Vraag

B-box V3+ bedienen via Logitech Harmony Elite

  • 12 July 2021
  • 5 reacties
  • 372 Bekeken

Ik ben overgestapt van Telenet naar Proximus omwille van het snellere Fibernet maar ervaar problemen om de b-box V3+ te laten bedienen door mijn universele Logitech Harmony Elite. Met de Telenet decoder was dit geen probleem, met de nieuwe proximus-decoder is dit wel een probleem. Is hier daaromtrent reeds ervaring?
ps: ik stel dezelfde vraag in het forum van Logitech omdat het (inderdaad) ook aan de Logitech afstandsbediening kan liggen.


5 reacties

@Goeduvelke Je verwart de BBOX3 met je TV DECODER
De bbox3 is je modem/router waarvan de modem het binnenkomend VDSLsignaal, (in geval van koperlijn) van Proximus omzet naar een ethernet signaal (bij fiber is het de fibermodem die voor je bbox3 staat die dit werk doet.) en
je Decoder die zet het IPTV ethernet sugnaal om naar een TV signaal

Nu dit gezegd zijnde weet ik niet of de Proximus forum medewerkers ‘die hier straks of morgen de draad opnemen) de code kunnen meegeven die je moet ingeven om de decoder te kunnen bedienen.

- Voor de V5 decoder: de proximus decoder toevoegen onder de naam CISCO ISB8320-E.
Je mag wel niet de instelling uitgevoerd hebben om in RF mode te werken maar in IR.
- Voor V5-compact decoder: kan je eens proberen met de naam CISCO IPV5001 
- Voor V6 decoder: Werkt op infrarood wanneer je hem toevoegt als HUAWEI EC6109V1.

voor V7 ? 

Beste Martin, excuses voor de verwarring. Het gaat hem idd om de decoder die blijkbaar moeilijk (of niet) te detecteren is door mijn Harmony Elite. En het gaat hem inderdaad om een V7 decoder; van het merk Technicolor, model UIW4020PXM. En RF-mode is nodig/aangewezen want mijn hub zit - samen met andere toestellen - achter deurtjes.

Thnx voor de info, hopelijk volgen idd de Proximus forum medewerkers.

Bij de V7 is het Bluetooth zie → Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth | Proximus

V7 decoder  Technicolor, model UIW4020PXM for Bose use HUAWEI EC6109V1

Is dan eigenlijk de zelfde code als voor de V6 decoder zo te zien.

Reageer