Beantwoord

Enkel blauw/groen pixels en 240p

  • 3 January 2022
  • 13 reacties
  • 902 Bekeken

Gisterenavond probeerden we na het thuiskomen van een beetje restaurant om nog een filmpje in te

halen. 

Toen we onze TV-box aanzetten, was alles blauw-groen-paars en heel erg onzuiver. Precies alsof alle rode pixels (en indien andere, ook die andere) verdwenen zijn.

Heb al geprobeerd de hdmi ergens anders te plaatsen, een andere hdmi in te stoppen en de TV-box een reset gegeven via de remote (gezien dat op die manier geen opnames verloren gaan). Niets hielp!

 

Nu wachten we al sinds deze morgen op een telefoontje van een technieker om ons verder te helpen, maar die laat op zich wachten. 

 

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn of misschien nog beter; wat we hieraan kunnen doen? 

Is hard reset de enige oplossing? 

icon

Beste antwoord door AronLibert 4 January 2022, 00:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Heb je soms als test een andere HDMI bron om aan je TV aan te sluiten.

Oei, was ik vergeten te melden. 

Wij hebben 4 HDMI aansluitingen. De Nintendo Switch doet het en de laptop via HDMI doet het ook normaal. 

Als ik naar de apps surf via de Pickx zoals Vtm Go of Netflix, blijft de color disorder ook gewoon bestaan. 

Dus dat in combinatie met niet de poort en niet de kabel, lijkt het probleem mij bij de box te liggen.

@AronLibert Als je al een harde reset van de decoder gedaan hebt, schiet er niet veel meer over om nog uit te proberen, het enigste wat je eventueel nog zou kunnen uitproberen is van de bbox toch ook eens te resetten  = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Al is het niet zeker dat het probleem hiermee zal opgelost zijn, heb je er langs de andere kant eer ook niks bij te verliezen en dan heb je alles uitgeprobeerd wat je maar zelf kunt doen.

U schrijft: Nu wachten we al sinds deze morgen op een telefoontje van een technieker om ons verder te helpen, maar die laat op zich wachten. 

Hebben ze mss  gezegd dat ze een technieker gingen sturen 

In ieder geval als het niet lukt met de bbox reset dan kunnen de Proximus forummedewerkers je morgen verder helpen als ze hier terug langskomen en daarom ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

PS: ik heb in mijn vorig bericht nog iets toegevoegd, mss heb je het niet gelezen.

Ik heb nog even geprobeerd om de tv-box te resetten aan de box zelf (met de pair knop combinatie). Ik krijg zelfs geen “Erasing” scherm. 

Het welkom scherm is wel grijs-wit, maar meteen wanneer die overslaat naar android is het weer groen-blauw. 

 

Full reset it is...

dit nadat je de bbox eerst gerest hebt bedoel je toch.

bbox reset = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan de bbox blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

dan TV box resetten = De Android TV Box resetten - YouTube

Je decoder resetten | Proximus

Ik heb de b-box nog niet gereset. Enkel de tv-box (ik dacht dat je dat kleine knopje bedoelde acthterin de tv-box).

Vind het vreemd om de b-box te resetten als ik geen problemen ondervind met andere toestellen en het puur om een beeldkwaliteitsprobleem gaat.

Zou liever geen andere problemen willen veroorzaken .

 

Om te antwoorden op uw eerdere berichtje: er ging een technieker mij opbellen en die aanvraag was nu exact 12u geleden. Langskomen is ook altijd prima, maar het ging wel degelijk gewoon over “contacteren”.

Dat denk ik inderdaad ook altijd als ik problemen heb met mijn decoder, dat voor de rest alles goed werkt internet enz…. maar toch heb ik al bv (om maar iets op te noemen) problemen met bekijken van opnames enkel kunnen oplossen na een reset van de bbox (zelf al waren er met de live uitzendingen geen probleem) wat niet na een reset van de decoder alleen opgelost was , maar uiteraard is dit niet altijd het geval dat een reset van de bbox iets oplost net zoals de reset van de decoder niet altijd een oplossing geeft, maar soit ik heb mij toch zelf de gewoonte genomen om het toch te doen als ik geen resultaat krijg door de decoder te resetten. Ik geef het je alleen maar mee en tenslotte is het maar een voorstel en meer niet.

Ik zal het eens proberen! 
Alvast bedankt voor de antwoorden en de tips!

Heel graag gedaan en ik zou nog meer blij zijn moest het hiermee opgelost zijn. (fingers crossed)

Heb de reset nog niet gedaan, maar na het kijken van een film via de laptop, toch nog uit curieuziteit opnieuw de decoder HDMI geselecteerd en nu werkt deze plots weer normaal.

 

Heel vreemd weer, maar het lijkt in ieder geval opgelost voor nu… 😅

Je gebruikt toch de HDMI kabel die bij de V7 ingesloten zat.

Mss dan toch slechte contacten aan de HDMI stekker, wie weet?

Ja hoor. Deze had ik een keer of drie uitgehaald in de ochtend en de avond ervoor en gewisseld met een andere kabel + veranderd van ingang op tv, maar dat gaf geen verschil.

Gisterenavond het uiteindelijk gelaten voor wat het was en overgegaan naar de laptop. Nadien toch nog eens gekeken en alles was opeens weer OK. 
Dus ja, wie weer was het HDMI maar ik kan het niet zeggn…