Vraag

Audio en spraak niet synchroon

  • 17 January 2021
  • 30 reacties
  • 2199 Bekeken

Beste, 

Ik ben sinds oktober 2019 klant geworden deels verplicht door onze nieuwbouw geen Telenet kon krijgen op dat moment. 

Nu iets meer dan een jaar later ondervinden wij om de haverklap problemen met proximus. 

De meest voorkomende probleem die we nu hebben is dat ons beeld en geluid niet synchroon loopt of dat ons ze decorder het niet doet.

Onze decorder is nu een v7 en alle andere apparaten zijn reeds al vervangen geweest zoals de modem enz…

Er zijn hier in het jaar dat we proximus hebben reeds al 6 interventies geweest en 10 tallen keren telefonisch contact geweest zonder oplossing. 

Bij de laatste interventie van een onderonderneming van proximus liet de technieker zijn telefoonnummer achter indien dat de problemen niet opgelost geraken ik dien terug te bellen. 

Maar na 2 tussenkomsten ook geen betering. 

Wij zitten hier nu met de beste kabel wat dus glasvezel zou moeten zijn en wat dus dit probleem in principe niet meer zou mogen geven. 

Maar neen steeds alle dagen de decorder afzetten en opnieuw opstarten das het enige wat we nog kunnen doen. 

Daarmee hier de vraag van 1 miljoen is er iemand die hier meer van weet of die een oplossing zou kunnen bedenken voor dit ambetant probleem. 

 

Bedankt alvast


This topic has been closed for comments

30 reacties

FYI: Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.

zie voor meer zaken die nog moeten opgelost worden → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Bedankt Martin alvast voor je reactie. 

Maar weet wel dat we hier al een jaar veel betalen voor wat we krijgen al die miserie is toch wel niet normaal vindt ik. 

Ik betaal iedere maand voor iets dat maar half werkt en dat frustreert me wel een beetje vindt het niet kunnen dat ze dan zeggen we zijn er mee bezig ewel compenseert dan ook zolang je klanten die hier hinder van ondervinden dat zou alvast iets zijn tot de oplossing voor handen is. 

Grt

Ik ben niet van Proximus zelf, maar morgen komen de Proximus forummedewerkers hier terug langs om je verder te woord te staan, ik heb je dit gewoon al meegegeven ter informatie.

Bij deze bedankt alvast om naar men frustratie te luisteren maar we gaan dan verder eens zien wat voor oplossingen er nog uit de bus zullen vallen grt

 

Reputatie 7
Badge +4

hi all, de problemen met de de-sync op de v7 zijn inderdaad gekend en ons TV team doet hun uiterste best om dit zo snel mogelijk in rde te krijgen
onze excuses voor het ongemak
@Kristofvdh01 indien je hiermee voordurend problemen ondervind kunnen we de v7 omruilen voor een v5 decoder

Mag ik eerst en vooral duidelijk maken dat dit probleem al de ganse tijd bestaat en dat we hier al de v5, v6 en de v7 gehad hebben.

Het is echter de laatste weken dat het nu alle dagen voorvalt op alle tijdstippen van de dag. 

Ik vind dit gemakkelijk gezegd we kunnen omruilen naar een ouder type zorgen jullie eerst eens aub dat het deftig werkt op alle decorders en zorg dat de klant gecompenseerd wordt voor de dagelijkse problemen die men ondervind. 

Ik zal mijn rekening ook eens in stukjes betalen. 

Na het werken met de v7 heb ik als klant toch wel moeite om terug over te stappen naar een v5. 

We zijn bepaalde functies nu gewend geraakt zoals de ingebouwde chromecast die we veel gebruiken wat uiteraard niet kan met de v5. 

Ik zou graag ook eens willen hebben dat jullie als bedrijf eens voluit schrijven dat jullie tekort komen naar de klant en dat deze maar het moet doen met het bedrijf zijn commentaren. 

Jullie zoeken naar jullie eigen vermogen steeds de gemakkelijkste oplossing. 

Triestig vindt ik dit maar het word tijd dat het monopoly dat jullie hebben eens aan banden word gelegd. 

Het spijt me maar men frustratie ligt hoog. 

Reputatie 2
Badge

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem? Ook ik heb er al een aantal keren last van gehad dat bij opnames audio & video niet synchroon lopen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem? Ook ik heb er al een aantal keren last van gehad dat bij opnames audio & video niet synchroon lopen.

 

hi, dit is inderdaad een gekend probleem jammer genoeg
we doen ons uiterste best dit op een permanente wijze te verhelpen
maar voorlopig heb ik nog niet echt nieuwe info voor je

Zoals een vorige gebruiker meldt. Zorg voor een oplossing. Wij betalen voor een goede service. 

Komt er dan nog bij dat dikwijls verbinding gewoon wegvalt voor enkel seconden . 

Gedacht dat dit met nieuwe decoder zou opgelost zijn maar niet dus.

Telenet roept. ....

Er zal niet veel anders opzitten dan af wachten en te hopen dat dit bij één van de volgende updates zal opgelost geraken.

Beste sinds 2 maanden zijn we overgestapt van Telenet naar Proximus omdat dit voor ons voordeliger zou zijn en ons besparen. Echter ook wij hebben het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Dit sinds de laatste foutmelding. Is deze stap om naar Proximus te komen dan toch een vergissing geweest?? We hopen dat hier snel verbetering in komt anders zullen we ook snel weer weg zijn bij Proximus.

Reputatie 4
Badge +2

In de meeste recente TV’s is hiervoor een regeling voorzien.

Zoek eens met Google naar “vertraging van digitale geluidsuitvoer”  hier.

we zullen het topic “V7 stand van zaken” in het oog moeten houden denk ik.
Nu moet ik wel zeggen dat er omtrent sync lopen van beeld en klank hier niet zo veel meer aangeklaagd wordt zals het vroeger het geval was, ik heb het hier niet bepaald over de V7 alleen, maar ook voor de vorige decoders, en wat mij nog opvalt door de jaren heen, is dat de meeste klachten nog komen van klanten die TN gewoon waren, dus blijkbaar moet het sync lopen daar nog veel beter verlopen dan bij Proximus dan.

Ik hou mij nog altijd bij de V5-C tot de V7 beter op punt staat, maar het sync lopen vindt ik voor de V5-C toch nog in orde, hangt ook dikwijls af van waar de beelden komen, bv bij studio beelden zoals het nieuws is dit ok, dat is natuurlijk wel mijn persoonlijk oordeel.

ik zie nu juist dat Jan gereageerd heeft en dit heb ik ook al geprobeerd via de TV, maar ik heb het hier juist in mijn vorig bericht aangehaald dat hangt dikwijls af van waar de beelden komen dat de sync varieert, dus hoe los je dit dan op.

Wij hebben identiek dezelfde problemen als kristofvdh01.

We hebben 3 decoders, 3 WiFi boosters en op het eerste verdiep is er 1 TV waar we met moeite TV op kunnen kijken. Vertraagd beeld, spraak, vaak gewoon niet kunnen opstarten. Proximus is al 2x langs geweest en al meerdere keren gebeld. De laatste keer dat de technieker is geweest raadde hij ons mesh routers aan. Deze zijn nu besteld, hopelijk helpt dit…

Reputatie 7
Badge +5

@Cdeville Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na. 

Beste DaisyS,

klantnr werd toegevoegd aan profiel.

Op beide tv’s hebben we ook recent korte onderbrekingen. Duurt maar een paar seconden, maar is heel enerverend.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Cdeville Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kan je deze een tijdje uit proberen?

Heb 5 min geleden de modem en dergelijke uitgetrokken omdat we steeds onderbrekingen bleven hebben. Na het heropstarten van modem, bbox enz blijven de onderbrekingen. Is nu nog slechter. Elke paar minuten een aantal seconden beeld op freeze of zwart beeld. We vertrekken momenteel, ik ga alles uittrekken en pas insteken binnen een paar uur. Heb ook al een reset van de bbox gedaan.

Reputatie 7
Badge +5

@Cdeville Ik heb een reset gedaan van je lijn, kan je nu nogmaals alles herstarten? 

We hebben alles heropgestart. 5 minuten gewacht om modem en dergelijke terug op te starten. Tv speelde nog geen minuut en er was al een onderbreking. We gaan nu weg, hebben modem uitgeschakeld en gaan hem terug opstarten na een paar uur 

Beste,

Onze modem en bbox is nu 4u uitgeschakeld geweest. Alles terug opgestart en het probleem is er nog steeds. Naar het nieuws kijken met om de paar minuten een zwart scherm gedurende 10 sec is echt enerverend. Sinds we hier in augustus wonen en klant zijn geworden bij Proximus laat de service te wensen over. De technieker is al 2x geweest en heb al een paar keer aan de lijn gehangen met de klantendienst. De technieker heeft 3 WiFi boosters en een PLC adapter van 70€ geïnstalleerd en de WiFi is nooit stabiel geweest. TV op eerste verdiep werkt meer niet dan wel. De laatste keer dat de technieker geweest is, heeft hij zelf gezegd dat als het nu niet betert we mesh routers moesten aanschaffen. Dit is bij deze gebeurd terug 185€ kosten gedaan, WiFi is ondertussen stabiel, maar de tv dat is een ander paar mouwen. En nu dus een PLC adapter dien we niet meer kunnen gebruiken, maar wel hebben moeten kopen. Gelukkig kunnen we de boosters teruggeven, maar dit is echt frustrerend !!🤬😡

Update,

Zopas de Fiber helpdesk aan de lijn gehad, super vriendelijke mevrouw “Myriam”, die ons aangeraden heeft om de decoder te resetten, niet via de reset knop, maar een manipulatie van de pair en aan/uit knop. Eerst decoder uitschakelen, dan pair knop 5 sec indrukken, blijven indrukken en decoder aanzetten. Tot hier toe geen zwart beeld van 10sec meer gehad noch freeze beeld van een paar seconden 🤞

Laat ons zeker weten of het ook goed blijft.

NB: deze V7 reset methode stond ook al beschreven → hier

Beste Martin, 

Gisteren heeft dit perfect geholpen, maar vandaag hebben we ipv enkel een zwart scherm die na 10 sec terug erdoor komt een foutmelding. Dus scherm wordt zwart en nadien code p134 met boodschap “ kan programma helaas niet afspelen” Als we de tv verzetten dan verdwijnt de boodschap en kunnen we terugkeren naar het programma dat werd onderbroken. We hebben dezelfde manipulate van gisteren uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Ik wacht op een telefoontje van Proximus want ze gingen terugbellen voor een opvolging van het probleem. Ter info, dit is enkel bij live tv, niet bij opnames of Netflix.