Skip to main content

Ik ben een van de gelukkigen die een nieuwe V7 decoder ontvangen heeft. Mijn vraag is nu, welke apps kan ik hierop installeren? Is een beperking?

Is er ergens een lijst met voice commands die ik aan de Google Assistant kan geven, om de decoder met spraak te besturen?

Hoe kan ik een bonusfilm vinden in het nieuwe Pickx menu?

Je kan er zowat alles mee doen wat Android TV ondersteunt.

als bijkomende info geef ik je ook dit mee:

Er zijn namelijk nog een aantal bugs en beperkingen waar momenteel aan wordt gewerkt.
Momenteel nog niet beschikbaar op de V7 decoder:
- Blockbuster (= kadofilm voor Tuttimus, Familus, Bizz All-in en Bizz Office klanten)
- Shadow
- Langetermijnbewaring
- Persoonlijke hernummering van de kanalen : zender hernummering is niet mogelijk op de V7 decoder.
Als de klant zijn zenders al hernummerd heeft met een andere decoder, dan blijft deze hernummering wel geldig op de V7.

 

ivm google assistant :

https://assistant.google.com/services/a/uid/000000de03156d7c


De decoder V7 draait op Android TV 9 (Pie). Wanneer je inlogt op de Google Play store wordt er automatisch rekening gehouden met compatibele apps. Hier kan je overzicht terugvinden voor de nvidia shield die ook op android tv 9  draait : https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/apps/


volgens mij kan alles wat op android tv draait geinstalleerd worden dus pickx app zal je nog niet kunnen downloaden :wink:


Er zijn wel limieten voor de apps maar dat is evident dat apps die locatiebepaling (GPS) of camera niet gaan werken. Lees dit stukje : https://tpvcrmplus.force.com/PhilipsTVAudioMonitorConsumerCare/s/article/Why-are-apps-missing-in-the-TVs-Google-Play-Store?language=nl_NL Dus er bestaat een kans dat sommige apps niet beschikbaar gaan zijn.


nog als bijkomende info:

https://www.homecinemamagazine.nl/2019/10/alles-over-android-tv-9-pie-op-een-philips-tv-met-tips-en-aanraders


Er zijn wel limieten voor de apps maar dat is evident dat apps die locatiebepaling (GPS) of camera niet gaan werken. Lees dit stukje : https://tpvcrmplus.force.com/PhilipsTVAudioMonitorConsumerCare/s/article/Why-are-apps-missing-in-the-TVs-Google-Play-Store?language=nl_NL Dus er bestaat een kans dat sommige apps niet beschikbaar gaan zijn.

geldt dit ook voor de v7 decoder 


Absoluut dat is eigen aan het android tv platform dat er rekening moet worden gehouden met de weergave op een tv-scherm. Een tablet of smartphone kan je nog roteren met een tv gaat enkel het roteren maar de interface wordt niet meegedraaid. De SOC en het ingebouwde RAM geheugen spelen ook een rol voor de prestaties in bepaalde apps. Games zal moeilijk zijn wanneer je geen aangepaste afstandsbediening hebt. Ook het opslaggeheugen (flash) dat voor apps kan gebruikt worden speelt ook een rol.


Er zijn wel problemen geweest op de v7 ivm installeren van apps maar ik veronderstel toch dat dit al opgelost is, in ieder geval hoe meer klanten er de V7 zullen gebruiken hoe meer info we ook zullen inwinnen over nog eventuele issues.


Reageer