Vraag

Foutmelding A001

  • 24 December 2021
  • 6 reacties
  • 7651 Bekeken

Sinds een 2-tal weken krijg ik de boodschap dat er geen ethernet verbinding is, gevolgd door foutmelding A001

 

Ik heb uiteraard geen veranderingen gedaan aan bekabelingen want deze fout verschijnt tijdens het kijken naar een tv- uitzending.

 

Hoe kan dit opgelost en vermeden worden?

 


6 reacties

Probeer eens door de bbox te resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

dan pas je decoder resetten als de bbox terug volledig opgestart is →  Je decoder resetten | Proximus


  •  

Ik heb al vanalles geprobeerd. ook de resetknop op de box.

bij ons blijft het probleem zich sinds een week herhalen met foutmelding A001. 

tv stop even en begint dan weer te spelen. Ook het internet stopt even en begint dan weer vanzelf opnieuw.

Is uw decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox rechtstreeks, indien het niet het geval is kun je de tussenliggende apparatuur ook eens stroomloos zetten en indien mogelijk even je decoder verbinden met een voorlopige lange netwerkkabel (die je over de vloer legt) rechtstreeks aan de bbox, om te zien of je de foutmelding dan nog krijgt.

Reputatie 1
Badge

Konny, als zowel TV als internet tegelijk uitvalln, en dan vanzelf plots weer werken, dan lijkt me dat ofwel een probleem met de BBOX (modem), of ergens met de kabel van proximus zelf, of met de proximus dslam. In al die gevallen kan enkel Proximus zelf helpen.

 

In dit geval zou op dat moment dan ook het DSL controle lampje op de bbox niet meer continu oplichten en zou er ook niet meer kunnen gesurft worden (geen internet meer) . De proximus forummedewerkers kunnen ook de lijn eens bekijken op eventuele fouten.

Reputatie 7
Badge +5

@Konny Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Reageer