Vraag

Apple tv beeld hapert

  • 28 December 2022
  • 11 reacties
  • 577 Bekeken

Bij opnames of replay tv hapert het beeld op vaste momenten in de opnames. Bv bij de opname Flikken BXL ma 31okt 21:50-23:00 zal je zien als je de opname start dat na 00:11 ( 11 seconden ) het beeld hapert en wat later op 00:16 opnieuw. Wanneer je de opname herstart of terugspoelt blijft de hapering op effectief dezelfde momenten plaatsvinden. Ook bij andere opnames is dit vast te stellen  op vaste momenten. Zoals een meer recenter programma ‘dertigers de kerstspecial’ hapert het beeld op 1u29min22 seconden. Ik heb aan vrienden die ook apple tv gebruiken met de pickx app eens gevraagd of ze dit ook vaststellen en effectief stellen ze op identiek dezelfde momenten deze haperingen vast… 

Een bug in de app? Dit is ook enkel vast te stellen bij de apple tv box want de pickx app op bv de iphone heeft deze haperingen niet. 
 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Christof Desmedt 

Mogelijk iets met de software van de app op de Apple TV, aangezien het op de andere toestellen wel goed werkt.

We onderzoeken dit.

 

Geert

Badge

Ik bevestig dat echt alles hapert met Pickx TV op Apple TV. Wij kennen hier hetzelfde probleem. Het is enorm irritant. Hier wordt er ook veel opgenomen. Geen enkele aflevering kan men bekijken zonder haperingen. Dit is echt niet normaal. Dit fenomeen stelt zicht zowel via Wifi als via Ethernet kabel. En ook als de Apple TV slechts het enige toestel is dat bekabeld verbonden is met het netwerk. Met Netflix en andere streamingsdiensten hebben wij nog nooit één probleem gehad. Dit is voor mij een zuiver Pickx probleem.
 

Ik heb ook last van haperende beelden op Apple TV, maar enkel in de Pickx app. Alle andere streamingdiensten werken perfect. Hopelijk snel een oplossing!

Badge

Hopelijk geeft men bij Proximus de hoogste prioriteit om dit Pickx probleem op te lossen. De klanten zijn namelijk gedurende 2 jaar contractueel verbonden aan Proximus door de aanschaf van de Apple TV.  Elke minuut dat men TV kijkt, wordt men ermee geconfronteerd. 

Het probleem werd ook al maanden geleden aangehaald bv Pickx-app happert op Apple tv 4k na udate 1.6.0 | Proximus Forum

Hier ook hetzelfde probleem.

Apple TV volledig gereset / app opnieuw opgezet / andere resoluties (hz) maar niks helpt.

Altijd op vaste tijdstippen bij opnames… beeld freezed & geluid loopt door.

 

Speciaal de Apple TV genomen omdat er geen rechtstreeks Android TV alternatief is (buiten casten).

Dit is ook maar een triestige kijkervaring met deze diashow.

 

Hopelijk maakt men er eens werk van. ;-)

 

Reputatie 7
Badge +3

@martege  @watismedatiere  Gewoon klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie hoe meer hoe beter. Want Proximus blijft gewoon doof over de vele klachten/opmerkingen

Ombudsdienst voor telecommunicatie : Hoe klacht indienen ? - Klacht voor bemiddeling (ombudsmantelecom.be)

 

Badge

Ik heb de Apple TV box teruggebracht. Ik heb de ontbinding van de overeenkomt gevraagd en gekregen. Nu is het enkel uitkijken naar de effectieve terugbetaling van mijn bijdrage voor de Apple TV box.
Het is enorm spijtig dat ze een product verkopen waarvan ze al heel lang weten dat het niet goed functioneert en onbetrouwbaar is. Ik heb geen idee binnen welke ethiek dit past. De politieke ethiek? 

Wij ervaren dezelfde problemen !

Constant stilstaand beeld !

wat is jullie oplossing? 
terug naar oude tv box ?? 
mvg

peter

Ook hier een constant haperende Pickx-App op Apple TV.

Youtube, Netflix, Disney+, Prime & Plex doen het perfect

 

We zijn 3 weken Proximus-klant, met als enigste reden de APP op AppleTV
 

Badge

Ook hier een constant haperende Pickx-App op Apple TV.

Youtube, Netflix, Disney+, Prime & Plex doen het perfect

Naar aanleiding van uw bericht mag ik besluiten dat er na 6 maanden nog steeds niets werd opgelost. Tip: Breng alles terug en zeg je abonnement op (Hopelijk heb je het niet via de shop besteld, maar online.) TV-Vlaanderen is, naar mijn mening, het enige voor 99% werkende alternatief. Of anders neem je de vaste decoder van Proximus. Succes met je keuze. Hier staat de decoder. (Had ik gelukkig nooit weg gedaan)

Reageer