Beantwoord

Blokjes op het scherm

  • 17 April 2019
  • 31 reacties
  • 10680 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn uitgemeten en het signaal komt alvast goed toe tot op je modem. Als ik de verbinding tussen je modem en decoder ga nakijken is er inderdaad pakket verlies.
Aangezien de verbinding bij jou via wifi bridge is zal hier vermoedelijk de oorzaak liggen. Je kan altijd de wifi bridge eens opnieuw laten synchronizeren, door deze eerst te resetten (reset gaatje aan de zijkant). en hierna opieuw te laten synchronizeren, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-wi-fi-bridge.html
Een kabel tussen je modem en decoder is natuurlijk nog steeds de stabielste oplossing, dus zou ik je dat zeker aanraden indien mogelijk.
Tot een half jaar geleden gebruikte ik devolo's om het TV signaal van de b-box 3 (1e verdieping) naar de decoder (gelijkvloers) te brengen. Door vele problemen met blokjes heeft Proximus dit systeem vervangen door een wifi verbinding. Dit heeft bijna een half jaar goed gewerkt maar de laatste weken begint de ellende opnieuw: blokjes verschijnen op regelmatige basis en soms bevriest het beeld even. Dit gaat op en af. Als ik mijn b-box en decoder volledig afzet en daarna weer heropstart is het fenomeen weer weg voor enkele dagen en daarna zijn de blokjes weer terug. Ik begin stilaan eraan te denken om een kabel van boven naar beneden te leggen hetgeen heel wat boorwerk meebrengt. Of is er een andere oplossing ?
Reputatie 7
Badge +4
Op je lijn zelf zie ik geen problemen. Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt door een slechte verbinding tussen de PLC adapters. Zoals Martin aangeeft, indien mogelijk eens testen via een utp kabel.
dan zouden de blokjes en bevriezen van het beeld dan wel iets kunnen te maken hebben met je adapters op het net.
Waarschijnlijk heb je deze ook al eens uit het stopcontact getrokken om te laten heropstarten.

Moest je ergens een heel lange utp kablel hebben dan zou je eens de decoder direct kunnen aansluiten op de bbox om te zien of je dan nog het probleem hebt.
Dikwijls wordt het met netadapters 's avonds nog erger, en minder erg als je bv een SD zender kiest dan een HD zender, hangt een beetje af van de storingen die je hebt op het elektrisch net.
bedankt voor de tips...ik heb idd alles gereset en herstart Met sneeuw en ruis bedoelde ik dat het beeld als het ware begint te "bevriezen" in strepen en blokken tot stilstaand "ruis"beeld, dan opnieuw normaal beeld, dan terug hetzefde "vriesproces".

Decoder is aangesloten via utp op een adapter via het electriciteitsnet..
je zegt - sneeuw - ruis op het beeld

Dit lijkt mij eerder dat je TV ingang niet op de decoder geschakeld staat maar ergens op analoge TV ?

Heb je de decoder ook herstart of eens gereset.
Is de decoder aangesloten rechtstreeks op de bbox modem met utp netwerkkabel.

- toestellen herstarten :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
- decoder resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Reageer