Vraag

Doorspoelen met TV box V5c

  • 25 September 2023
  • 15 reacties
  • 196 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Waarom blijft doorspoelen met een TV box V5c zo problematisch? De snelheid 2 is veel te traag en de snelheid 3 te snel. Wanneer er wordt doorgespoeld met snelheid 3 en je drukt op de play toets, dan duurt het nog wel even voor het beeld daadwerkelijk stopt en ben je altijd (veel) verder in de uitzending dan verwacht… Bovendien verspringt het beeld bij het doorspoelen steeds in blokjes. Het is dus helemaal niet zo duidelijk waar je jou in de uitzending bevindt. Het is en blijft dus een heel gedoe...


15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij ook een 5vc gaat dat toch precies ongeveer  goed, er is natuurlijk altijd een zekere reactietijd, het is dus moeilijk om exact toe te komen waar je wil. Ik zou beginnen met de decoder eens te herstarten door de stroom een tiental seconden weg te halen. En hopen. Als het daarna slecht blijft gaan zal er wel iemand van Proximus een beter antwoord geven.

Toch zeker als uw  profiel goed is ingevuld met klantennummer, telefoon,.....

 

&

best ook de bbox als volgt:

eerst decoder stroomloos zetten

dan de bbox 10sec  stroomloos zetten en wachten tot je terug kunt surfen

dan de decoder terug onder spanning zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@jowantje 

Heb je de decoder al kunnen herstarten?

 

Geert

Reputatie 2
Badge

Is ondertussen (meermaals) gebeurd. Geen merkbare verbetering...

Reputatie 7
Badge +3

@jowantje 

Is dat altijd zo geweest bij het doorspoelen?

 

Geert

Reputatie 2
Badge

Eigenlijk wel, maar de laatste tijd wel meer problematisch… Wanneer het doorspoelen wordt gestopt, dan loopt het beeld eventjes normaal door om dan opnieuw kort te stoppen...

Reputatie 2
Badge

Ondertussen ook eens een reset van de decoder gedaan. Vanavond kijken of dit iets heeft opgeleverd...

Reputatie 2
Badge

Een reset van de decoder heeft enkele dagen geholpen. Nu weer hetzelfde probleem...

Reputatie 5
Badge +2

@jowantje Zet je de decoder in standby als je geen tv kijkt?

Reputatie 2
Badge

De decoder staat altijd standby wanneer de TV niet aanstaat...

Reputatie 5
Badge +2

@jowantje Ik ga het doorgeven aan ons TV team die zich bezighouden met de pickx op decoders.

Reputatie 2
Badge

Nu reeds een paar keer gehad dat bij het kijken naar een opname het beeld plots stopt/bevriest. De decoder reageert op geen enkele actie meer. Het enige wat nog overblijft is een herstart...

Je zou ook eens kunnen de bbox resetten door het verzonken resetknopje achteraan 20 sec ingedrukt te houden.

Maandag kunnen de PX moderatoren dan verder beslissen wat hier verder nog kan mee gebeuren.

Reputatie 5
Badge +2

@jowantje Heb je reeds de bbox gereset en de decoder heropgestart dan?

Reputatie 2
Badge

Het probleem lijkt (voorlopig) opgelost te zijn...

Reageer