Vraag

Decoder V5 Compact - defect?

  • 2 January 2024
  • 20 reacties
  • 524 Bekeken

Deze morgen werkten de 2 decoders V5 Compact die we hebben nog perfect, sinds deze middag gaat er iets fout met 1. Alle lichtjes branden van de decoder maar de tv blijft op geen signaal staan, alle kabels uitgetrokken, alles terug gestart, eens gereset.

 

Ik had volgende ook eens gedaan:

Decoder van boven naar beneden: geen signaal beneden

Decoder van beneden naar boven: Proximus TV werkt

 

Mijn decoder terug aangesloten en terug geen signaal.

 

Wat kan hier juist fout gaan?

 

 


20 reacties

Dus als ik het goed begrijp, beneden geen signaal, ongeacht welke decoder en beide decoders functioneren boven?

Dan is er logischerwijs iets mis met de verbinding tussen modem en de decoder beneden.
Hoe is die verbinding opgezet? Via UTP of draadloos via Wifi-Bridge?
 

De decoder die beneden staat, werkt beneden en boven.

 

De decoder die boven staat, werkt niet beneden en ook niet boven.

 

Verbinding is draadloos via Wifi-bridge.

@Stijn91 Dit wijst inderdaad naar een defecte decoder, gewoon afwachten tot een PX moderator reageert om te beslissen om de decoder om te ruilen.

als op de on/off knop drukt van de (defecte) decoder V5C zelf krijg je dan ook geen beeld veronderstel ik. PS: PX forummedewerkers zullen nu maar pas morgen terug reageren.

Oh, je openingspost was niet echt duidelijk.

Dan is die decoder zeer waarschijnlijk defect. Door hem te verplaatsen is die al herstart en aangezien de andere decoder overal werkt, werkt de wifi-bridge ook naar behoren.
Mijn V6 was vorige week defect, ik heb 0800 22800 gebeld en de dag erop reeds een nieuwe V7 ontvangen. Dat gaat tot 22u vanavond
Ik denk dat dit op dit uur (16:50) de snelste en makkelijkste oplossing is.
 

@Stijn91 Dit wijst inderdaad naar een defecte decoder, gewoon afwachten tot een PX moderator reageert om te beslissen om de decoder om te ruilen.

als op de on/off knop drukt van de (defecte) decoder V5C zelf krijg je dan ook geen beeld veronderstel ik.

 

beeld van de tv gaat wel maar geen Proximus tv, geeft ook geen mogelijkheid ivm software download etc.

 

Zal dan eens bellen naar Proximus.

@Stijn91 En laat ons dan eens weten of je een V7 of V7C decoder zal ontvangen indien ze de defecte V5C omruilen.

Reputatie 7
Badge +5

@Stijn91 Ik zie dat er een nieuwe decoder naar je onderweg is. Laat ons zeker weten of dit het probleem heeft verholpen. 

 

@Stijn91 En laat ons dan eens weten of je een V7 of V7C decoder zal ontvangen indien ze de defecte V5C omruilen.

 

Zonet een V7 decoder ontvangen en hierdoor werkt de tv terug.

 

@Stijn91 Ik zie dat er een nieuwe decoder naar je onderweg is. Laat ons zeker weten of dit het probleem heeft verholpen. 

 

Dit heeft het probleem verholpen.

Komt de lange termijn functionaliteit ook naar de V7 decoder of staat dit op de V6 indien er problemen zouden zijn met de V5 compact die we nog hebben want dit is iets dat ik wel handig vond.

De layout van de programma’s en dat je kunt zien welke programma’s die gaan vervallen dat is ook niet beter in vergelijking met de V5 compact.

 

Jammer eigenlijk.

Ik heb dezelfde mening

 

 

Nog dit: alhoewel ik denk/dacht de V7c te hebben ontvangen zou het toch de V7 kunnen zijn.
Er is enige verwarring bij mij inzake de juiste types van decoders (V6/Android Box/Android Box Wifi). Volgens de afbeeldingen heb ik de Wifi versie (is ook instelbaar)

 

Reputatie 7
Badge +5

@Stijn91 Voorlopig is er nog geen sprake van langere termijn opnames op de V7 alsook zal er geen V6 meer gegeven kunnen worden, deze worden uitgefaseerd.

Nog dit: alhoewel ik denk/dacht de V7c te hebben ontvangen zou het toch de V7 kunnen zij

welke afmetingen heeft je v7 decoder  Breedte=?? Hoogte=?? Diepte=??

ongeveer 15x15x4

 

Dat zijn blijkbaar dan de afmetingen van een V7 decoder

En dat is al klein, hoe klein is dan de V7c met de c van compact?
Ik dacht eerst de compact te hebben ontvangen, enerzijds door het formaat, anderzijds volledig in de war met diverse afbeeldingen. Zoals hier


Waarbij ik dus dacht na de V6 komt de V7, blijkt dat een Android TV box te noemen en niet de V7.
En na de V7 komt de nieuwe versie toch? de V7c.
Niet dus en verwarrend bovenal.
We spreken toch altijd over de V-zoveel versies.
Hier staat dus de Wi-Fi Android TV box  te blinken.

De V7 decoder bovenaan rechts op de foto is meer afgerond aan de linker en rechter zijde terwijl  de V7C  links bovenaan op de foto vlakker is zoals je ziet.

De V7C zou inderdaad nog iets kleiner zijn dan de V7 ik veronderstel dat die dan qua grootte ongeveer zal gelijk zijn aan de V5C!

De termen V5/V5C, V6 en V7/V7C  worden in sommige PX documentaties ook nog altijd gebruikt.

In principe als je de V7C zou hebben en je trekt  zijn utp netwerkkabel los zou hij automatisch verbinding moeten maken via wifi

TBI: 

achterkant V7 decoder
Achterkant V7C decoder

 


De decoder maakt geen automatische verbinding met WiFi, maar dat kan liggen aan de plaats waar de decoder staat: in een kast, en achter meerdere muren t.o.v. de modem. Of dat ik geen geduld genoeg heb  om te wachten tot de verbinding is gemaakt🤣

Anderzijds lijken op de foto’s de afmetingen breedte/diepte van de v7 rechtsboven geenszins gelijk zoals hier met de onze decoder wel het geval is, dus afgeronde rechthoek t.o.v. afgerond vierkant bij de onze. Onze lijkt zelfs sprekend op de foto linksboven, terwijl onze vorige, die een V6 moest voorstellen, leek op de foto rechtsboven en niet die links onder.
Soit, volgens de foto’s vd achterzijde is het een V7.

Dat komt dan inderdaad ook overeen met de afmetingen die je daarnet gepost hebt, de afmetingen van de V7C ken ik echter (nog) niet.

Dan is het ook normaal dat je decoder V7 geen verbinding maakt via wifi en is volgens mij het enigste voordeel van een V7C decoder dat je hem via wifi kunt aansluiten, al ben ik totaal geen voorstander om een decoder via wifi aan te sluiten, enfin als je geen problemen via wifi ondervindt is het ook in orde natuurlijk!

Ik heb dezelfde mening

 

 

Nog dit: alhoewel ik denk/dacht de V7c te hebben ontvangen zou het toch de V7 kunnen zijn.
Er is enige verwarring bij mij inzake de juiste types van decoders (V6/Android Box/Android Box Wifi). Volgens de afbeeldingen heb ik de Wifi versie (is ook instelbaar)

 

Interessant, ga ik ook eens doornemen.

Om het hier nog eens over de V7 te hebben, layout van opgenomen programma's is echt veel slechter.

Reageer