Skip to main content

Hallo,

had vroeger de plc van belgacom, werkte goed maar soms een kleine haperin.

Decoder beneden staan en 1 boven.

Wifi boven was slecht dus besloten om de magic 2 te kopen en alles vervangen.

Nieuwe devolo beneden, en 2 voor boven(1 kinderkamers enkel voor wifi, onze kamer voor tv en wifi)

Als we de nieuwe devolos hebben geïnstalleerd werkte alles perfect een 2 tal weken en sinds dien nieks meer, beeld blijft altijd stil staan, zowel beneden als boven.  Wifi werkt perfect.

Nu terug als ouwe tijd met kabel en boven geen tv meer.

Wat is er  aan te doen!!

Grtjs

 

 

     

dank u

 

   

Omdat onze oude Belgacom PLC adapters de laatste tijd nogal heel warm aanvoelen, heb ik een paar dagen geleden PLC adapters devolo magic 2 wifi 6 gekocht. Heb voor het merk Devolo gekozen omdat dit blijkbaar ook het merk is waar Belgacom/proximus vroeger mee werkte. Na installatie werkte internet goed, maar de tv bleek een probleem te zijn. Het beeld blijft telkens hangen. Als je dan verandert van kanaal, is het twee seconden goed en dan bevriest het beeld opnieuw. Ik heb dan maar Proximus helpdesk gebeld en een dame liet me de decoder rebooten met een tandenstoker en ging me na 20’ terug contacteren. De tv liep toen volledig vast en we kregen op de duur een zwart scherm. Na zo’n 20’ kreeg ik inderdaad telefoon, maar het was automatisch gegenereerd en ik kreeg de boodschap dat men onze internetverbinding zou testen. Heb dan nog een tijdje aan de lijn zitten wachten en toen kreeg ik de Engelstalige boodschap dat ze mij niet konden helpen en dat ik zelf moest terugbellen. Ik heb dan maar weer de oude adapters ingeplugd om toch nog iets van tv te kunnen kijken. Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Zag ondertussen op dit forum dat er al jaren problemen zijn met Devolo magic 2 wifi en vraag me af wat de oplossing nu eigenlijk is. Als ik de adapters nog mag omruilen, welk merk of type moet ik dan nemen?


@AnitaC

Zelf heb ik geen praktische ervaring met die magic 2 maar als je een internet box bbox4 zou hebben dan denk aan mesh en mss ? zou dit kunnen roet in het eten strooien (niet compatible met de bbox4) 

Daarom zou ik eens proberen om mesh op je devolo’s uit te zetten zodat je kunt te weten komen of het daar iets mee te maken heeft.

Dit kan via de Devolo Home Network app (webinterface van het apparaat)

Home Network - Apps op Google Play
Home Network im App Store (apple.com)
AppGallery (huawei.com)

Je mag ook de devolo’s niet verbinden via een verleng stekker doos maar rechtstreeks in het stopcontact.

Wat je mss ook eens eerst zou kunnen doen is een laptop aansluiten via utp op de devolo en zo eens een http://speedtest.net uitvoeren om te zien of de internetsnelheid niet te laag is om één of andere reden over de devolo’s.


@Martin: bedankt voor je reactie. We hebben een b-box3. 
De devolo’s zitten wel rechtstreeks in het stopcontact. 

Ik ben totaal niet technisch of ICT-aangelegd maar zal proberen de mesh uit te zetten.
Als de devolo’s niet lukken, welke PLC’s zijn dan wel aan te raden volgens jou?

 


@AnitaC

aangezien je een bbox3 hebt die geen wifi6 en ook geen mesch ondersteunt denk ik dan niet dat het te wijten is aan het mesh systeem van de devolo’s .

met die app kan je ook de snelheid aflezen als ik het goed voor heb.Of anders al eens een http://speedtest.net doen met je smartphone bv. via wifi van de devolo terwijl je er dicht bij staat, om toch een idee te hebben van de snelheid die je haalt?

PS; mss best verder doen in je apart topic dat hiervoor opgestart hebt anders wordt het verwarrend op den duur. → 

@Martin: bedankt voor je reactie. We hebben een b-box3. 
De devolo’s zitten wel rechtstreeks in het stopcontact. 

Ik ben totaal niet technisch of ICT-aangelegd maar zal proberen de mesh uit te zetten.
Als de devolo’s niet lukken, welke PLC’s zijn dan wel aan te raden volgens jou?

 

 

 


Fyi

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-tv-en-devolo-magic-2-48303

Er werden reeds meerdere berichten m.b.t. problemen met Proximus TV gemeld bij gebruik van Devolo Magic producten

→ kijken of de laatste firmware geïnstalleerd is voor deze Devolo Magic2 en hopen dat het probleem verdwijnt of anders spijtig genoeg een andere oplossing zoeken met een ander product 


Van welk merk dan wel gebruiken?

Of wat dan wel doen?

 

 

     

     

Moeilijke vraag Proximus stelt zijn boosters voor 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifibooster/particulieren/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/toestellen-voor-tv/wi-fi-booster.html

→ proberen en indien niet ok voor u betrokken optie abo opzeggen (pro rata)

Voor zover mij bekend zijn de oudere Devolo DLan ok bv.

https://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-powerline-dlan-multiroom-wifi-kit-550-8636-1869617.html


@scalos ipv de wifi booster kan je bv ook de tp-link RE305 overwegen
De RE650 is hun beste model, maar heeft ook een extra prijs.
TP-Link biedt altijd de beste prijs-kwaliteit-functionaliteit.
Maar het kan perfect met een RE305.
Je kan ook een booster modus voor het versterken van het signaal inschakelen. 
Deze kan je inschakelen via de webinterface van de RE450.
De RE305 V3 booster mode zie deze handleiding: 
https://www.tp-link.com/us/user-guides/re205&re305_v3/chapter-5-customize-your-network#ug-sub-title-4 
(je moet het zetten op maximum coverage).
Klik op de sectie adjust wi-fi coverage.


Reageer