Beste
ook hier het zelfde probleem
zowel bij opnames als bij het kijken via de apps lopen geluid en beeld niet samen
de eerste seconden gaan wel goed tot het beeld even blijft hangen en het geluid gewoon doorgaat.
kunnen jullie hier even naar kijken
@Jan wauters
je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.
Geert
@GeertC : klantnummer is toegevoegd
@Jan wauters
ik heb de nieuwe software gelanceerd, je mag de bbox3 en de android decoder eens herstarten.
Geert
Ook wij zijn lid van het synchro clubje. Kan u bij ons ook aanpassen aub.
Beste, ons geluid en beeld lopen niet synchroon wat kan hier aan gedaan worden want ben met alles over gestapt van telenet naar proximus maar dan moet het wel deftig werken
@Vk2002 en @Kawa_joker Kunnen jullie je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het na.
Beste,
Dat staat er al in.
@Kawa_joker Privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
@Vk2002 Zou je eens kunnen testen als je de decoder rechtstreeks verbind met de internetbox of je probleem opgelost is.
Idem hetzelfde probleem enkel bij opnames / replay hier.
@phamels Hoe is je decoder met je modem verbonden? Draadloos of met een kabel? Kan je beide toestellen eens herstarten?
@DaisyS top! Lijkt voorlopig weer in orde! Blijft nog het probleem dat de HDMI aansluiting van de tv box iets verkeerd doet met ARC. ARC versterker/tv en andere toestellen (blu-ray speler, game console, Apple TV) werkt perfect tot de box op de versterker bij wordt aangesloten. Geen geluid meer via ARC tot de box losgekoppeld wordt, instant terug normale werking van ARC
@phamels In de TV Box (android decoder) eens proberen via instellingen - naar instellingen toestel - naar apparaat voorkeuren gaan - daar geluid selecteren en daar deze op surround zetten. En het audio volume van je Tv Box op maximum zetten
Het volume van je Android TV Box op maximum zetten - YouTube
Geluidsprobleem
Heb je een geluidsprobleem met je Android TV Box? Druk gelijktijdig op de knop en het volume van je Proximus-afstandsbediening en controleer of het geluid van je TV Box op maximum staat.
@Pat52 bedankt voor de tip maar helaas al geprobeerd. Lijkt me echt iets met de ARC implementatie fout te zijn die voor storing zorgt.
TBI: blijkbaar nog problemen met ARC bv: Decoder V7 HDMI ARC | Proximus Forum
@phamels Graag gedaan . Je gebruikt toch de HDMI kabel die bij de TV Box was?
Wat voor HDMI kabel heb je nodig voor ARC en eARC? Gebruik altijd een type 2.0 high Speed kabel voor ARC of een type 2.1 Ultra High Speed HDMI kabel voor eARC. Type 1.4 is niet geschikt voor een 4K of 8K televisie en moderne geluidsapparatuur.
Hi @Pat52 - klopt, kabels zijn belangrijk, gebruik expliciet vergulde 8k kabels. Apple TV 4K etc allemaal geen issue, enkel met de tv box er tussen zijn problemen met ARC.
Thanks @Martin - ik bekijk de link ook alvast
@phamels Sluit je de TV Box rechtstreeks aan op je versterker ? Als ik het goed begrijp uit je bericht .
@DaisyS top! Lijkt voorlopig weer in orde! Blijft nog het probleem dat de HDMI aansluiting van de tv box iets verkeerd doet met ARC. ARC versterker/tv en andere toestellen (blu-ray speler, game console, Apple TV) werkt perfect tot de box op de versterker bij wordt aangesloten. Geen geluid meer via ARC tot de box losgekoppeld wordt, instant terug normale werking van ARC
Je dient de Tv Box aan te sluiten op de HDMI poort met ARC ondersteuning op je TV toestel.
Hi @Pat52 - klopt, zoals het zou moeten gezien TV Audio via ARC naar de versterker moet gaan (AndroidTV)
zou zonde zijn dat de audio van de TV box eerst van de TV naar de versterker moet gaan. Dit was nooit een probleem met de Telenet TV box en lijkt me dus eerder een slechte implementatie van ARC op de Proximus TV box
Je zal waarschijnlijk zo ook problemen hebben met audio lip sync want ik zie dat PX daarom ook voorstelt om de HDMI kabel van de V7 dec rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan via ARC naar de versterker ipv rechtstreeks.
zit er op je versterker ook een S/PDIF aansluiting dan zou je de decoder via spdif kunnen verbinden met je versterker
@phamels Het probleem is dat de TV box nog steed's op een oude android versie 9 draait en Android TV op versie 10 draait en die wordt beging volgend jaar geüpdatet naar versie 11 naar gelang de ondersteuning van het merk van je TV.
Ik was één van de zovele testers van de Tv Box (android decoder) in 2019 alvorens deze werd gecommercialiseerd/vrijgave installatie bij de klanten. Heb veel feedback gegeven via een prive forum en email adres voor deze decoder, maar kreeg amper antwoord terug van Proximus. Ik ben zeker dat dat de verouderde android versie de oorzaak is van de vele problemen met deze TV Box (Android decoder). De TV Box van Telenet werkt die via android besturingssysteem ?
Je zal waarschijnlijk zo ook problemen hebben met audio lip sync want ik zie dat PX daarom voorstelt om de HDMI kabel van de V7 dec rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan via ARC naar je versterker.
Het lipsync probleem was opgelost met modem en decoder herstarten, was ook enkel bij tv replay en opnames.
@phamels Het probleem is dat de TV box nog steed's op een oude android versie 9 draait en Android TV op versie 10 draait en die wordt beging volgend jaar geüpdatet naar versie 11 naar gelang de ondersteuning van het merk van je TV.
Ik was één van de zovele testers van de Tv Box (android decoder) in 2019 alvorens deze werd gecommercialiseerd/vrijgave installatie bij de klanten. Heb veel feedback gegeven via een prive forum en email adres voor deze decoder, maar kreeg amper antwoord terug van Proximus. Ik ben zeker dat dat de verouderde android versie de oorzaak is van de vele problemen met deze TV Box (Android decoder). De TV Box van Telenet werkt die via android besturingssysteem ?
De TV box van Telenet gebruikt geen Android maar had dan weer zijn andere problemen :-)
laat ons hopen op een update die mogelijks wat problemen oplost maar zoals dat gaat misschien weer nieuwe meebrengt 99 little bugs in the code, 99 little bugs, you take one out and patch it around, 112 bugs in the code!