Even een vraagje voor zij die kunnen vergelijken. Ik heb gisteren mijn nieuwe v7-android box ontvangen en onmiddellijk aangesloten aan mijn LG CX 55. Zelfde poort, zelfde hdmi kabel. Wat me meteen opvalt is dat de beeldkwaliteit behoorlijk lager lijkt dan van mijn andere box (v5). Zijn er ergens instellingen aan de tv of de box die ik over het hoofd zie? HDR wordt doorgegeven, resolutie box staat op auto (reeds een paar andere resoluties geprobeerd maar geen verbetering te merken).
Het lijkt me toch dat een 4K-decoder schitterend beeld zou moeten geven op dergelijke high-end televisie, maar op dit moment lijkt me dat heel pover.
Bladzijde 2 / 3
Ik kan niet testen met een utp kabel, afstand ts modem en tv is te groot. De lijn is al getest geweest door PX en die bleek in orde.
daarom heb ik een utp kabel van 50m klaar liggen om testen te doen bij problemen
We zullen dan zien wat de Prox forummedewerkers voorstellen maandag!
Nog vergeten te melden dat naast het slechter beeld ook het geluid veel stiller is dan met de v5 compact. Volume moet je op 30 zetten voordat je het geluid een beetje kan horen.
Zal denk ik wel aan de PLC’s liggen. We hebben nog hele oude die bij de V4 geleverd werden. Die zijn waarschijnlijk niet snel genoeg meer voor de v7. Zouden snellere PLC’s een oplossing kunnen zijn voor de p130 en p134 en a001 foutmeldingen of haalt dat geen fluit uit en is de elektriciteitsleiding de snelheidsbeperkende factor?
is inderdaad van dat laag volume is ook bekend .
Om op je vraag te antwoorden of snellere PLC’s zouden de oplossing zijn voor de P fouten daar kan je op voorhand nooit met 100% zekerheid zeggen dat het alles perfect gaat werken, je bent het allen maar zeker als je ze een geruime tijd bij u geïnstalleerd staan hebt.
Het is zo dat de ene er 100% tevreden mee is omdat het foutloos werkt en bij de anderen zijn er problemen. Ik had er persoonlijk ook problemen mee het was niet dagelijks maar af en toe en daarom heb ik met vlieg en kunstwerk een utp kabel bijgelegd zodat mijn decoder rechtstreeks nu rechtstreeks met de bbox verbonden is.
Om te internetten ga je minder last hebben omdat daar een bijkomende foutcorrectie opzit namelijk als een pakketje data verloren gaat dan wordt er een nieuw opgestuurd, tenzij het probleem te groot is en je download snelheid er ook merkelijk trager door wordt dan merk je het wel op
ik weet dat er zijn die klagen over slecht beeld wegens HDR die niet kan uitgezet worden op de V7
Als je op je TV HDR uitzet wordt het dan niet beter.
Ik vind het al goed dat bij mij alles op wieltjes loopt via de V7; want als ik het zoals jou moet doen via mijn tv, en daar de instellingen veranderen. Dan zullen ze eerst mijn nieuwe tv terug kunnen openbreken denk ik. want toen ik die tv bestelde was die daar niet eens in stok. Die65” tv is dus blind gekocht. Met als gevolg dat ze die 3 dagen nadien zijn komen plaatsen met een beugel, omdat de kast te klein was waar op die moest staan. Ik heb daar een soort afstandsbediening gekregen, maar ik heb een smart tv. Ik kan nog niet eens in mijn menu en mijn apps oproepen. Dus zal ik nog wel eens ooit naar Van den Borre gaan. Ik heb twee jaar tijd. op die tv zitten meer dan 4000 gratis zenders heb ik gezien; Streaming een soort IPTV.
Als die gestreamde beelden HDR moet je die natuurlijk ook niet kunnen uitzetten op je TV ik vraag mij alleen maar af waarom een smart TV bv niet automatisch HDR uitschakelt als die beelden binnen krijgt waar geen HDR informatie vervat zit?
Het is zo dat de ene er 100% tevreden mee is omdat het foutloos werkt en bij de anderen zijn er problemen. Ik had er persoonlijk ook problemen mee het was niet dagelijks maar af en toe
@Martin Bedoel je daarmee PLC-adapters. Had jij ook verbinding via PLC?
Wordt dat laag volume verholpen met een software update?
Het vooruitspoelen met 30 sec en terugspoelen met 10 sec vind ik ook zeer slecht ad v7. Mogen ze ook zo snel mogelijk oplossen met een update.
Al bij al vind ik de v7 een zeer slecht produkt en het is een schande dat PX zo’n alfa produkt op de markt brengt. Bij mij thuis Telenet geen enkel probleem, werkt perfect. Als KPN in Nederland HDR kan uitschakelen op hun Android tv-box kan PX het ook en liefst zo rap mogelijk. Hoe moeilijk kan het zijn?
Inderdaad ik bedoelde PLC’s
Ik heb sinds kort een samsung qe65qn85aatxxn. Bij de native apps is men beeld goed.maar bij de v7 decoder is het echt verschrikkelijk slecht.Ik heb al veel gelezen op dit forum en het komt idd door dat je hdr niet kan uitzetten op de decoder.Op de tv kan dit ook niet.Wanneer gaat px hier eindelijk iets aan doen.Ik heb ook al eens terug een v5 geprobeerd maar beeld was even slecht.techniekers langskomen maar die wisten het ook niet en tot op heden nog niets van gehoord. Kan iemand aub eens heel transparant reageren en me aub vertellen of hier eindelijk iets aan gedaan gaat worden aan dat hdr probleem.Alvast bedankt
…...Ik heb ook al eens terug een v5 geprobeerd maar beeld was even slecht…….
Bedoel je daarmee dat met V5=HD het beeld slecht is omdat het maar HD kwaliteit is ipv UHD?
…...Ik heb ook al eens terug een v5 geprobeerd maar beeld was even slecht…….
Bedoel je daarmee dat met V5=HD het beeld slecht is omdat het maar HD kwaliteit is ipv UHD?
Ik zag geen verbetering dus wrs omdat het HD beeld is.maar het grote probleem zit dat ik bij de decoder Hdr niet kan uitschakelen is al meermaals dit forum gepasseerd.is er een oplossing in de maak door px om hdr uit te zetten via de decoder of is dit als eens besproken. De native apps geen probleem maar tv kijken via decoder het is echt triestig
Het laatste wat hierover gemeld geweest is was dit:
Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.
Dus het komt er een beetje op neer dat er niets aan gaat gebeuren omdat het te zwaar is? Volgens mij zijn er redelijk veel mensen die hetzelfde probleem hebben als mij.is echt niet leuk om zo tv te kijken.hoop alsnog op een oplossing.
Best een reactie van een Proximus forummedewerker afwachten, zijn kunnen altijd bij de specialisten informeren wat hieromtrent nog verder zal aangepast worden.
Om maar even een idee te geven Martin. 1400 e betaald voor een nieuwe tv en dan zo iets is echt om van te huilen.Ik hoop alsnog dat px me ermee kan helpen en tot een oplossing komt.
Inderdaad ziet er uit om niet naar te kijken!!! Wat ik mij ook al altijd afgevraagd heb is waarom de TV’s niet automatisch HDR kunnen uitschakelen als het binnenkomend signaal geen HDR bevat, er is mss wel een grondige reden voor maar ik ken ze niet.
Bijkomende vraag: Je gebruikt toch de high definition HDMI kabel die met de V7 bijgeleverd werd en niet bv de oude HDMI kabel van een oudere Proximus decoder.
Ik heb dit probleem ook gehad . En het was in de instellingen van de V7 Decoder en de TV beeldkwaliteit dat ik een paar dingen moest aanpassen.
Invoersignaal extra moet worden ingesteld op Aan op je TV toestel
Zorg ervoor dat u een HDMI-kabel gebruikt voor hoogwaardige video's op HDMI 4-poort
• Bron Verbindingshandleiding Videoapparaat HDMI van je TV
Controleer of de settopbox of kabelbox de inhoud of uitzending voor UHD ondersteunt en stel de resolutie in op 3840 x 2160p60. Op je V7 decoder instellingen ( tandwieltje ) naar Instellingen toestel naar Aparaat voorkeuren naar Weergave daar kan je deze resolutie instellen
Het inschakelen van de HDR+ modus op mijn QLED TV
Met de HDR-technologie wordt jouw kijkervaring beter, mooiere kleuren en meer contrast.
Zo activeer je de HDR+ modus
Gebruik de Navigatie-knoppen op de Samsung Smart Remote om door de menu's te bladeren. Druk op de knop Enter om jouw keuze te bevestigen en markeerpunten in te stellen.
Gebruik de knop Back (terug) om de ingeschakelde app of het menu te verlaten. Gebruik de knop Home om de Smart Hub homepage weer te geven.
1Druk op de knop "Home" en selecteer "Settings" (instellingen).
2Kies uit het menu-onderdeel "Picture" (beeld) de optie "Expert Settings" (geavanceerde instellingen).
3Navigeer naar de "HDR+ Mode" (HDR+-modus).
4Druk op de knop Enter om “HDR+ Mode” (HDR+-modus) in te schakelen.
Alle beelden, ongeacht de signaalbron, zullen door de HDR+-technologie verbeterd worden.
Dus als ik het goed begrijp kun je HDR toch uitzetten op je TV, want de meesten zeggen dat ze dit niet kunnen op hun TV en als je die kunt uitzetten op je TV dan rijst de vraag bij nog meer waarom schakelt dit niet automatisch mee met als er al dan niet HDR content binnenkomt, mss weet er toch iemand die meeleest op het forum waarom dit niet automatisch gebeurt of dat je de opties automatisch / aan / uit niet hebt op de (meeste ?) TV’s.
Maar Alle beelden, ongeacht de signaalbron, zullen door de HDR+-technologie verbeterd worden.
Dat is dan toch blijkbaar duidelijk niet altijd het geval gezien wat je van verschillenden leest wat zij ervaren?
Cfr. ook met V5 decoder slecht beeld op HDR ondersteunende TV
Bijkomende vraag: Je gebruikt toch de high definition HDMI kabel die met de V7 bijgeleverd werd en niet bv de oude HDMI kabel van een oudere Proximus decoder.
Ja ik gebruik de hdmi kabel die is bijgeleverd bij de v7. Ik heb maar 1 poort die hdmi 2.1 ondersteund en die gebruik ik voor de ps5. Heb ook al eens geprobeerd om die poort te gebruiken voor de decoder maar geen verschil.
Ik heb dit probleem ook gehad . En het was in de instellingen van de V7 Decoder en de TV beeldkwaliteit dat ik een paar dingen moest aanpassen.
Invoersignaal extra moet worden ingesteld op Aan op je TV toestel
Zorg ervoor dat u een HDMI-kabel gebruikt voor hoogwaardige video's op HDMI 4-poort
• Bron Verbindingshandleiding Videoapparaat HDMI van je TV
Controleer of de settopbox of kabelbox de inhoud of uitzending voor UHD ondersteunt en stel de resolutie in op 3840 x 2160p60. Op je V7 decoder instellingen ( tandwieltje ) naar Instellingen toestel naar Aparaat voorkeuren naar Weergave daar kan je deze resolutie instellen
Het inschakelen van de HDR+ modus op mijn QLED TV
Met de HDR-technologie wordt jouw kijkervaring beter, mooiere kleuren en meer contrast.
Zo activeer je de HDR+ modus
Gebruik de Navigatie-knoppen op de Samsung Smart Remote om door de menu's te bladeren. Druk op de knop Enter om jouw keuze te bevestigen en markeerpunten in te stellen.
Gebruik de knop Back (terug) om de ingeschakelde app of het menu te verlaten. Gebruik de knop Home om de Smart Hub homepage weer te geven.
1Druk op de knop "Home" en selecteer "Settings" (instellingen).
2Kies uit het menu-onderdeel "Picture" (beeld) de optie "Expert Settings" (geavanceerde instellingen).
3Navigeer naar de "HDR+ Mode" (HDR+-modus).
4Druk op de knop Enter om “HDR+ Mode” (HDR+-modus) in te schakelen.
Alle beelden, ongeacht de signaalbron, zullen door de HDR+-technologie verbeterd worden.
Hey Pat over welke modellen gaat het met die handleiding want ik bezit de samsung qe65qn85aatxxn en hier kan ik hdr+ niet terugvinden in de expertinstellingen.alleen in de spelmodus als ik me goed herinner.maar ik gebruik de hdmi 4 poort voor men ps5 omdat dit de enige poort is met hdmi 2.1. Dus als ik het goed begrijp had jij ook slecht beeld en heb jij het op die manier kunnen verbeteren? Het is echt wel om gek te worden.
staat uw V7 decoder op de resolutie in op 3840 x 2160p60
@Djagri Staat in de handleiding van Samsung voor het model QE65QN85AAT
Gebruik de knop Home om de Smart Hub homepage weer te geven.
1 Druk op de knop "Home" en selecteer "Settings" (instellingen).
2 Kies uit het menu-onderdeel "Picture" (beeld) de optie "Expert Settings" (geavanceerde instellingen).
3 Navigeer naar de "HDR+ Mode" (HDR+-modus).
4 Druk op de knop Enter om “HDR+ Mode” (HDR+-modus) in te schakelen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.