Skip to main content

Ik heb al een tijdje een Bose Lifestyle geluidsysteem die ik probleemloos gebruik met een decoderv5. Maar sinds kort heb ik een decoderv7 en moet ik die dus opnieuw configureren in het Bose Lifestyle systeem. Alleen weet ik niet wel model ik moet kiezen. Hij vind wel Proximus TV als merk maar niet het model. Heb al vanalles geprobeerd.

Kan iemand adviseren welk model type ik moet zoeken ?

@brunobossier 

Hoe stond de Bose Lifestyle syst. voordien geconfigureerd op de v5 decoder?

Geert

Met de decoderv5 als merk HUAWEI en model EC6109V1. De Bose Lifestyle vind die beiden terug zonder probleem en dus kunnen we zowel Bose, TV en Proximus decoder bedienen met de Bose afstandbediening.

Maar de decoderv7 is een ander merk en model. Op de sticker onderaan zie ik Technicolor die de Bose Lifestyle wel terugvind maar niet het modelnummer (UIW4020PXM). Mss dat een ander er een ander modelnummer ook zou werken, dat weet ik niet.

De Bose Lifestyle vind wel Proximus TV als merk maar dan weet ik niet welk modelnr ik moet kiezen.

Hoi Bruno, ik heb de Bose Lifestyle 650, en ben sinds kort klant bij Proximus. Ik heb dus de Tvbox V7c mogen ontvangen, en had ook wel wa problemen om deze te vinden bij de instellingen van Bose.

Ik heb “Tuner voor digitale tv” ingesteld, met als merk ProximusTV, en dan gewoon V7 , tot nu toe werkt het wel (de toets onder ‘ch up/down’ met het pijltje brengt je naar het hoofdmenu van de TVBox.

Mijn merk en modelnummer is “Technicolor” en UIW4068PXM”, de WIFI versie. Hopelijk wat geholpen? Want die gegevens vond ik ook nergens terug.

Bedankt @Loekatmie !! Ik ga het zeker eens uitproberen.

@Loekatmie schijnt toch niet zo goed te lukken. Heb je instructies gevolgd maar het werkt nog niet perfect. Als ik bv. de TV uitzet met de afstands bediening van de Bose gaat de Proximus decoder ook uit. Vervelend. Wat ook regelmatig gebeurd als ik alles weer aanzet, de Bose geen signaal binnenkrijgt van de Proximus decoder en dus signal not found foutboodschap.

In jouw instructies koos je voor Tuner voor digitale TV. Als ik die kies, gebeurt er niets. Dus heb ik weer Kabelbox moeten kiezen in de setup op de Bose.

Heb noodgedwongen de oude v5 decoder weer moeten plaatsen :-(

@Loekatmie Als ik bv. de TV uitzet met de afstands bediening van de Bose gaat de Proximus decoder ook uit. 

Is de reden niet gewoon om dat HDMI-CEC actief staat?

Het het nog eens geprobeerd. Idd door de CEC setting af te zetten gaat de decoder niet meer mee uit. Dat is dus ok.

Maar nu merk ik toch dat er nog knoppen zijn die niet werken. Bv. de pauze knop de de Bose afstandsbediening werkt niet, zowel als je live kijkt als wanneer je een programma opnieuw hebt opgestart. Ook de menu knop werkt niet om bv. een video on demand te kunnen zoeken.

Voor alle duidelijkheid : ik heb een Bose LIfestyle 650 systeem.

Update : ondertussen gevonden dat wanneer je op pauze wil drukken je op de start knop moet drukken, dan switch die tussen play en pause. Dus dat probleem is opgelost. Blijft alleen nog de home knop zodat ik het hoofdmenu krijg vanwaar ik bv. VOD kan bestellen of de instellingen van de decoder zelf kan aanpassen, ...

Reageer