Vraag

de pickx app werkt voor de zoveelkste keer niet op apple tv .

  • 15 August 2023
  • 16 reacties
  • 1125 Bekeken

Is er nu niemand bij proximus die eens een degelijke versie kan maken van de pickx app op apple tv . Voor de zoveelste keer Crashed de app bij het opstarten. Herstarten van app , apple tv en, zelfs herinstalleren bieden geen oplossing.

Dan maar de helpdesk van proximus bellen die mij voorzien van de nodige documentatie via mail en nmij beloven dat ze gaan terugbellen binnen 10 minuten.  Maar ja het is ondertussen 22u gepasseerd en de heren moeten naar huis . 

 

Probleem is nu al sinds vorige vrijdag bezig.

 

iemand een oplossing. Mss naar de concurentie gaan 


This topic has been closed for comments

16 reacties

@ChristophV  ik weet nu niet of dit ook helpt bij Apple TV zoals beschreven voor Probleem bij iOS : → hier namelijk:

Kan je de tv-aanbieder in de instellingen van je toestel zelf uitschakelen? Daarna mag je terug inloggen in de Pickx app, heel belangrijk is dat je de tv aanbieder niet terug inschakelt.

@Martin   helaas werkt dit niet. 

beste ChristophV, heb hier een gelijkaardig probleem en gelijkaardige ervaringen met de support van Proximus… Is het probleem ondertussen verholpen en zo ja, hoe?

 

@ChristophV : ik begin te vrezen dat het mogelijks draait om de versie van de appleTv die aan mijn tv hangt. Bij mij gaat het om een 2de generatie toestel (model A1469) dat draait op software 7.9 (recentste update). De app van VRTmax werkt hiermee echter perfect; van de app VTMGo weten we dat die enkel vanaf de 4de generatie appleTv’s werkt maar bij Proximus is er niets te vinden over minimum voorwaarden voor een appleTV. Met welke appleTv werk jij?

Hier net hetzelfde. Zwart beeld bij het opstarten van de app.

App reeds verwijderd en terug opgezet, Apple tv heropgestart, enz... niets helpt 

Is al niet de eerste keer dat we problemen hebben met de app. Betalen mogen/moeten we, maar dan mogen ze ook maken dat alles werkt😡

Yep hier ook terug geen werkende app op Apple TV.  Worden je apps wel getest. Altijd dezelfde problemen . ….

ik geef het op ! 

Badge

Ik kreeg ook enkel zwart beeld (en crash na 10-tal seconden). Uren mee verloren, maar wel opgelost gekregen door de AppleTV volledig te resetten naar fabrieksinstellingen. Je moet dan ook alle apps weer installeren, en eventuele instellingen die je zou veranderd hebben weer goedzetten, niet ideaal! Na de reset, heb ik wel de ‘TV aanbieder’ optie van de Pickx app op ‘nooit’ moeten zetten om het te doen werken (je krijgt dan een login scherm waar je je Proximus login en wachtwoord kan ingeven).

Ter info: probleem was begonnen nadat ik de vraag kreeg of ik de app leuk vond (een ‘1’ in een rood cirkeltje bij de instellingen (tandwieltje) bovenaan in de app). Ik had op ‘neen’ geklikt omdat de nieuwste versie (nieuwe TV-gids, versie 1.9.0 en hoger) bij mij echt slechter werkt dan de vorige versie: constant crashen, haperingen bij scrollen, ultratraag (of helemaal niet) inladen van afleveringen bij serie-opname. Enfin, dus ‘neen, niet tevreden’ geklikt, en nadien werkte er niks meer (alle schermen bleven op ‘inladen’ staan). Heb de app toen een eerste keer opnieuw geïnstalleerd, en dat was blijkbaar een vergissing, want daarna kreeg ik enkel dat fameus zwart scherm bij opstarten, met crash na enkele seconden. 

Ben erg blij met deze app die een decoder kan vervangen, maar het kan echt niet zijn dat gebruikers in een situatie komen waarbij de AppleTV volledig gereset moet worden om het weer te doen werken. 

blijkbaar een paardenmiddel dat bij problemen met Pickx op apple TV  terugkomt, in december heb ik dit hier op het forum ook gelezen als enige oplossing voor de problemen met pickx op apple tv die zich dan ook voordeden!

Blijkbaar mag je niet negatief antwoorden : pickx | Proximus Forum 😀

@Goeduvelke .

 

helaas nog steeds niet opgelost en we zijn ondertussen een week verder. Klacht ingediend bij de ombudsdienst die nu escalatie gedaan hebben naar proximus. 

Factory reset heb ik nog niet gedaan, wat me wel opvalt is dat de pickx app op de iphone ook niet functioneert.

Daar krijg ik een login scherm maar na het ingeven van account en paswoord. Komt dit scherm telkens terug. En na 2 keer proberen krijg je dan een fout : oeps er is iets verkeerd gelopen maar daar blijft het bij

De enige pickx die werkt is de pickx live via een browser op de pc.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@ChristophV @Steven_01 @Sharpball @Natascha C @Goeduvelke Kunnen jullie de tv aanbieder eens uitschakelen? En deze zeker uitgeschakeld laten.

@DaisyS  Dit hebben we reeds gedaan vorige week, en dit bleek niet te functioneren.

We zijn ondertussen 2 weken verder nog nog steeds lukt het bij proximus niet om een  oplossing te bieden.  Ik heb dit weekend  zoals in het begin werd aangegeven  een volledige factory reset gedaan en momenteel. Is dit de oplossing. 
Het is heel spijtig en klantonvriendelijk dat  proximus geen enkele moeite doet om dit op te lossen.  Ik kan mij niet ontdoen van het feit dat enkel de verkoop telt. Zelfs op mijn klacht via de ombudsman  reageren ze niet. 

Ter info: →  hier heeft iemand het op volgende manier in orde gekregen

  • Bedoel je dat PX niet meer regeert na klacht ingediend te hebben bij de ombudsman, dan is dit de reden:
    Als u een klacht heeft ingediend bij de Ombudsdienst van Telecommunicatie zal u van hen een definitief antwoord ontvangen zodra hun onderzoek afgerond is.
    Als gevolg van het memorandum van overeenstemming die ons aan de Ombudsdienst bindt moet elke communicatie via hen verlopen, zodra wij een klacht ontvangen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@ChristophV Ik vind het heel jammer dat het lijkt alsof wij je geen oplossing willen bieden maar helaas is Apple geen toestel van ons en zijn wij ook van de Apple software afhankelijk. 

Aangezien je spreekt over een ombudsklacht zal, zoals @Martin hierboven al heeft gedeeld, de communicatie en het onderzoek nu volledig via hen lopen.

@DaisyS  ik denk dat ik niet alleen deze ervaring deel , maar zelfs voor mijn klacht bij de ombudsdienst werd er geen oplossing aangeboden. Meerdere dagen de helpdesk gecontacteerd om dan telkens dezelfde uitleg te moeten verschaffen en telkens terug een mail te ontvangen met te nemen acties.  Wat betreft Apple tv , dit is inderdaad een apple product maar  het bizarre is dat alle andere apps zonder probleem functioneren. Brt max vtm go, noem maar op . Maar telkens worden we geconfronteerd met de pickx app dat niet functioneert. Ik zou hopen als je de toestellen verdeeld en er een app voor ontwikkelt , jullie toch wel uitgebreid testen alsvorens  deze te lanceren.  Maar helaas telkens bij een update zitten we terug met dezelfde problemen. Dus ik denk niet dat het  probleem bij apple ligt, maar eerder de ontwikkeling van pickx 

Reputatie 7
Badge +5

@ChristophV We zijn op de hoogte van de euvels die er zijn bij Apple toestellen en zijn daar ook volop mee bezig maar zoals ik al eerder heb vermeld ligt dit niet enkel bij Proximus. 

Verder zal alle communicatie vanaf nu dienen te lopen via de ombudsman en zal ik dit onderwerp ook sluiten.