Skip to main content

Omdat ik een probleem heb met de app Radioline contacteer ik gisteren Proximus via het 0800 nummer.

Seffens meer over de app.

Eerst mijn ervaring met de hulplijn.

Ik bel een eerste keer en volg de stapjes die ik moet volgen om mijn probleem te kunnen melden.

Na 25 minuten geluisterd te hebben naar een muziekje heb ik neergelegd. Ik heb een screenshot waarop de duur te zien is.

Ik bel een tweede keer en volg de stapjes niet meer. Ik kies een willekeurig item uit het tf - menu. Uiteraard kom ik niet bij de juiste dienst terecht. Hier was de wachttijd slechts   4 minuten. Deze dame verbindt mij door met de juiste dienst.

Na 12 minuten krijg ik iemand aan de lijn.

Ik meld mijn probleem ivm Radioline.

De man beweert deze app niet te kennen.

Hij heeft mij vervolgens enkele minuten in wacht gezet om op zoek te gaan naar info over de app.

Bij het hernemen van het gesprek vraagt hij mij de decoder af te zetten.

Vervolgens enkele minuten stilte. Ik schrijf stilte want ik weet niet of ik nog verbinding had.

Plots vraagt ie mij om de decoder te herstarten en zegt hij dat mijn probleem zal opgelost zijn.

Ik had hem trouwens gezegd dat ik al vaak de decoder off / on gezet had.

Is mijn probleem nu opgelost?

Eerlijk, ik weet het niet. Want ik was gisteren zo murw dat ik de moed niet had om te testen.

 

Wat is nu mijn probleem.

De app Radioline start perfect en werkt perfect.

Maar dan.

Om de app te verlaten staat er de optie “terug”.

Vervolgens kies ik “back” op de afstandbediening.

En dan starten de problemen.

Het komt erop neer dat dan mijn verbinding als het ware “dood” is.

Tot nu toe heb ik het dan opgelost met decoder off / on.

Gemakkelijk is anders.

 

Vraag.

Doe ik iets fout of is dit probleem gekend bij andere gebruikers?

 

MVG

 

Paul

 

 - je kan de decoder eens resetten
of
 - je kan ook proberen om radio line te verlaten door op de TV knop te drukken van je afstandsbediening (niet de TV aan/uit knop maar de andere) en eens zien of je dan nog het probleem hebt 

decoder resetten:

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-decoder-resetten.html

 


Dag Martin

 

Bedankt voor de reactie.

Heb daarnet optie 2 gedaan. Met succes.

Hopelijk blijft dit werken wa


Dag Martin

 

Bedankt voor de reactie.

Heb daarnet optie 2 gedaan. Met succes.

Hopelijk blijft dit werken want mijn gemeld probleem was niet continu.

Ik bedoel dat terug en back soms wel werkten.

Vandaar mijn afwachtende houding.

 

Mvg

Paul Bonnyns


als het nog voorvalt kun je de decoder dan eens resetten.

decoder resetten:→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-decoder-resetten.html

 


Ik had al te vroeg victorie gekraaid.

Toen ik de tv terug startte was het weer bingo.

Mijn volgende stap zal dus de reset zijn.

Ik houd je op de hoogte.

 

Paul


Reageer