Vraag

Decoder start automatisch op en blijft hangen (tv start ook mee op)

  • 11 May 2022
  • 8 reacties
  • 1328 Bekeken

Ik heb een V6 decoder.

 

de laatste tijd start hij op de meest bizarre moment op om vervolgens te blijven hangen op het welkom scherm.

 

Op zich niet zo erg maar mijn tv start mee op en die staat soms aan als ik thuis kom van mijn werk (dus god weet hoe lang die al aan staat...)

 

waar ligt dit aan? hoe los ik dit op?


8 reacties

Dag Maarten, ik heb min of meer hetzelfde probleem. Mijn decoder start wel nooit automatisch op, maar blijft wel ook vaak hangen op het welkomstscherm. Ik moet dan telkens mijn decoder heropstarten, toch heel vervelend. ZIjn er nog mensen met dit probleem? Alvast erg bedanktu!

En als je op de TV knop drukt helpt dit dan niet?

 

Dag Maarten, ik snap helaas niet wat je bedoelt, sorry hoor. Kun je nog es een korte toelichting geven? Alvast erg bedankt!

Reputatie 6
Badge +3

@maarten_c_1 Om te voorkomen dat de TV mee aanspringt wanneer de decoder opstart, kunt u een optie op de decoder veranderen.

Voor de TV box kan dit volgens deze stappen:

Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - HDMI - HDMI CEC

of voor de andere decoders: 

Instellingen - Systeem - Beeld - Automatische HDMI selectie

 

Dit voorkomt dat de TV dan mee aangaat wanneer de decoder opspringt.

 

Vaak wordt er tijdens de nacht updates naar de decoder gestuurd, waarbij deze aanspringt of herstart wordt en dan de TV mee aangaat als deze opties nog aan staan.

 

Reputatie 7
Badge +3

@maarten_c_1 

  • Wijzig de instellingen van je TV Box:
    1. Druk op 
    2. Kies Instellingen > Systeem > Beeld > Automatische HDMI-selectie > Neen. Druk op  om te valideren.

Bedankt Martin, maar bij mij is het probleem niét dat de tv mee aanspringt, maar dat het startscherm vaak gewoon blijft “draaien” en ik uiteindelijk een zwart scherm krijg. Ik moet dan telkens de decoder heropstarten om toch de tv aan te krijgen. Nogmaals dank!

@Eriktv het startscherm krijg soms ook weg door op de TV toets te drukken (niet de TV toets aan/uit) , dit was hetgeen ik eigenlijk wou zeggen, maar als het niet lukt ja dan heb je daar niet veel aan uiteraard.

Reputatie 7
Badge +3

@Eriktv 

wat ook zou kunnen helpen is een reset van de V6 decoder: Je V6 TV Box resetten - YouTube

 

groeten 

Geert

Reageer