Skip to main content

Beste,

Sta me toe om hier men verhaal van de afgelopen weken te vertellen.

Men vriendin en ik hebben net een huis gekocht. Er ligt al fiber van Proximus dus dat was top, dachten we.

Op 12 Juni ben ik naar de Proximus winkel gegaan om een nieuw abbonement af te sluiten op het nieuwe adres. Op 15 Juni al onmiddelijk een afspraak voor de aansluiting. Ruim voor de verhuis om goed voorbereid te zijn en zeker internet te hebben.

Op 15 Juni komt de technieker langs (later dan gepland trouwens). Er waren toen echter nog geen stopcontacten aanwezig. Ik stelde voor om stroom.met een verlengkabel tot bij de aansluiting te leggen, maar de technieker zei dat hij terug zou komen als er permanente stroom voorzien is.

Ik was ook nog van plan gyproc te zetten tegen de muur waar de aansluiting van fiber hing. Ik vroeg de technieker of hij deze van de muur wou halen maar zei me dat het niet moeilijk is dat ik gewoon de 2 vijzen die hij toonde moest losdraaien en zo de installatie van de muur kon halen. En zo gezegd zo gedaan. We vroegen ook aan de technieker wanneer er een.nieuwe afspraak kon gemaakt worden. Dit werd via hem geregeld op 8 Juni.

We hadden dus een nieuwe afspraak gemaakt op 8 juli. De dag na onze verhuis en we dus ook er zeker internet en tv wilde. Echter kwam er niemand die dag. En na veel telefoontjes kwamen we er achter dat niemand iets van een afspraak af wist.

Op 12 Juli een nieuwe afspraak gemaakt maar via telefoon. Mijn moeder in men huis laten wachten op de zoveelste afspraak omdat ik zelf gaan werken ben. Echter kon de technieker niks aansluiten omdat er beschadiging aan de fiber is (ben nochtans voorzichtig geweest). En hop afspraak nummer 3 was binnen 5 minuten weg. 

Na alweer uren op chats en via telefoon men verhaal doen. Telkens opnieuw klantnummer, adres, telefoonnummer, ... mee te delen en nooit echt geholpen te worden. Om dan te horen te krijgen dat een externe technieker contact op zal nemen met mij…

Deze afspraak staat nu op woensdag 24 Juli. (Hopelijk?!). Maar de grap is dat ik pas na deze afspraak (herstel fiber) een nieuwe afspraak kan maken voor de aansluiting van het internet en TV.

Zo zit ik al meer dan een maand zonder internet en TV, met nog geen goed vooruitzicht voor de komende week.

 

Enige wat ik tot nu toe heb gekregen is wat gratis data. Maar enkel op mijn gsm-abbonement. De vriendin zit niet bij proximus en zit al weken over haar data limiet aangezien ik nooit thuis ben om mijn data te delen. Dit terwijl net zij veel moet videocalls doen voor haar werk en al eens graag wat naar tv kijkt of veel meer met haar gsm bezig is dan mezelf.

Het is ook onvoorstelbaar hoe moeilijk je iemand kan vinden die je echt kan helpen of waar je echt een klacht kan delen. De chat stuur je door naar bellen of mailen. Mailen lukt niet. Klachtformulier geeft een foutmelding als je eenmaal wilt verzenden. Aan de telefoon kunnen ze ook nooit echt iets doen behalve sorry zeggen. Je word gewoon van het kastje naar de muur gezonden heb ik de indruk. Misschien heeft het hier wel een effect?

 

@JelleG

 Omdat de PX moderatoren dit verder zouden kunnen onderzoeken om u verder te helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of nuttig acht.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: compensatie kan maar bepaald worden wanneer alles werkt.


Is gebeurd.

En ik weet dat ik uiteindelijk moet wachten tot alles opgelost is voor compensatie kan. Maar ik hoop dan ook dat dit niet nog eens weken op zich laat wachten!

Heb ondertussen al weken kunnen nadenken en zoeken waar ik terecht kan dat ik al eens men ongenoegen en verhaal wou doen tot dusver.


Dag @JelleG onze excuses voor het ongemak. Ik maak dossier 54898129 voor opvolging, de dossierbeheerder zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi


Update 24/7.

Vandaag kwam de technieker gelukkig. Anders hadden we alweer een vakantiedag opgeofferd.

Normaal gezien kwam hij enkel een nieuwe fiber kabel leggen. Een externe firma trouwens, maar heel vriendelijke jongeman.

Nadat hij ons verhaal hoorde over de vooruitgang tot nu toe had hij te doen met ons. Hij zag onze oude decoder van voor de verhuis liggen en had zelf de rest voor een aansluiting te doen toevallig in zen bestelwagen liggen. Belde naar jullie (proximus) en heeft kunnen regelen om alles aan te sluiten. Dus daar ben ik eindelijk blij mee.

Maar nu kan ik niet meer opvragen in mijn App. Het aanmelden lukt nog, maar dan kan ik niet naar het "MyProximus" gedeelte waar ik me constant opnieuw moet aanmelden en omgeleid word buiten de app...

 


@JelleG  Er zijn wel onderhoudswerken bezig aan My Proximus. Best dat je eens de cookies of cache cleant van app of browser. Meestal is dit dan opgelost.


@JelleG  Je vraag naar compensatie is in behandeling.


Ja inderdaad @Luc.M.

Dat is me meermaals beloofd. Zowel via telefoon, via chat en in de proximus winkel.


Hoe (forum, telefoon, mail?) en wanneer zal ik meer nieuws krijgen van dit verhaal?


@JelleG 

er is een dossierbeheerder aangeduid

Geef ze even de kans om te behandelen? normaal is het 10 werkdagen eer je antwoord hebt… 

dossierbeheerder is ook nog eens verwittigd

groeten

Tina


Dit is echt een grap! 

 

Opgebeld geweest door de dossierbeheerster.

10 euro (denk ik toch want echt duidelijk zijn jullie alweer niet) korting per maand voor 12 maand. Dat is wel absurd weinig na al het leed.

Ah, eerst 2 maanden gratis als compensatie weet ze nog te melden. Maar als ik haar erop wijs dat iedere klant die een nieuw abbonement start die korting krijgt blijft ze volhouden dat dat een stuk van de compensatie is. Niet dus!

 

 

Na meer dan een maand zonder internet en televisie te zitten.

Na 3 onbekwame techniekers, 1 no-show, en uiteindelijk geholpen te moeten worden door een technieker van een externe firma.

Na meer dan €100 euro aan mobiele data die mijn vriendin verbruikt heeft (zit niet bij proximus), omdat ze anders onbereikbaar was. En alle video-calls die ze op verplaatsing is moeten gaan doen.

Na 2 bezoeken aan de proximus winkel om antwoorden te krijgen.

Na Uren aan de telefoon met jullie, na uren op de chat, na uren zoeken naar manieren om klacht in te dienen en van het kastje naar de muur gezonden te worden.

 

Genoeg is genoeg! Na jaren proximus ga ik na deze 2 gratis maanden overschakelen naar een bekwamere provider!

 

 

 


Ik weet het zo niet maar ik begrijp wel een technicus die een installatie niet kan doen als er geen stopcontact is, en dat hij niet wenst te chipoteren met een verlengkabel komende  van ?? En gyproc verwijderen is ook niet de taak van e4en technicus.

Die uitspraak over onbekwame technici vind ik ook niet erg gepast. Ik heb enkele keren een technicus gehad en die kenden hun job toch wel. 


Reageer