Reputatie 1

Niet zeker dat dit in uw geval ook zo is maar dat stond letterlijk in de Proximus communicatie die ik kreeg over vervanging van mijn oude (gekochte) tv box. Ik had voor 16 juni gebeld naar het nummer en het ging niet verstuurd worden maar krijg gisteren dan toch bericht van Bpost dat ik maandag een pakket krijg van Proximus. Gisteren nog eens gebeld naar nummer maar ze kunnen waarschijnlijk niet veel doen want pakket zit al bij Bpost. Optie is dan weigeren bij leveren maar vrees een beetje dat ze dan sowieso nog de oude gaan deactiveren en dan sta ik even ver. Geen probleem om de box te veranderen als het nodig is, (buiten dan het verlies van veel oude opgenomen zaken op de HDD-schijf die we speciaal bijhouden), dit is als er problemen zouden zijn maar tot op heden zijn er geen klachten dus vind het spijtig dat het zo een beetje ‘geforceerd’ wordt. Ik heb ook geen nood aan nieuwe functies, daar heb ik een aparte Apple TV voor.

@PhilH 

Aangezien je spreekt over een HDD zal je over een oude V5 decoder beschikken en daar is PX al een geruime tijd bezig aan de uitfasering van deze decoder, dus lang zal je deze volgens mij niet meer kunnen gebruiken.

Het verwonderde mij meer dat ze met de V6 nu ook al begonnen zijn!

Reputatie 3
Badge +2

IK heb boven een V7 en ik ben daar tevreden over. Heb destijds de V6 behouden gewoon voor de radio en omdat mijn echtgenote  niet zo voor telkens veranderen is. Hadden vroeger V5 . Als het niet anders kan zal ze zich moeten aanpassen en ik een oplossing moeten zoeken voor de radio zoals beschreven. Vragen in de speciaalzaak naar wat ik juist nodig heb voor mijn versterker  zal de bijgeleverde catalogus met de details van het toestel meenemen. 

Reputatie 1

Is zelfs een V4 maar functioneert nog perfect dus zolang deze werkt waarom deze dan uitfaseren of deactiveren? If it aint broke, don’t fix it…Lijkt me trouwens ook een veel meer sustainable oplossing om zo lang mogelijk werkende electronica te blijven gebruiken + mijn jaarkost stijgt met bijna € 100 voor iets wat ik eigenlijk niet nodig heb.

Reputatie 1

@flip Ik heb ondertussen de levering geweigerd. Afwachten wat het vervolg is maar je kan dus blijkbaar toch weigeren en als de box op een bepaald niet meer functioneert zelf het initiatief nemen ter vervanging 

Reputatie 3
Badge +2

Ondertussen V7  box geplaatst  , na wat zoeken  ook de radio werkt. Via converter naar versterker. Was wel even zoeken  want de TV ging uit en ook de decoder dus geen muziek via  radioline. Hier op het forum gezocht en via tip van Martin op het forum  gevonden dat je dan via instellingen   HDMI  kon uitschakelen en dan gaat het want dan blijft de decoder aan nadat je de TV uit gezet hebt dus.  Wel is nu  netflix  van mijn toestel beneden weg, boven alles normaal. Men vraagt om terug in te loggen via e-mail adres en daarna wachtwoord . Wachtwoord weet ik niet meer dus  mail verzonden  krijg mail terug om nieuw wachtwoord in te stellen. Waarom is dat nodig als alles  op TV boven nog normaal werkt?

Je bedoelt het wachtwoord voor netflix app op je nieuwe V7 decoder veronderstel ik, wat normaal is in dit geval.

Reputatie 3
Badge +2

Ondertussen alles in orde. Het is altijd wat zoeken in het begin en dikwijls  kan je hier op het forum wel een antw. vinden.  Goed dat het er is.  bedankt Martin

Reageer