Vraag

detail telefoongesprekken


Beste,

Ik zou graag een detail bekijken van de telefoonnummers die mij gisteren 14/06/2022 opbelden,

het is belangrijk. want ik moet dringend iemand hieruit kunnen contacteren.

mijn telefoontoestel heeft de optie nummerherkenning niet, ik probeerde dit reeds.

kunnen jullie mij helpen?

mvg

Heidi Vanlerberghe

056/22 ** ** ** 

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@parochie marke 

Het spijt me: nummers die jou opbellen worden niet bijgehouden door de provider

Binnenkomend verkeer is gratis dus hoeft niet genoteerd te worden.

Enkel uitgaand verkeer staat geregistreerd, omwille van betaling

ps ook heb ik het vermelde nummer onherkenbaar gemaakt, best geen private gegevens openbaar plaatsen.

vriendelijke groeten

Tina

dankjewel !

 

Log in op jouw modem via http://192.168.1.1/
     gebruikersnaam = USER

     wachtwoord = “staat op je modem op het witte stickertje’

Wanneer ingelogd, klik op “Telefoon 1” (rechts onderaan op jouw scherm)

Zoek in jouw “Gespreksgeschiedenis” naar ALLE inkomende en uitgaande gesprekken (scroll naar beneden om de meest recente oproepen te vinden)

(Jammer dat een Proximus medewerker deze eenvoudige vraag niet ‘correct’ kan beantwoorden...)

Reputatie 7
Badge +4

@wimvhwh ik vrees dat bovenstaande bv. zeker niet van toepassing is voor gewone analoge telefoonlijnen

info m.b.t. inkomend verkeer zonder de optie nummerherkenning is enkel opvraagbaar via ombudsdienst telecom (kwaadwillige oproepen) of via een onderzoeksrechter (in het kader van een gerechterlijk onderzoek)

Dankje,

ik raakte waar ik moest zijn, maar bij mij staat geen telefoon 1

enkel de internet en wifi

ik werk nog met een klassiek telefoontoestel..
 

mvg,

Reputatie 6
Badge +2

Ik bezit een zeer oud klassiek Philips hands free telefoontoestel van 45 € in die tijd en op dat toestel staat vlak in het midden een grooooote ronde knop met daarop twee functies : de laatste oproepnummers bekijken en de onthouden telefoonnummers in het geheugen. 

Als je zulk toestel niet bezit dan heb je pech. Maar je weet wel wie gebeld heeft. Waar die woont? Welke straat? Dan maar zoeken in de telefoongids. Weet je niet wie gebeld heeft dan zal het voor u niet zo belangrijk zijn. Is het echt belangrijk voor de beller dan belt hij wel terug.

Reputatie 6
Badge +3

@wimvhwh dit werkt enkel als de klant VOIP telefonie gebruikt. Deze klant heeft nog een klassieke telefoonlijn.

Maar hoe komt het dan dat bij VOIP wel de binnengekomen gesprekken (mogen ) weergegeven worden (naar wat ik kan afleiden uit wimvhwh zijn uitleg en niet bij een klassieke lijn zoals ik kan afleiden uit wat Tina.b uitgelegd heeft !?

Reputatie 6
Badge +3

Net zoals het oude telefoontoestel van @Cvanloon, houdt de modem deze gegevens bij. Terwijl ons systeem enkel de uitgaande gespreken bijhoudt voor de afrekening.

Bedankt @YorickP voor je verduidelijking, is het voor mij nu ook duidelijk waar het verschil zit :-)

Reageer