Vraag

beeldkwaliteit v7

  • 20 August 2023
  • 20 reacties
  • 894 Bekeken

Onlangs de nieuwe v7 Decoder ontvangen, wat een slechte beeldkwaliteit… alles reeds geprobeerd om wat verbetering te krijgen. Echt een schande! Zijn er mensen die hier nog problemen mee hebben? Beeldkwaliteit van Netflix via de v7 is wel prima, van de gewone tv zenders is deze om van te janken…. Tv toestel is een Philips OLED. Is dit ding dan niet getest geweest? 


20 reacties

In de  eerste plaats: heb je de meegeleverde HDMI kabel gebruikt? Zo neen, deze gebruiken!

Daarnaast ligt slecht beeld ook wel eens  aan je instellingen van je TV.
Hoe staan daar de beeldinstellingen? Eén van de boosdoeners is HDR, is die aan? zet uit.

&

Anders kan je ook desnoods eens 1080p60 selecteren, zie : HDR uitschakelen tv box V7 | Proximus Forum

Kabel dewelke meegeleverd is werd gebruikt, HDR op tv staat uit en resolutie aangepast naar 1080p60…. Nog steeds miserabel. Indien geen andere oplossing ga ik de v6 opnieuw aansluiten. Wereld van verschil. Ik lees dat heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, tot op heden is er geen oplossing voor handen, probleem ligt wel degelijk met de decoder! Dit zou niet mogen, erg dat het zover gekomen is dat je erop achteruit gaat.

  

Kabel dewelke meegeleverd is werd gebruikt, HDR op tv staat uit en resolutie aangepast naar 1080p60…. Nog steeds miserabel. Indien geen andere oplossing ga ik de v6 opnieuw aansluiten. Wereld van verschil. Ik lees dat heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, tot op heden is er geen oplossing voor handen, probleem ligt wel degelijk met de decoder! Dit zou niet mogen, erg dat het zover gekomen is dat je erop achteruit gaat.

&

Anders kan je ook desnoods eens 1080p60 selecteren, zie : HDR uitschakelen tv box V7 | Proximus Forum

 

De V7 is/ondersteunt 4K en ik veronderstel dat de Philips OLED ook een 4K is?
Dan moet je alleszins rekening mee houden dat als je de decoder op 1080 zet het “beeld materiaal” HD is. Dit is nooit hetzelfde als kijken naar 4K beeld materiaal op een 4K TV. Is dat beter beeld?
De tv zal het beeld wel uitrekken zodat het volle 4k scherm gebruikt wordt. Dat wel, maar je zal niets meer in 4k kunnen afspelen als je de decoder op 1080p zet. Zoals Netflix.

Kabel dewelke meegeleverd is werd gebruikt, HDR op tv staat uit en resolutie aangepast naar 1080p60…. Nog steeds miserabel. Indien geen andere oplossing ga ik de v6 opnieuw aansluiten. Wereld van verschil. Ik lees dat heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, tot op heden is er geen oplossing voor handen, probleem ligt wel degelijk met de decoder! Dit zou niet mogen, erg dat het zover gekomen is dat je erop achteruit gaat.

Probleem kan ook liggen aan je bandbreedte. Wat is je downloadsnelheid?

  

Kabel dewelke meegeleverd is werd gebruikt, HDR op tv staat uit en resolutie aangepast naar 1080p60…. Nog steeds miserabel. Indien geen andere oplossing ga ik de v6 opnieuw aansluiten. Wereld van verschil. Ik lees dat heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, tot op heden is er geen oplossing voor handen, probleem ligt wel degelijk met de decoder! Dit zou niet mogen, erg dat het zover gekomen is dat je erop achteruit gaat.

&

Anders kan je ook desnoods eens 1080p60 selecteren, zie : HDR uitschakelen tv box V7 | Proximus Forum

 

​ De V7 is/ondersteunt 4K en ik veronderstel dat de Philips OLED ook een 4K is?
Dan moet je alleszins rekening mee houden dat als je de decoder op 1080 zet het “beeld materiaal” HD is. Dit is nooit hetzelfde als kijken naar 4K beeld materiaal op een 4K TV. Is dat beter beeld?
De tv zal het beeld wel uitrekken zodat het volle 4k scherm gebruikt wordt. Dat wel, maar je zal niets meer in 4k kunnen afspelen als je de decoder op 1080p zet. Zoals Netflix.

Welke resolutie moet ik dan kiezen?

@Tom Vanherwegen

TBI: Proximus is nu ook begonnen met stilletjes aan de V6 decoder uit circulatie te halen!

Kabel dewelke meegeleverd is werd gebruikt, HDR op tv staat uit en resolutie aangepast naar 1080p60…. Nog steeds miserabel. Indien geen andere oplossing ga ik de v6 opnieuw aansluiten. Wereld van verschil. Ik lees dat heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, tot op heden is er geen oplossing voor handen, probleem ligt wel degelijk met de decoder! Dit zou niet mogen, erg dat het zover gekomen is dat je erop achteruit gaat.

Probleem kan ook liggen aan je bandbreedte. Wat is je downloadsnelheid?

54mb/s

Het probleem zou eerder aan je bandbreedte kunnen liggen als je bv streamt in UHD maar om naar de px tv HD zenders te kijken (1080p)  is de bitstream toch maar ongeveer 6 Mbps en daar heb je trouwens ook slecht beeld.

Kabel dewelke meegeleverd is werd gebruikt, HDR op tv staat uit en resolutie aangepast naar 1080p60…. Nog steeds miserabel. Indien geen andere oplossing ga ik de v6 opnieuw aansluiten. Wereld van verschil. Ik lees dat heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, tot op heden is er geen oplossing voor handen, probleem ligt wel degelijk met de decoder! Dit zou niet mogen, erg dat het zover gekomen is dat je erop achteruit gaat.

Probleem kan ook liggen aan je bandbreedte. Wat is je downloadsnelheid?

54mb/s

 

Echt? Toevallig net de theoretische maximale snelheid van vele (standaard) WiFi kaarten in laptops, de 802.11ag standaard?
Mogelijk, maar toch: Gemeten? Hoe? Bekabeld of via Wifi?
 

Kabel dewelke meegeleverd is werd gebruikt, HDR op tv staat uit en resolutie aangepast naar 1080p60…. Nog steeds miserabel. Indien geen andere oplossing ga ik de v6 opnieuw aansluiten. Wereld van verschil. Ik lees dat heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, tot op heden is er geen oplossing voor handen, probleem ligt wel degelijk met de decoder! Dit zou niet mogen, erg dat het zover gekomen is dat je erop achteruit gaat.

Probleem kan ook liggen aan je bandbreedte. Wat is je downloadsnelheid?

54mb/s

 

Echt? Toevallig net de theoretische maximale snelheid van vele (standaard) WiFi kaarten in laptops, de 802.11ag standaard?
Mogelijk, maar toch: Gemeten? Hoe? Bekabeld of via Wifi?
 

Gemeten via WiFi 

Probleem opgelost. V6 terug aangesloten en prima beeldkwaliteit zonder meer. 🤷🏽‍♂️ de v7 gaat retour. Echt beschamend dat ze zulke prul aan de mensen durven geven. Je leest niets dan slechts en problemen met de v7 en dan nog voet bij stuk houden. Triest! Weggesmeten geld in mijn ogen

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb dat ook gedaan hé,  maar ik ben wel terug gekeerd naar de v5c. Ik begrijp niet dat men iets wil verkopen/verhuren dat zo slecht werkt. Het www is bijna te klein om alle klachten op te slaan! De helpdesk (dat zijn de sukkelaars die dat allemaal moeten opvangen) wilde mij een derde v7 sturen, misschien zou die wel werken. Toen heb ik wat luider gepraat en een v5c gevraagd. 

Reputatie 7
Badge +5

@Tom Vanherwegen Dit mag zeker maar weet dat we de V6 er stilletjes aan tussen uit halen.

Reputatie 3
Badge +1

Het kan ook zijn dat je lijn maar 1HD of 2HD+1SD aankan. Indien je dan een 2de of 3de decoder registreert op je lijn valt die laaste dus in SD stand. Je zou dan de decoder moeten laten unassignen die je niet meer gebruikt.

Reputatie 2
Badge

@Tom Vanherwegen 

Ik ben onlangs ook klant geworden bij Proximus van Telenet afkomende. Heb dan ook de nieuwste decoder gehad en de kwaliteit vindt ik wel goed moet ik zeggen. In het verleden was dat wel anders. 

Nu heb ik wel de tv op 4K gezet en dan decoder ook zo ingesteld dat die automatisch kan kiezen. Daarnaast heb ik ook een rechtstreekse kabel aan de decoder verbonden om het beste signaal te krijgen. Heb daarnaast ook een 4K HDMI kabel er tussen. 

Ik ben even gaan zoeken bij Technicolor, de fabrikant van deze decoder en op een aantal Android platformen. Normaal gezien kan je de beeldinstellingen wijzigen via het instellingen menu. Proximus heeft blijkbaar beslist dit voor ons niet toegankelijk te maken maar heeft wel gekozen voor één of andere dynamische instelling waardoor de beeldinstellingen afhankelijk zijn van en variëren door de samenstelling van de beelden. Bijvoorbeeld het VRT nieuws ziet er echt niet uit.

Ik ben zelf professioneel cameraman en weet dus wel hoe het beeld er zou moeten uitzien. Ik wil kunnen bepalen hoe de beeldinstelling bij mij thuis moet zijn. Of minstens staat de decoder op een neutrale instelling en bepalen we de beeldeigenschappen via het tv-toestel. Als hier geen aanpassing gebeurt gaat mijn toestel ook terug en wil ik en ander type decoder.

Reputatie 4
Badge +2

Ik wil hier toch even op reageren, de beeldkwaliteit is uitstekend op mijn Samsung 4K TV.

De decoder V7 is ingesteld op 1080p (60), de upscaling naar 4K laat ik over aan de TV.

Decoder is rechtstreeks verbonden met modem.

Hier ook geen problemen met beeldkwaliteit V7 die rechtstreeks verbonden is met modem.

 Ook 1080p (60) .

Opstartproblemen zijn blijbaar ook verleden tijd.

Ik denk ook niet dat er  reeds uitzendingen zijn in 4K.

Prime Video heeft reeds titels in 4K maar de gewone zenders nog steeds in HD als ik me niet vergis.

Upscaling naar 4K gebeurt dan blijkbaar door  tv toestel.

Mvg Artie

 

 

Dat is volgens mij logisch dat de beeldkwaliteit van van de PX HD zenders (1080p) goed is als je de decoder op 1080p zet, het enigste verschil zou eigenlijk maar mogen zijn dat de upscaling ipv in de UHD V7 decoder nu in de UHD TV gebeurd.

Reageer