Vraag

deze media is niet beschikbaar

  • 13 December 2021
  • 5 reacties
  • 670 Bekeken

Ik neem telkens de "slimste mens" op. Sedert een volledige week, als ik opname een 1/2 u later wil bekijken, krijg ik steeds de melding, "serverfout, media niet beschikbaar." Het ligt niet aan de Decoder, ik heb er 2, en op geen enkele beschikbaar. Op de I-pad kan ik het wel bekijken. Kan deze fout opgelost worden, aub?


5 reacties

je kan altijd al eens proberen door de bbox te resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Ook met “De Slimste Mens”, als ik kijk met een halfuurtje of een uurtje vertraging. De volgende avond kunnen we die opname dan wel bekijken.

BBox resetten helpt niet, Decoder resetten evenmin. (Als het effectief een serverfout is kunnen de BBox en de decoder er weinig aan doen.) Anderzijds gaat het probleem vanzelf weg als je er een nachtje over slaapt.

Vreemd genoeg heb ik dit probleem enkel met “De Slimste Mens” - misschien is dit een uitzonderlijk populair programma?

 

mss is het gekend probleem en kunnen de Prox medewerkers hierbij meer info geven, als ze hier de draad opnemen.

Natuurlijk kun je met resetten geen serverproblemen oplossen daarom dat je zelf alleen maar kunt eventueel proberen van te herstarten of resetten en inderdaad als dit lukt moet het verderop gezocht worden ….

Reputatie 7
Badge +4

@petervanavermaet @Fodeso Ik heb er nog geen andere klachten over gehoord. Ik laat het in ieder geval nakijken

Reputatie 1

Een kleine update van mijn recente waarnemingen…

Dinsdag liep alles normaal. We hebben eerst de ‘De Slimste Mens’ van maandag bekeken - een inhaaloperatie - en vervolgens de aflevering van dinsdag, met ongeveer drie kwartier vertraging.

Woensdag liep het weer verkeerd - op een andere manier. We konden de aflevering van woensdag wel bekijken (met een halfuur vertraging), maar de weergave haperde (zowel in het beeld als in de klank). Het was ongenietbaar. Vanavond proberen we opnieuw deze aflevering te bekijken.

Het blijft raar, dat we deze problemen alleen hebben met ‘De Slimste Mens’. Is het een uitzonderlijk populair programma, zodat het voor een plaatselijke overbelasting in de server-infrastructuur zorgt?

 

Reageer