Vraag

Beeld loopt dagelijks vast bij replay.

  • 11 August 2023
  • 15 reacties
  • 374 Bekeken

Bij uitgesteld kijken (replay) loopt het beeld geregeld (dagelijks) vast. Ik moet de modem dan heropstarten, omdat deze op niets meer reageert. Het lopende programma moet dan telkens vanaf het begin herbekeken worden.


15 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@FrBo kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant eens nakijken.

Mijn klantennummer is toegevoegd aan mij forumprofiel.

Reputatie 6
Badge +3

@FrBo Ik heb enkele wijzigingen gedaan op uw TV configuratie om het wat stabieler doen te werken. Wanneer u de mogelijkheid heeft, best ook even de decoder volledig herstarten (Stroomkabel een 10 seconden uittrekken en nadien insteken)

We hebben sinds donderdag Fiber. Nu krijgen we zo alle kwartieren stistaand beeld. We zouden van Fiber af willen als dat het is wat jullie lanceren. Indien binnen de 3 dagen geen deftige oplossing zeg ik alle contracten op en ga naar de concurentie. Wij willen wel een technieker aan huis  die alles oplost want zelf kunnen of begrijpen wij niets van die handelingen tenslotte zijn wij bijna 80 jaar

Klant 609261750

Nadat ik de decoder herstart had werden beeld en klank voortdurend onderbroken. (Dit was bij een opname.) Omdat er niet naar te kijken was, heb ik de decoder opnieuw herstart. Daarna liep het weer goed.

Gisteren liep het beeld weer vast bij uitgesteld kijken en heb ik de decoder nogmaals moeten herstarten. Het systeem onthoudt niet tot waar het programma bekeken werd. We hebben het programma dus vanaf het begin  moeten herbekijken.

Ik volg ; omdat ik regelmatig exact dezelfde problemen heb met mijn decoder v5c…

 

Tip: best dat er ook altijd het volgende erbij vermeld wordt:

  • is je aansluiting via koper of fiber
  • Over welke decoder gaat het, V5C ,V6 of  V7 Android decoder
  • is je decoder rechtstreeks verbonden aan de bbox3 , bbox4 (Internet box) of via draadloze oplossing zoals Wifi-booster, wifi bridge, Powerline adapters (PLC)
  • Is het eventueel opgelost na een herstart van je toestellen in deze volgorde zoals aangegeven hier→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus
Reputatie 7
Badge +5

@De Boel Felix Er komt morgen een technieker langs tussen 12.30 en 17.00.

Indien dit niet past kan je de afspraak zelf nog verzetten via MyProximus.

Nadat ik de decoder herstart had werden beeld en klank voortdurend onderbroken. (Dit was bij een opname.) Omdat er niet naar te kijken was, heb ik de decoder opnieuw herstart. Daarna liep het weer goed.

Gisteren liep het beeld weer vast bij uitgesteld kijken en heb ik de decoder nogmaals moeten herstarten. Het systeem onthoudt niet tot waar het programma bekeken werd. We hebben het programma dus vanaf het begin  moeten herbekijken.

Het probleem is nog steeds niet opgelost ! Telkens er uitgesteld gekeken wordt loopt het beeld vast.

Herstarten van de decoder is al tientallen keren gebeurd en lost het probleem niet op.

Graag een echte oplossing.

Nadat ik de decoder herstart had werden beeld en klank voortdurend onderbroken. (Dit was bij een opname.) Omdat er niet naar te kijken was, heb ik de decoder opnieuw herstart. Daarna liep het weer goed.

Gisteren liep het beeld weer vast bij uitgesteld kijken en heb ik de decoder nogmaals moeten herstarten. Het systeem onthoudt niet tot waar het programma bekeken werd. We hebben het programma dus vanaf het begin  moeten herbekijken.

Het probleem is nog steeds niet opgelost ! Telkens er uitgesteld gekeken wordt loopt het beeld vast.

Herstarten van de decoder is al tientallen keren gebeurd en lost het probleem niet op.

Graag een echte oplossing.

Nog steeds geen antwoord. Men is dus niet geïnteresseerd in het oplossen van het probleem.

Reputatie 7
Badge +5

@FrBo Je hebt de decoder al meermaals herstart. Herstart je op dat moment ook de modem?

Heb je de decoder al eens gereset?

@FrBo Je hebt de decoder al meermaals herstart. Herstart je op dat moment ook de modem?

Heb je de decoder al eens gereset?

De modem heb ik ook al eens gereset.

Wat kan de modem er mee te maken hebben ? Een probleem met de modem zou m.i. niet enkel bij uitgesteld kijken een probleem kunnen veroorzaken.

Reputatie 7
Badge +3

@FrBo Je hebt de decoder al meermaals herstart. Herstart je op dat moment ook de modem?

Heb je de decoder al eens gereset?

De modem heb ik ook al eens gereset.

Wat kan de modem er mee te maken hebben ? Een probleem met de modem zou m.i. niet enkel bij uitgesteld kijken een probleem kunnen veroorzaken.

@FrBo Het signaal voor uitgesteld kijken komt van een andere server dan Live TV.

Soms is er een synchronisatie probleem. Het is dan ook nuttig om de modem eens te resetten.

Zodoende dat een eventuele oorzaak bij de modem kan worden uitgesloten.

Hoe Proximus B-Box resetten?

Zet de b-box 3/3V+ aan en houd de resetknop ongeveer 20 seconden ingedrukt. De lampjes aan de voorkant van de b-box 3/3V+ gaan uit en dan weer aan.

En alsook je decoder eens resetten omdat deze ook een synchronisatie probleem met de server voor uitgesteld kijken kan hebben.

Druk met een puntig voorwerp (zoals een tandenstoker, de punt van een pen of een paperclip) op de resettoets aan de achterkant van je TV Box. Laat de resettoets na 10 seconden los. Het reset-scherm verschijnt op je tv. Sluit de ethernetkabel opnieuw aan op de achterkant van je TV Box.

 

Reputatie 7
Badge +3

@FrBo je kan altijd een happy House interventie aanvragen, dit is volledig gratis.

Een proximus technieker zal bij je langskomen om alles te  testen.

Je kan dit hier aanvragen :

Aanvragen via deze link Happy House | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@FrBo Heb je dit probleem ook als je een programma uitgesteld bekijkt via TV Replay ? Ik heb je lijn nagekeken en vind enkel een beetje verlies op de verbinding tussen je modem en decoder. Heb je eventueel de mogelijkheid om eens te testen met een andere kabel ? 

Als dit en de bovenstaande tips niet helpen kan je inderdaad een afspraak boeken. 

Reageer