Beantwoord

Freeze beeld, geen verbinding TV

• 22 september 2020
  • 10 reacties
  • 154 Bekeken

Beste,

Regelmatig krijgen we te maken met een "freeze" van ons TV beeld. Even van zender wisselen en we kunnen terug onmiddellijk verder kijken maar niet voor lang.

Decoder (V6) is via een netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op onze B-BOX3. Reset, updates alles passeerde reeds de revue en vandaag ontvingen we per post een swap decoder (opnieuw een V6) eveneens zonder resultaat. De controles die men van op afstand uitgevoerd heeft brachten geen anomalieën aan het licht maar het is duidelijk dat er iets niet klopt.

Kan het eventueel nog aan de B-BOX liggen? Ander lumineus idee? Wanneer we radio luisteren via de Radioline app merken we trouwens geen onderbrekingen van het geluid op.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Zwiep 22 september 2020, 23:27

Dag Martin,

Net na onze verhuis (goed 2j geleden) deden zich al gelijkaardige problemen voor. Denk dat ik toen bij de aansluiting één van de eerste V6 decoders gekregen heb. Tussen onze B-Box en de decoder zat toen nog een gewone switch. Die switch heb ik vervangen door een ander type welke IGMP snooping ondersteunt en dat leek het probleem op te lossen.

Het is echter nooit echt weg geweest en toen heb ik de B-Box rechtstreeks op de decoder aangesloten maar ook dat gaf geen 100% resultaat. Ondertussen wisselde ik al eens de netwerkkabel die tussen B-Box en decoder zit maar ook dat brengt geen soelaas.

Heden volgen de onderbrekingen elkaar veel sneller op dan vroeger waardoor het echt niet meer te doen is. We hebben de indruk dat het zich 's avonds ook vaker voordoet (live tv) dan wanneer we overdag eens kijken. Vanavond was het om de 5 min prijs maar kort van zender wisselen en je kan weer eventjes verder kijken.

Ik kan me niet meer herinneren of de B-Box nieuw is van bij onze verhuis. Misschien speelt die al dik 2j met mijn voeten. Of het is onze aansluiting, verder in de straat...? De decoder kunnen we door de swap al uitsluiten maar zo kan het in elk geval niet blijven duren dus hopelijk kan men een oplossing aanbieden. Groeten

Bekijk origineel

10 reacties

Heb je dat reeds van in het begin dat je de V6 decoder had dat je freezes vastgesteld hebt en is dit zowel bij live als bij opnames bekijken het geval.

Morgen komen de Proximus forummedewerkers terug langs hier en zij kunnen dan eventueel beslissen om de bbox eventueel eens om te ruilen

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen zodat zij hiermee morgen direct aan de slag kunnen.

Dag Martin,

Net na onze verhuis (goed 2j geleden) deden zich al gelijkaardige problemen voor. Denk dat ik toen bij de aansluiting één van de eerste V6 decoders gekregen heb. Tussen onze B-Box en de decoder zat toen nog een gewone switch. Die switch heb ik vervangen door een ander type welke IGMP snooping ondersteunt en dat leek het probleem op te lossen.

Het is echter nooit echt weg geweest en toen heb ik de B-Box rechtstreeks op de decoder aangesloten maar ook dat gaf geen 100% resultaat. Ondertussen wisselde ik al eens de netwerkkabel die tussen B-Box en decoder zit maar ook dat brengt geen soelaas.

Heden volgen de onderbrekingen elkaar veel sneller op dan vroeger waardoor het echt niet meer te doen is. We hebben de indruk dat het zich 's avonds ook vaker voordoet (live tv) dan wanneer we overdag eens kijken. Vanavond was het om de 5 min prijs maar kort van zender wisselen en je kan weer eventjes verder kijken.

Ik kan me niet meer herinneren of de B-Box nieuw is van bij onze verhuis. Misschien speelt die al dik 2j met mijn voeten. Of het is onze aansluiting, verder in de straat...? De decoder kunnen we door de swap al uitsluiten maar zo kan het in elk geval niet blijven duren dus hopelijk kan men een oplossing aanbieden. Groeten

Vergeet de passage over de avond want deze ochtend viel het meermaals uit. 

@Zwiep Ik denk dat er best iemand van het proximus forumteam , straks als ze de draad hier opnemen, er over beslist om eventueel de bbox eens om te ruilen (of dat je zelf eerst de bbox eens reset) of om eventueel een technieker te sturen bvb. 

bbox resetten = 20sec het verzonken resetknopje achteraan de bbox blijven indrukken tot vooraan de leds doven, op de power led na, en dan loslaten om de bbox volledig laten op te starten.

je haalt toch nog voldoende snelheid op je bbox als je de www.speedtest.net uitvoert met een laptop verbonden via utp kabel rechtstreeks aan de bbox!

Reputatie 7
Badge +4

Op onze metingen zie ik niet onmiddellijk wat de oorzaak is. Ik zie wel 2 decoders aangemeld staan. Heeft u het probleem op beide decoders ? Kan je eventueel ook eens testen met een andere HDMI-kabel en de toestellen rechtstreeks in een stopcontact steken en niet in een verlengkabel moest dat het geval zijn. Als dit geen verbetering brengt, of niet mogelijk is denk ik dat we best iemand ter plaatse sturen voor nazicht. 

Je haalt toch nog voldoende snelheid op je bbox als je de www.speedtest.net uitvoert met een laptop verbonden via utp kabel rechtstreeks aan de bbox!

Reset bbox vond ook reeds plaats : ( 

Snelheid zit goed. Onderstaande test gebeurde zelfs via de wifi van onze TP-Link Deco P9 die op de bbox is aangesloten.

Op onze metingen zie ik niet onmiddellijk wat de oorzaak is. Ik zie wel 2 decoders aangemeld staan. Heeft u het probleem op beide decoders ? Kan je eventueel ook eens testen met een andere HDMI-kabel en de toestellen rechtstreeks in een stopcontact steken en niet in een verlengkabel moest dat het geval zijn. Als dit geen verbetering brengt, of niet mogelijk is denk ik dat we best iemand ter plaatse sturen voor nazicht. 

Twee decoders dat klopt maar er is er slechts één actief. We hadden reeds een V6 maar omwille van het stilstaand beeld ontvingen we gisteren per post een nieuwe V6. Nog geen instructies ontvangen om de oude te retourneren vandaar dat je er twee ziet staan. Het resultaat is met de nieuwe V6 echter gelijkaardig. Op willekeurige tijdstippen een freeze van het beeld. Dat kan een vol uur achterwege blijven om het nadien om de 5 minuten voor te hebben.

Toestellen zitten elk afzonderlijk in een stopcontact en hdmi is zeker ok.

Wanneer we de freeze laten staan, en dus niet van zender wisselen om snel van het probleem verlost te zijn, krijg je ook de foutmelding op het scherm dat er een probleem met de verbinding is. Alleen jammer dat de frequentie van deze panne zo onvoorspelbaar is want voor hetzelfde geld doet het zich dus gedurende een uur niet voor. Dat zal het voor een technicus waarschijnlijk niet makkelijk maken om de oorzaak te vinden maar jullie zijn zeker welkom.

Inderdaad aan de snelheid zal het niet liggen.

Maar we zullen afwachten wat @HadewychT of een ander proximus forummedewerkers morgen beslist?
HadewychT had ook vastgesteld dat je twee decoders hebt en zijn dat dan beide V6 decoders en heb je op beide dan dit probleem.

Edit: nu stel ik vast dat je reeds de vraag van Hadedwych beantwoord hebt :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@Zwiep Je mag me alvast het serienummer doorgeven van de decoder die niet meer gebruikt wordt. Dan kan ik deze al van je lijn verwijderen. Voor het terugsturen van die decoder zou je via mail nog een sticker moeten ontvangen. 

Het zal inderdaad niet zo makkelijk zijn voor een technieker om de oorzaak te vinden omdat het probleem zich niet constant voordoet. Kan je voor de zekerheid eerst nog even testen zonder die TP link of andere randapparatuur verbonden op je B-box zodat we dat ook kunnen uitsluiten ? 

@Zwiep Je mag me alvast het serienummer doorgeven van de decoder die niet meer gebruikt wordt. Dan kan ik deze al van je lijn verwijderen. Voor het terugsturen van die decoder zou je via mail nog een sticker moeten ontvangen. 

Het zal inderdaad niet zo makkelijk zijn voor een technieker om de oorzaak te vinden omdat het probleem zich niet constant voordoet. Kan je voor de zekerheid eerst nog even testen zonder die TP link of andere randapparatuur verbonden op je B-box zodat we dat ook kunnen uitsluiten ? 

@HadewychT je hebt een privé bericht met het serienummer van onze “oude” V6 van me ontvangen.

Op deze moment heb ik alle netwerkkabels van de randapparatuur uit de bbox gehaald. Nu even proefdraaien om te kijken of het zich nog zal voordoen. 

Reageer