Vraag

De opname van BBC speelt versneld af.


Wanner ik Match of the day opneem kan ik kijken als ik de opname van het begin af laat spelen. Wanneer ik vooruit spoel loopt de opname plots 10 of 20x sneller. 


19 reacties

al eens heropgestart Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Ja. Het is een V7 decoder en die moet regelmatig herstart worden, soms doet hij het automatisch. Raar is dat het enkel bij BBC gebeurt. Als je ven vooruit wil spoelen en je wil dan kijken gaat het beeld en de toon in overdrive. Of het aan de decoder ligt is niet helemaal zeker omdat de opnames in de Proximus cloud worden geplaatst (of op hun  servers). Toch bedankt. Ik zal het Dinsdag eens proberen bij de technische dienst van Proximus;

Ik heb hetzelfde probleem. Heb je ondertussen al een oplossing gevonden? 

Idem hier, Match of the Day speelt versneld af en is onkijkbaar. 

Ongelooflijk, een half uur geleden (09.46 uur vandaag 17 April 23) kreeg ik de reacties pas binnen. Vooraleer naar Proximus te bellen heb ik nog eens naar de opname van Zaterdag 15 April en Zondag 16 April gekeken en wonder boven wonder: alles was terug ok. Dus naar de oude opname van 9 April gaan kijken en jawel, ze speelt plots weer normaal af. Zou Proximus dan toch meelezen en actie ondernemen? Nog even checken, doorspoelen terugspoelen en alles blijft werken. Ik begrijp er niks meer van.

IK denk dat dit toch de bedoeling is dat Proximus naar een oplossing zoekt van zodra zij via verschillende wegen dergelijke klachten binnenkrijgen om naar een oplossing te zoeken.

Ik heb hetzelfde probleem met alle afleveringen match of the day (2) in april. Raar:  het stukje nieuws en het stukje programma na motd spelen normaal…

Reputatie 7
Badge +3

@Ben Bensson 

er zijn nog problemen met opnames op BBC.

Dit wordt momenteel door de experts onderzocht.

 

Geert

Bij mij slaat Match of the Day ook tilt. Ik heb het probleem sinds de installatie van fiber en de vervanging naar een V7. Heb nu een nieuwe V7 ontvangen en het probleem blijft bestaan. Wanneer je naar Match of the Day kijkt vanaf het programma ervoor, lijkt alles normaal. Maar eens je op de terugspoel- of doorspoelknop drukt, speelt MOTD af aan een snelheid van x10 of x20. 

Ik heb ook al voorgehad dat halfweg MOTD de klank uitviel. Heel raar om te kijken naar een voetbalmatch zonder commentaar en klank.

En ik heb ook voorgehad de opname supertraag begint. Dat was dan bij het nieuws voor de MOTD. En wanneer ik toen op de doorspoelknop drukte tot voorbij het nieuws, was de afspeeltijd normaal.

Ik belde hiervoor met de technische dienst en daar vallen ze uit de lucht. Ze deden een heropstart van mijn modem, maar dat hielp niet. Gisteren stuurden ze me een nieuwe V7, maar ook die reageert identiek. 

Wat nu? Weer bellen naar de klantendienst? Please technici van Proximus, los dit probleem op!

Of stuur me een V4, V5 of V6, bij die decoders waren er geen problemen!

Bij mij slaat Match of the Day ook tilt. Ik heb het probleem sinds de installatie van fiber en de vervanging naar een V7. Heb nu een nieuwe V7 ontvangen en het probleem blijft bestaan. Wanneer je naar Match of the Day kijkt vanaf het programma ervoor, lijkt alles normaal. Maar eens je op de terugspoel- of doorspoelknop drukt, speelt MOTD af aan een snelheid van x10 of x20. 

Ik heb ook al voorgehad dat halfweg MOTD de klank uitviel. Heel raar om te kijken naar een voetbalmatch zonder commentaar en klank.

En ik heb ook voorgehad de opname supertraag begint. Dat was dan bij het nieuws voor de MOTD. En wanneer ik toen op de doorspoelknop drukte tot voorbij het nieuws, was de afspeeltijd normaal.

Ik belde hiervoor met de technische dienst en daar vallen ze uit de lucht. Ze deden een heropstart van mijn modem, maar dat hielp niet. Gisteren stuurden ze me een nieuwe V7, maar ook die reageert identiek. 

Wat nu? Weer bellen naar de klantendienst? Please technici van Proximus, los dit probleem op!

Of stuur me een V4, V5 of V6, bij die decoders waren er geen problemen!

Ik wil hier nog aan toevoegen: het probleem stelt zich sedert de installatie van fiber: sedert 16 maart 2023. Of sedert de dag erna toen ik mijn V7 kreeg. 

In afwachting van een reactie van een PX medewerker:

Het zal wel iets met je V7 decoder te maken hebben, maar ter bijkomende info geef ik je mee dat de V4 en V5 decoder niet meer zal opgestuurd worden ter vervanging van decoders wel eventueel kan een V5compact of V6 decoder als ruil dienen, maar dat moet ik aan de PX moderatoren overlaten.

eventueel eens je decoder stroomloos zetten en dan de bbox 10sec stroomloos zetten, als die volledig opgestart is dan pas je decoder terug onder spanning zetten.

Wanner ik Match of the day opneem kan ik kijken als ik de opname van het begin af laat spelen. Wanneer ik vooruit spoel loopt de opname plots 10 of 20x sneller. 

Is het bij jou nog steeds zo dat de opname zo snel gaat wanneer je vooruitspoelt?

 

In afwachting van een reactie van een PX medewerker:

Het zal wel iets met je V7 decoder te maken hebben, maar ter bijkomende info geef ik je mee dat de V4 en V5 decoder niet meer zal opgestuurd worden ter vervanging van decoders wel eventueel kan een V5compact of V6 decoder als ruil dienen, maar dat moet ik aan de PX moderatoren overlaten.

eventueel eens je decoder stroomloos zetten en dan de bbox 10sec stroomloos zetten, als die volledig opgestart is dan pas je decoder terug onder spanning zetten.

Decoder en bbox, ik denk dat dat hetzelfde is. Dus dat zal het niet doen. 

Louter ter bijkomende info:
decoder = TV box 
bbox = Internet box
ONT= Fibermodem
Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Hi,

 

Hier bij mij hetzelfde probleem sinds het in gebruik nemen van de V7 decoder (geen fiber). Mijn vader heeft een  V5 decoder en daar is alles normaal. Ik heb net de technische dienst gebeld en daar zeggen ze als het bij 1 zender is, het wel aan de zender zal liggen. Het kan niet bij hen zijn…

De laatste maanden heel veel problemen … 

 

Vandaag zelfs match of de day (op normale snelheid) gepauzeerd en lap bij verder kijken ook high-speed.

Ik heb ook steeds hetzelfde probleem. Blij te zien dat ik niet alleen ben. Begin (nieuws) speelt normaal af. Zodra je doorspoelt of pauzeert, speelt MOTd aan dubbele snelheid af. Helemaal terugspeolen en van begin herbekijken is enige oplossing

 

Reputatie 5
Badge +2

@allemaal Ik heb de vraag neergelegd bij onze tv experten voor het probleem en de oplossing.

Probleem is sinds een week opgelost bij mij. Ik kan terug doorspoelen, stoppen,… als tevoren. Nu 2 zaterdagen en zondagen gekeken via opname en alles terug normaal. Dit forum werkt beter, dan bellen naar de technische dienst ;-)

Reputatie 7
Badge +4

Als jullie nog problemen zouden ondervinden kan volgende instelling verbetering brengen in afwachting van de definitieve oplossing : 

Aanpassen van de geavanceerde geluidsinstellingen naar 'Automatisch: door apparaat gerapporteerde indelingen gebruiken' .

Reageer