Beantwoord

Beeldkwaliteit V7

  • 3 February 2020
  • 17 reacties
  • 2753 Bekeken

Hallo

 

Aan degene die de V7 Decoder hebben, oe is de beeldkwaliteit vergeleken tov de V6/Telenet Tv box?

1.5 week Proximus nu met een V6 en dit is voor ons niet meer om aan te zien komende van een Telenet Tv box

 

Het gaat dus ofwel terug naar Telenet gaan worden of hopen op zo snel mogelijk een V7 box die dan hopelijk degelijk beeld weergeeft

icon

Beste antwoord door Nathalie21 5 February 2020, 15:22

Bekijk origineel

17 reacties

Aan de V7 testers werd gevraagd , hier op het forum, om in een apart gedeelte die alleen toegankelijk, zichtbaar  is voor deze testers om alle  bevindingen daar te posten , omdat deze decoder nog in testfase is en er wel eerst bugs moeten uitgehaald worden.

Dit zou ook maar een negatief beeld geven van de V7.

Oke duidelijk, daar gaan we hier dus niet op wachten de V7 is dan ook precies niet voor direct (2/3maand)

 

De kwaliteit steekt ons te fel tegen om zo lang te wachten met evt risico dat de V7 ook enorme afwijkingen weergeeft.

Je zou ook misschien eens kunnen uitleggen wat je verstaat onder “slechte kwaliteit” nogal vaag ...

Kleurafwijkingen en de hd zenders zien eruit als Youtube 720p kwaliteit…Switch ik naar de Telenet tv box zie je een enorme beeldverbetering op alle zenders vergeleken met de V6.

Kan je op de v6 ook de resolutie instellen op wat staat die juist.

Kleurafwijkingen, gebruik eens je HDMI kabel van Telenet op de PXS decoder zo kan je de kabel reeds uitsluiten?

 

Hier staan de al reeds ondernomen stappen

https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/decoder-nieuwe-klant-installatie-49429

 

Proximus gaat eruit vanwege de povere tv kwaliteit

Hier staan de al reeds ondernomen stappen

https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/decoder-nieuwe-klant-installatie-49429

 

Proximus gaat eruit vanwege de povere tv kwaliteit

 

Is de decoder rechtstreeks met de TV verbonden en hoe is die van Telenet verbonden?

Heb beide zowel rechtstreeks op de tv aangesloten en beide ook nog eens apart getest via men men Pioneer LX504.

 

 

beide met hdmi toch nee ?

Edit: mijn antwoord is reeds bevestigd :relaxed:

 Het gaat er mij om of beide op dezelfde poort of ingang steken (omdat je schreef dat je switch tss Telenet en PXS dus dat zit je volgens mij al op 2 verschillende poorten)  dat dit met HDMI gebeurd is wel duidelijk :wink:  die vraag gewoon om te kijken dat de PXS niet op een poort stond die nog niet gecalibreerd was (omdat ik ergens Spyder Pro toestanden las) maar zelfs dan zou mij dit verbazen want tegenwoordig komen die zaken al redelijk uit de doos qua afstelling.

Wat ik mij gewoon afvraag is hoe het komt dat jij een gebruikte decoder gekregen hebt want wat was de reden dat die dan initieel retour PXS ging:

  • Klant heeft PXS verlaten
  • De decoder had een probleem
  • etc…

 

Ik zou als ik u was u lijn en PXS TV config eens laten nakijken en als je de helpdesk aan de lijn hebt meteen een nieuwe V6 vragen om te testen indien dit geen soelaas zou brengen dan weet ik het ook niet meer :slight_smile:

Uiteraard zijn beide decoders op dezelfde poort aangesloten geweest.

 

Installateur beweerde 2 decoders bij te hebben, beide nieuw maar vond het al raar dat er geen plastic meer rond de doos zat.

 

Na installatie heb ik dan Netflix opgezet, ik zag dan dat ik direct kon inloggen via iemand anders zijn account die er nog op stond, Email/paswoord waren ingevuld heb daar een foto van genomen en die persoon op dat email adres op de hoogte gebracht, hoe dit verder afloopt laat ik aan hem

 

De installateur die nog bezig was met papieren zag dat Netflix aanstond en schrok dat ik er zo snel was mee ingelogd, tja logisch ook als je nieuw zijnde V6 nog een actief Netflix account bevat (tot zover de nieuwe decoder)

 

Dit gemeld via de klantendienst een nieuwe decoder gekregen, ondertussen ook al naar 2 Proximus winkel geweest en ook daar is de beeldkwaliteit gewoon ruk op hun demo tv met de V6…

Dus heb de nieuwe V6 nog niet uitgepakt

 

Mij lijkt het dat de V6 gewoon een achterhaalt toestel is met brakke hardware en een upscaling om van te huilen.

 

De lijn is nagekeken was niks mis mee, met Tv/projector/pc monitor config is niks mis anders zou Telenet niet zo een goed beeld geven

vermoedelijk ligt het niet aan de decoder v6 op zich, want anders zouden er hier en op ander sociale media wel nog klachten in dit verband komen, natuulijk kan er een defect zijn aan de V6 en inderdaad zou een omruiling geen slecht idee zijn zoals je aangeeft als de test op de zelfde poort van de TV slecht uitvalt.

Ik lees toch nog van mensen die van Telenet naar Proximus zijn gegaan dat ze inboeten aan beeldkwaliteit.

 

Op ons vakantie app staat een 9 jaar oude 1080p 60inch Samsung tv, wel daarop hebben we met de Telenet Tv box betere beeldkwaliteit dan op ons vast adres met een V6 Decoder (eender welke reso we instellen) en een veel betere 4K oled tv/4K eshift projector

Dat is inderdaad al lang zo dat mensen die beide hebben beweren dat TN iets beter is maar, maar als ik op je uitleg af ga is het verschil wel groot, nee?

Met de vorige Digicorder van Telenet was het verschil zichtbaar maar niet zo groot.

 

Met de nieuwe TV box, je zou eigenlijk moeten komen kijken om het zelf te zien want het verschil in kwaliteit is toch enorm, zelfs op niet HD zenders ziet het beeld op de TV box er beter uit dan bij de V6 zijn HD zenders

 

 

Ja ik kan moeilijk vergelijken want ik heb TN niet in huis. 

Moesten er hier nu anderen meelezen mss die ook beide in huis hebben zowel TN als PX met een V6 decoder dan zouden we al kunnen vernemen of zij dit ook vaststellen.

Reageer