Vraag

Beschikbaarheid Proximus TV


Beste

Enkele dagen geleden is in mijn straat iemand aangesloten op Proximus TV. Ik weet dat dat in het verleden niet beschikbaar was bij ons. De techniekers zeiden mij dat dat nu ook voor mij beschikbaar is doordat er recent een aanpassing is gebeurd aan een kast die aan het begin van onze straat staat. Voor het aan te vragen moest ik gewoon contact opnemen met jullie klantendienst. Ik heb daarnet gebeld, maar zij vertelden mij dat het niet beschikbaar is voor mij. Ze hebben mij doorverbonden naar de technische dienst, en ook daar vertelden ze mij dat het niet beschikbaar was. Zou het kunnen dat die wijziging recent nog maar is gebeurd en dus nog niet in jullie systemen is verwerkt? Hoe kan ik bij nu wel een aansluiting krijgen op Proximus TV (volgens die techniekers die deze week bij een nieuwbouw in mijn straat bezig waren is het wel mogelijk)?

Alvast dank voor uw reactie.


33 reacties

Wat krijg je als resultaat op http://proximus.be/internetsnelheid  

of ook eens kijken op → https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input


Producten  

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload

Maximumsnelheid

4,1 Mbps download - 0,5 Mbps upload

Normaal beschikbare snelheid

De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus

 

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

 

     

hopelijk kan iemand van Proximus zelf verder info krijgen bij de specialisten van de achterliggende bevoegde dienst,  wat er nu voor u nog mogelijk is of toch op korte termijn want deze resultaten zijn natuurlijk triestig, dit zijn resultaten die sommige klanten nog krijgen die niet kunnen aangesloten worden op een lokale glasvezelstraat kas met VDSL maar aangeloten worden op een centrale waardoor je nog op ADSL snelheid zit.

Ook kan prox natrekken of een 4Gmodem in combinatie met bbox modem eventueel mogelijk is

→ http://tessares.net 

Reputatie 7
Badge +4

Dit is 100% zeker nog adsl

Ik stel voor dat u de 2e link van @Martin gebruikt, mogelijks kunt u daar zien dat u 1 TV in SD (geen HD) kunt aansluiten; in hoeverre SD al dan niet nog opportuun is dient u uiteraard zelf uit te maken

bij de 2° link van @Martin krijg ik

“Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen. “

Reputatie 7
Badge +4

eventueel later nog eens proberen en een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum afwachten

misschien ook eens kijken wat het resultaat is voor de adressen van uw naaste buren (zelfde kant links en rechts)

 

in ieder geval bij 4.1 download zal geen TV mogelijk zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Lydia2 Je bent momenteel aangesloten op een ADSL lijn, waarbij helaas nog geen TV mogelijk is. Volgens ons systeem is er op dit moment geen upgrade mogelijk. Ook voor een 4G-modem kom je niet in aanmerking.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +4

@AntonellaD eigenaardig … zelf zou ik in adsl op basis van de website

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input

1 TV in SD kunnen aansluiten (wat ik niet ga doen, enkel HD of hoger komt in aanmerking  vanaf eventuele beschikbaarheid)

→ info betrokken website niet 100% betrouwbaar & adsl = Proximus TV onmogelijk (vdsl nodig)?

 

kan je uitleg niet goed volgen

op ADSL2+ heb je max 2 SD  en ADSL max 1SD

Reputatie 7
Badge +4

@Martin  schreef met 4.1 download zal geen TV mogelijk zijn

&

@AntonellaD schreef geen TV mogelijk vermits op adsl

&

@M_016 schreef ik heb adsl (max. 4 Mbps) en kan 1 TV SD aansluiten op basis van de betrokken website (wat ik niet ga doen)

conclusie dus zonder tegenbericht is dat de betrokken website verkeerd is en vdsl nodig is voor TV ) 

Reputatie 4
Badge +1

@Lydia2  mijn ervaring leert dat de info die de fieldtechniekers  op terrein geven in regel 99,99% betrouwbaar is.

De mogelijkheid dat de upgrade nog NIET verwerkt is in hun testdatabase  is heel reëel, inzonderheid in nieuwe verkavelingen en/of n.a.v. wegniswerken.
Op de helpdesk en op de 2de lijn kunnen ze ook maar checken zoals iedereen.
Aloude ADSL upgrades naar VDSL zijn anno 2020 op een hand te tellen en de Proximus netwerk-informatici die dit specifiek pallet beheersen zijn wellicht nog beperkter en overbezet.

Doe zeker nog eens de test op “adres als nieuwe klant” en binnen een 3 tal maand  (groot verlof, Corona nasleep etc.) nog eens opnieuw, allé indien dan nog opportuun.

@Martin  schreef met 4.1 download zal geen TV mogelijk zijn

als je er kunt vanuit gaan dat SD stream ±3,5 Mbps nodig heeft zou er feite nog SD kunnen gestreamd worden en dan schiet er natuurlijk niet veel meer over om te surfen!

Reputatie 4
Badge +1

@Lydia2 

sorry, ik heb nog iets essentieel vergeten vragen:

“staat er naast de kast waaraan er een aanpassing gedaan werd ook nog een 2de kast, ROP genaamd (iets groter dan de bestaande)”.
nb: soms vervangen ze de aloude kast door één kast (ROP en aloude kast in één nog iets grotere behuizing)

Linkse kast: KVD én ROP in één behuizing
Rechtse kast: geen KVD (de BTV-keuring wijst op kast van Telenet of signalisatie) 

Foto met links een gewone kabelverdeelkast en rechts een remote optical platform (ROP) → bron

 

R = ROP

 

Reputatie 4
Badge +1

Kleine correctie. 

Vanaf het voetpad bekeken is de:

Linkse kast: KVD én ROP in één behuizing

Rechtse kast: geen KVD (de BTV-keuring wijst op kast van Telenet of signalisatie) 

Inderdaad bedankt voor de correctie (heb het aangepast) het zal er nu beter op trekken :slight_smile:

 

Reputatie 4
Badge +1

Top, ideaal naslagwerk

wel er staan daar 2 kasten, eentje van het merk Vynkier met zo van die ventilatieroostertjes (zo eentje van de foto van Martin hierboven waar dat stickertje BTV op kleeft, maar bij ons kleeft dat stickertje er niet op) en eentje zoals op die foto van Martin waar in gele achtergrond met zwarte cijfers 207 op staat, maar bij ons kleeft daar een sticker op van telenet met een telnr voor als er schade is of defect.

Maar zou het niet beter zijn als iemand van Proximus ter plekke zou komen kijken en bij mij thuis zou komen kijken om te zien wat gaat en wat mogelijk is, want op dit forum zijn we gewoon in cirkeltjes aan het draaien. Hoe kan ik echter Proximus hiervoor bereiken?

Reputatie 5
Badge +2

Tijdens het WE komen er geen Proximus medewerkers op het forum, hopelijk morgen wel, als het geen lang WE is. Dus even geduld. 
‘Of gewoon bellen. Maar ik vrees dat ze niet naar de kasten in uw straat zullen komen zien. 

Eigenlijk had je al iets vernomen van Antonella van Proximus. 

Dat ze in het verlengd WE niet komen kijken, lijkt mij logisch voor zo een niet dringende zaak.

Vraag is natuurlijk of het antwoord van Antonella van Proximus wel met de werkelijkheid overeenkomt. Hij/zij kan maar meegeven wat er op het scherm verschijnt en dat is niet altijd actueel (waar ik alle begrip voor heb). Vandaar dat ik meer vertrouwen erin heb als een technieker langs komt en de situatie ter plekke bekijkt. Ik weet het, ik ben misschien nogal ongelovig, maar een vraag is een vraag hé, en een nee heb ik, een ja kan ik krijgen. En als ze komen kijken en het is idd toch niet mogelijk, tja jammer maar helaas, maar dan kan ik mezelf achteraf niet verwijten dat ik niet voldoende moeite heb gedaan.

Maar zou het niet beter zijn als iemand van Proximus ter plekke zou komen kijken en bij mij thuis zou komen kijken om te zien wat gaat en wat mogelijk is, want op dit forum zijn we gewoon in cirkeltjes aan het draaien. Hoe kan ik echter Proximus hiervoor bereiken?

Dat is iets dat ik ook al dikwijls aangehaald heb dat wij alleen maar als buitenstaanders zoveel mogelijk info kunnen geven en wat er eventueel zou kunnen en wat eventueel zou mogelijk kunnen zijn maar er is maar één iemand, die daadwerkelijk kan uitvissen wat er echt nog mogelijk is voor u en en desnoods of er plannen zijn om iets uit te voeren zodat dit een verbetering voor u betekent, en dit PROXIMUS namelijk bij de bevoegde verantwoordelijke dienst.

Maar wie is die bevoegde verantwoordelijke dienst? En hoe kan ik die bereiken?

Reputatie 7
Badge +4

@Lydia2

ik vrees dat u - zoals reeds aangestipt door @Cvanloon - met het antwoord van @AntonellaD zult moeten doen nl. niet mogelijk (op dit ogenblik/niet gepland)

concreet indien u weet waar in uw straat er Proximus TV geïnstalleerd werd kunt u bv. wel kijken op het betrokken adres (of in de buurt) wat aldaar mogelijk is via de 2e link van @Martin 

 

Beeldkwaliteit Minimale downloadsnelheid
SD-kwaliteit Minimaal 3 Mb/s
HD-kwaliteit Minimaal 5 Mb/s
Ultra HD-kwaliteit Minimaal 25 Mb/s

 

Indien u een straatkast van Proximus vindt met een nummer erop en u het postnr van uw woonplaats vermeld kan het forum u misschien verder helpen (tot waar in uw buurt vds2 voorhanden is)

 

 Bovenstaande is een gewone straatkast KVD van Proximus

Dat is “the big question”, normaal gezien zouden de proximus medewerkers je probleem aan die verantwoordelijk dienst/personen moeten doorgeven en daaruit zou het nodig onderzoek/studie moeten voortvloeien en van waaruit je dan de nodige feedback terug moeten krijgen met de eventuele mogelijkheden en oplossingen die ze u kunnen aanbieden en als er eerst uitbreidingen/aanpassingen zouden moeten gebeuren ook er bij vermelden in welke tijdspanne dit zou kunnen verwezenlijkt worden zodanig dat je 100% weet waar je aan toe bent.

Reageer