Vraag

Defecte tv-box terugsturen?

  • 13 December 2022
  • 6 reacties
  • 3389 Bekeken

Hallo, 

Mijn tv-box had het verleden weekend (11/12/22) begeven.  Tijdens het telefonisch contact dat ik had met een medewerker van proximus werd gezegd dat men een nieuwe zou opsturen en dat ik de defecte zou moeten terugsturen,  De instructies daarvoor zouden in een bijgevoegde brief met de box meegeleverd worden.  Ik heb vandaag (13/12/22) de nieuwe tv-box ontvangen, maar er zit geen brief bij.  Ook op myProximus is onder Opvolging niets zichtbaar. Wil dat zeggen dat ik de defecte tv-box dan niet moet terugsturen?  Graag een duidelijk antwoord en/of instructies.  Zodat er geen onterechte kosten verschijnen op mijn factuur.  Uit klachten van anderen blijkt immers dat dit wel eens het geval kan zijn….

 

Met vriendelijke groet

Filip


This topic has been closed for comments

6 reacties

defecte TV boxen die moeten teruggestuurd worden zijn de V6 decoder en de V7 decoder (android decoder)  de oudere modellen moet neit meer teruggestuurd worden.

Dus als je één van deze twee laatste hebt dan wordt er normaal gezien een bericht gestuurd met de retourlabel die je kunt laten inscannen bij Bpost zodat zij die kunnen terugsturen naar Proxilus.

Indien je die niet ontvangen hebt (ook eens kijken in je spam folder) dan kan een PX moderator van het forumteam je morgen een mail sturen met deze retourlabel

  1. Print het label uit dat je via e-mail (of post) ontvangen hebt om je oud toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat je toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvang je geen label. In dit geval mag je het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kun je het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus (In de MyProximus-app, tik op je profielicoon en Bestellingen) wanneer je naar een bpost in je buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al je toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. 
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in je buurt en geef het pakket gratis af.

Hallo Martin,

ik heb ook geen mail ontvangen.

De defecte tv-box is een V5 compact.  Dat zal dan de reden zijn dat er geen brief en retour-label bijzat.  Ik hoef dus verder niets te ondernemen tenzij toestel naar containerpark brengen :-)

 

 

Alvast bedankt voor de info.

@Filip_P Sorry,  inderdaad ik heb in mijn eerste bericht de V5 compact vergeten erbij te citeren!

De decoders tem de V5 moeten niet meer teruggestuurd worden maar vanaf de V5compact wel nog.

Nogmaals mijn excuses voor deze fout.

Maar in ieder geval zullen de Proximus forummedewerkers wel het nodige doen om de label op te sturen, van zodra ze hier de draad terug opnemen.

Kijk ook eens of de retourlabel zich mss in de My Proximus App (of myproximus webversie) bevindt.

  • onder de rubriek  "Mijn opvolging"   >>  "bestellingen".

Martin,

Zoals in eerste bericht reeds vermeld, staat er niets onder de rubriek opvolging.  ook niet in de app. 

Ok, ik wacht dan op verdere instructies via mail.

Mvg

Filip

 

Ondertussen heb ik verleden week via de chat van de klantendienst nog eens bevestiging gevraagd en daar zeiden ze dat ik normaal gezien niets moet terugsturen. Tot er vandaag toch een sms binnenkomt met een link waar ik de barcode kan afdrukken om toch de TV-box terug te sturen.  In die SMS verwijzen ze naar een eerdere mail, die ik dus nooit gekregen heb.  Ik stuur het deze week nog terug.  En dan afwachten of dat goed zal gaan en terecht komen.  Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.  We zullen zien.

De klantendienst van proximus trekt echt op niks meer.  Het is de derde keer dit jaar dat ik ze gecontacteerd heb (2x voor mezelf en 1x voor mijn vader) en de derde keer dat het zo’n rompslomp is.  Als je er al bij geraakt krijg je telkens iemand anders aan de lijn.  Telkens een ander antwoord.  Niemand die het echt weet.  De mensen die er achter de telefoon zitten (gedecentraliseerd call center?) doen meestal wel hun best en zijn vriendelijk, maar het is het systeem dat serieus mank loopt.  ze kunnen niets opzoeken en weten van elkaar niet, of misschien is dat net de bedoeling... Mijn vader (80j) heeft het zelfs 2 weken zonder telefoon moeten stellen omdat er bij graafwerken bij de buren een kabel doorgetrokken was.  Heb ook hier meerdere keren moeten opnieuw bellen. Bijna telkens was het antwoord dat het nog open stond en zou hersteld worden.  Dan deden ze op een keer nog moeilijk omdat ik in zijn naam belde om te melden dat zijn huisnummer verkeerd op de brieven staat (trouwens al vroeger gemeld). Dat was de druppel teveel.  Nadat zijn telefoonlijn uiteindelijk hersteld was kwam er enkele dagen later nog een brief binnen die vertelde dat ze het zouden herstellen. Wat een klucht. De factuur van deze maand was trouwens terug met het verkeerde huisnummer.  Ik ben bij Proximus gekomen omdat ze (vroeger) een goede service hadden.  Maar nu zou ik het het niemand meer aanraden, integendeel.   Ze zijn daar helemaal de pedalen kwijt. 

 

Mvg

 

Vraag van deze voormiddag ondertussen opgelost.  Kreeg nu (na één week) label en instructies opgestuurd.

Toch bedankt.

R.Van Maris