Skip to main content

Zonet een bonusfilm proberen te bekijken, voor de weinige keren dat wij dit doen. Na het maken van de versiekeuze (hd) kregen wij echter niet meer dan een zwart scherm met onderaan leeftijdcategorie 10. Herbeginnen (5x) lukte helaas ook niet.

Als wij in dit geval de andere versie zouden opstarten, zou hiervoor dan aangerekend worden? Bij de hd versie staat intussen 0,00 eur, bij de lagere versie 3,99.

 

Zoals eerder al aangegeven hebben wij ook nog steeds problemen met haperingen na het pauzeren van uitzendingen. Dit kan somsecht heel erg zijn. Bij het live kijken geen problemen. Intussen op aanraden van dit forum al een nieuwe switch met igmp snooping aangeschaft, en zelfs een nieuwe router, maar helaas geen beterschap. Enkel weggesmeten geld :-(

De test die eigenlijk altijd de beste is om uit te sluiten dat de apparatuur die tussen decoder en bbox komt te staan de oorzaak van problemen is om  de decoder voorlopig eens met een lange utp kabel die je gewoon over de vloer legt om zo de decoder rechtstreeks met de bbox te verbinden om zo na een tijd kunnen vast te stellen of het probleem zich dan nog voordoet, zo kan je al uitsluiten of het in de richting decoder > bbox moet gezocht worden of in de richting van de tussen geplaatste apparatuur.

Nu weet ik natuurlijk niet wat men bij Proximus allemaal voorgesteld heeft, dit zal logisch gezien al zijn van alle apparatuur eens te herstarten tot zelf een de apparatuur te herstarten zoals de bbix en decoder enz…. 
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 - https://www.google.com/search?q=hoe+reset+u+uw+proximus+apparatuur


Als dit allemaal reeds gebeurde is en het probleem blijft dan is het mss beter dat er eens een gratis happy house technieker langs komt om alles een,s te analyseren bij je thuis, die kun je trouwens zelf aanvragen via deze weg > http://www.proximus.be/happyhouse 

PS: hier komt pas maandag iemand die van proximus zelf is, terug langs op het forum.
Je kan natuurlijk tijden het weekend ook altijd gratis bellen naar de helpdesk op het nummer 0800 22 800 maar als je dit al gedaan hebt en blijkbaar het probleem niet opgelost werd denk dat het beter ids van den de happy house   technieker eens te laten langskomen enfin aan u de keuze uiteraard.


Reageer