Vraag

Decoder V5 en afstandbediening omruilen? (geen TV mogelijk)

  • 12 December 2020
  • 6 reacties
  • 194 Bekeken

Hallo, we hebben sinds 3 dagen niet de mogelijkheid om tv te kijken. Heb alles gecheckt en geprobeerd, maar lukt niet. Decoder is een V5 gefrabiceerd in 2014. Ook al volledig gereset, alles lukt, maar na een ruime tijd wachten komt er de vermelding 'time-outfout bij de start' Herstart, SW update status0, Boot status11

Kan dit opgelost worden of beter de decoder omruilen? Alsook de afstandsbediening die werkt ook niet meer.


This topic has been closed for comments

6 reacties

heb je de harde schijf al eens uit je decoder v5 uitgeswapt aan de linker kant via die hendel

eerst een de bbox herstarten of zelfs een resetten is ook altijd aangeraden als je decoder niet rechtstreeks bekabeld verbonden is met de bbox kan detussenliggende apparatuur ook eventueel voor problemen zorgen bij het rebooten van de decoder.

PS; maandag komen de mensen van proxius terug langs hier op het forum.

heb je de harde schijf al eens uit je decoder v5 uitgeswapt aan de linker kant via die hendel

eerst een de bbox herstarten of zelfs een resetten is ook altijd aangeraden als je decoder niet rechtstreeks bekabeld verbonden is met de bbox kan detussenliggende apparatuur ook eventueel voor problemen zorgen bij het rebooten van de decoder.

PS; maandag komen de mensen van proxius terug langs hier op het forum.

Die harde schijf heb ik nog niet geprobeerd. Zowel modem als decoder al verschillende keren gereset. PS : Decoder is rechtstreeks bekabeld verbonden met modem.

 

@BoGen Ter bijkomende info: 

  • harde schijf verwijderen:

    Schakel uw decoder uit door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.
    verwijder de harde schijf van uw decoder als volgt:
    Druk op het pijltje naar boven gericht aan de linkerkant van de decoder.
    Trek de harde schijf uit de sleuf.
    Steek de harde schijf er weer in en druk hem er helemaal in totdat u een "klik" hoort.
    Start uw decoder opnieuw door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.

@BoGen Ter bijkomende info: 

  • harde schijf verwijderen:

    Schakel uw decoder uit door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.
    verwijder de harde schijf van uw decoder als volgt:
    Druk op het pijltje naar boven gericht aan de linkerkant van de decoder.
    Trek de harde schijf uit de sleuf.
    Steek de harde schijf er weer in en druk hem er helemaal in totdat u een "klik" hoort.
    Start uw decoder opnieuw door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.

Ook dit geprobeerd ondertussen maar brengt niks verandering ! Ondertussen ook nog geen reactie van Proximus zelf :( 

Reputatie 7
Badge +4

@BoGen Ik heb je lijn getest en zie daar ook wel een fout die door een technieker opgelost moet worden.  Hiervoor heb ik een afspraak geboekt voor deze namiddag tussen 12.30 en 17.00u. Als dit niet past kan je dit zelf aanpassen via My Proximus of ons telefonisch contacteren op 080022700.

Deze fout zou er echter niet voor mogen zorgen dat uw decoder niet meer start. De technieker zal dit mee nakijken en in orde maken. 

@BoGen Ik heb je lijn getest en zie daar ook wel een fout die door een technieker opgelost moet worden.  Hiervoor heb ik een afspraak geboekt voor deze namiddag tussen 12.30 en 17.00u. Als dit niet past kan je dit zelf aanpassen via My Proximus of ons telefonisch contacteren op 080022700.

Deze fout zou er echter niet voor mogen zorgen dat uw decoder niet meer start. De technieker zal dit mee nakijken en in orde maken. 

Beste, helaas kon het vandaag niet doorgaan. Technieker ging het voor donderdag vastleggen.

De decoder start nog wel op en laadt alles zoals op de filmpjes, maar na 20-30 minuten komt er de foutmelding 'time-outfout bij de start' Herstart, SW update status0, Boot status11’ op televisietoestel.