Vraag

foutcode p138

  • 24 April 2023
  • 16 reacties
  • 1816 Bekeken

Ik heb 2 dagen een nieuwe decoder en deze heeft ook het probleem dat als je om 22u naar tv kijkt hij ineens stopt en een foutcode geeft.

Nu was het tijdens een opname.

foutcode p138

je moet dan het programma afzetten en opnieuw opstarten. Vervelend iets.


16 reacties

Ter info: updates enz.  omtrent de v7 decoder kun je hier wat volgen

V7 Stand van zaken | Proximus Forum

V7 Stand van zaken | mogelijke oorzaken van foutmeldingen

V7 Stand van zaken | April 2023 software update

Reputatie 7
Badge +3

@JaneSims1975 

Heb je hiervoor de decoder (bij de tv) en de bbox (de modem) al eens herstart?

 

Geert

Ik zal het proberen.

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik start met het kijken naar een opgenomen programma, en om stipt 22u krijg ik error p138. Al een paar keer voorgevallen de laatste dagen, waaronder vandaag (daarnet).

Live tv blijft gewoon werken ('t zijn echt de opnames, stipt 22u)

 

Intussen na de vorige keren: Internet herstart, decoder herstart (telkens meer dan 20 seconden afgezet), maar blijkbaar zonder resultaat.…

 

Een minuut of 5 later kan ik dan wel verder kijken, maar toch wel ambetant.

Reputatie 7
Badge +4

@JaneSims1975 @Dieter V.A. Hebben jullie dit enkel bij het bekijken van opnames of ook tijdens live TV ? Op verschillende zenders ? Kunnen jullie aub zoveel mogelijk info doorgeven hierover dan kan ik dit verder laten onderzoeken. 

@JaneSims1975 Had je dit ook met je vorige decoder ? Heeft het herstarten van je toestellen iets veranderd ?

 

Beste @HadewychT ,

Deze avond opnieuw voorgevallen:

Ik was aan het kijken naar een opname van vtm3 (film Sniper: Assassin's End) en stipt 22u error P135 (ik dacht P138, maar 't is blijkbaar P135 - mijn excuses voor eventuele verwarring). 't Is echt stipt 22u (niet paar minuten ervoor of erna, exact 22u).

Ik denk dat het de andere keren ook een opname was van een vtm zender. Woensdagavond heb ik ook een opname bekeken van zender één en kwam het niet voor.

Live tv blijft gewoon werken. Na paar minuten opnieuw naar de opname beginnen te kijken, die terug werkte. En begon waar het gestopt was.

Hopelijk kun je hier mee verder?

Groeten,

Dieter

Reputatie 5
Badge +2

@Dieter V.A. We hebben het doorgegeven voor verder onderzoek.

@Dieter V.A. We hebben het doorgegeven voor verder onderzoek.

@Michael V ,

Gewoon ter info.

Zonet opnieuw gehad. Stipt 22u (vtm - special forces aflevering 3 - ik ben beginnen kijken als de aflevering nog bezig was). Was foutcode P138. 

Gewoon direct opnieuw kunnen starten (en intussen uitgekeken, waren de laatste minuten).

Zolang dit lukt, geen probleem voor mij, maar ik vind het toch bizar, ik kan er mijn horloge op gelijk zetten 🙂. 

 

Groeten,

Dieter 

Reputatie 3
Badge +1

Ik kwam net hetzelfde melden, al een tijdje aan de gang de voorbije weken. Ik heb een V5 compact, was een opname aan het bekijken, en om 22 uur loopt het beeld vast. Geen enkele knop werkt nog, lukt ook niet om decoder uit te zetten via afstandsbediening, enige optie is om met de knop op de decoder zelf volledig uit te zetten. 

Vorig jaar in het najaar heb ik al eens verschillende weken iets gelijkaardig voorgehad (en hier ook gemeld). Toen liep het beeld altijd vast tijdens het live kijken, altijd in een reclameblok tijdens De Slimste Mens, altijd tussen 21.30 en 22.00 uur. (dus enkel van maandag tot donderdag tijdens de slimste, niet op vrijdag tot zondag). 

Kwestie dat ik  het voor mezelf ook kan bijhouden, ik herinner mij niet wat ik precies aan het bekijken was de voorbije dagen/weken dat dit voorviel:

  • maandag 15/05: vtm - de bunker
Reputatie 7
Badge +4

@Dieter V.A. @Evy_01 @JaneSims1975 De oorzaak en oplossing van dit probleem zijn gevonden. Er je decoder zal deze week een update krijgen om dit te verhelpen. 

Reputatie 3
Badge +1

@HadewychT 

zou de update ondertussen al gebeurd zijn? 

Omdat het probleem precies steeds van opnames van de vtm-kanalen kwam, heb ik die een tijd bewust vermeden ‘s avonds, en het kwam toen inderdaad niet meer voor.

Gisteren (zat 03-06) is het opnieuw gebeurd, om 22.40 uur bij een opname van 1 vd play zenders. Zonet (zon 04-06) opnieuw om 22.45 uur bij een vtm2-opname. 

Ik heb nu al dagen hetzelfde voor. Niet alleen 's nachts (slechte slaper) maar ook overdag of 's avonds. De kinderen kunnen geen spelletje spelen wegens geen internet maar ook geen tv kijken gewoon omdat er geen verbinding meer is. Met slecht weer maar ook met een hitte golf kan dat niet. Ik betaal er ook voor om tv te kunnen kijken of om via internet vanalles op te kunnen zoeken. Ook hebben de kinderen dat nodig voor school. Zowel de decoder als de middel al afgezet maar het werkt niet. Ik had dit toch graag opgelost gezien.

Reputatie 5
Badge +2

@Margo H  Zou je de internetbox kunnen resetten. De juiste manier vind je hier.

Wij hebben exact zelfde probleem als hierboven beschreven: bij ons valt dagelijks om 22u12 de internet-verbinding weg, waardoir zowel wifi als tv voor ± 1 minuut wegvalt. Errorcode p038 of p138

graag advies om dit verholpen te krijgen!

 

Reputatie 5
Badge +2

@nvandamm Heb je de internetbox reeds gereset?

Internetbox moet ik regelmatig resetten; sommige dagen komt de verbinding niet “ideaal” terug wat zich uit in 2-3s delay tussen beeld en klank op de tv wat niet doenbaar is om  te volgen. Synchronisatie/buffer-probleem dat zich enkel met proximustv voordoet overigens: internet is OK evenals netflix

Reageer