Beantwoord

Digibox aansluiten op externe router

  • 27 May 2021
  • 4 reacties
  • 735 Bekeken

Hallo,

 

Ik zou willen weten of ik een tweede digibox/digicorder aan kan sluiten op een externe router/of modem.

Ik heb thuis in de living wi-fi van proximus via de B-Box 3 en daarop een digibox aangesloten op de “hoofd-TV”. Deze hebben we uitgebreid, via een ethernet kabel, met een TP-Link AEP245 in het tuinhuis. Nu waren we aan het nadenken om hier een TV met een digibox te installeren. Alleen wisten we niet of het mogelijk was om de digibox aan te sluiten op een modem die niet van Proximus is.

Een chromecast hebben we al geprobeerd,  maar het minder technisch aangelegde deel van het gezin is toch meer fan van de ouderwetse manier ;)

De technische dienst van proximus kon mij hier niet mee helpen omdat zij niks kunnen zeggen over producten die niet van hen zijn. Hopelijk is er hier iemand die mij verder kan helpen.

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door philippe_d 27 May 2021, 17:02

Bekijk origineel

4 reacties

Als je een router zoals je TP-link aansluit op je bbox dan zal een decoder zoas de V5C, V6 of V7 hierop niet werken maar, het is dan beter dat je op de TP-link bridge mode instelt, dan werkt die niet meer als router maar als switch en krijgen de toestellen die contact maken met deze TP-link dan ook een IP adres toegekend van de BBOX.

Reputatie 6
Badge +2

Ik zou willen weten of ik een tweede digibox/digicorder aan kan sluiten op een externe router/of modem.

Je bedoelt een decoder …

Voor digiboxen en digicorders moet je bij Telenet zijn :)

 

Deze hebben we uitgebreid, via een ethernet kabel, met een TP-Link AEP245 in het tuinhuis. Nu waren we aan het nadenken om hier een TV met een digibox te installeren. Alleen wisten we niet of het mogelijk was om de digibox aan te sluiten op een modem die niet van Proximus is.

 

De AEP245 is geen modem, ook geen router, maar een access point.

Er zijn op dit toestel 2 gigabit LAN poorten, je kan hier perfect een 2de decoder op aansluiten...

@JefBergm  ik had inderdaad niet gegoogeld om te weten wat de AEP245 juist was, en dan is het inderdaad mogelijk zonder probleem om een decoder aan te sluiten, aan gezien een AP ook een  soort switch is in feite een draadloze switch. 

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht inderdaad dat dit wel zou lukken, maar ik wou het hier toch zeker eens nachecken.

 

Je bedoelt een decoder …

Voor digiboxen en digicorders moet je bij Telenet zijn :)

 

 

De AEP245 is geen modem, ook geen router, maar een access point.

Ik durf soms al eens slordig om te springen met termen en deze door elkaar te gooien… :) Dus bedankt om mij hierin te verbeteren. :grin:

Merci voor de hulp! :thumbsup:

Reageer