Skip to main content

Sinds enkele dagen happert ons beeld op tv, 

We kunnen enkel draadloos kijken daar er geen lan verbinding  voor handen is . 

Graag meer info reset werd reeds meermaals geprobeerd 

@Franssens Als je alles al gereset hebt zoals bbox/draadloze toestellen/decoder dan kun je zelf nog maar weinig ondernemen .

Als je draadloze verbinding via wifi-booster/wifi-bridge gebeurt zou het kunnen dat je wifisignaal wat te laag binnenkomt op de booster/bridge en door hem wat te verplaatsen zou het kunnen dat het signaal dan wat beter wordt.

Als je draadloze toestel een PLC is dan zou je deze eens in een ander stopcontact / andere circuit kunnen steken. Een plc ook nooit voeden via een verlengnetstekkerdoos maar direct in het stopcontact.

Ook er op letten dat als je draadloze toestel in een stopcontact steekt dat er daar mss opladers dichtbij insteken die ook voor storingen kunnen  zorgen, ook TL lampen / microgolf enz kan bridge/booster storen.

Als dit allemaal niet helpt kunnen de proximus forummedewerkers als ze maandag terug langskomen ook een je lijn testen op storingen en kunnen zij ook eventueel voorstellen om een technieker te sturen maar deze beslissing moet ik uiteraard aan hen overlaten.


@Franssens Je wifisignaal is inderdaad niet optimaal. De afstand tussen de b-box en de meeste toestellen is vaak te groot. Dit kan vb ook liggen aan de constructie van het huis. Als er veel metaal (gewapend beton, Ytong-stenen, isolatie...) gebruikt zijn, heeft het draadloos signaal het moeilijk. Ik zie ook dat er in de buurt van waar je de laptop vaak gebruikt een stoorzender. Dit kan een ander electrisch toestel zijn zoals draadloze camera’s van een alarm, omvormer van zonnepanelen, microgolf, chromecast, verlichting,….

Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. Als je PLC’s hebt, heeft @Martin hierboven al goede tips gegeven


Reageer