Sedert enkele weken heb ik een Android TV box V7. De TV box is optisch gekoppeld met een convertor naar de versterker. Overdag spelen we radio, ‘s avonds kijken we TV. Na het TV kijken zetten we de TV box op een radio kanaal en zetten de TV box in standby met de remote, ‘s morgen zetten we de TV box en de versterker op om naar de radio te luisteren, maar er komt nooit geluid via het optisch kanaal. Voorheen met de V5 decoder was nooit een probleem (deze was niet optisch gekoppeld met de versterker). ik heb alle kabels al eens uitgetrokken, de convertor uit/aan, helaas dat verandert niets aan de situatie. Wat ik dus nu elke ochtend moet doen is de TV box achteraan uitzetten, een halve minuut wachten, TV box achteraan terug opzetten en na enkele minuten met de remote terug opzetten, iets later komt er eindelijk geluid uit de optische uitgang. Firmware issue?
Beantwoord
Android TV box V7 - geen geluid via optische uitgang bij opstarten 's morgens.
Beste antwoord door Martin
TBI:
De oplossing is de HDMI CEC functie uitschakelen op je decoder.
Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC en zet deze op uit.

Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.