Vraag

advies powerline adaptors

  • 20 April 2021
  • 7 reacties
  • 1334 Bekeken

Hallo,

Ik heb nog de Belgacom Powerline adaptors ‘BGC TV AVeasy Pass Through Duo INT 6400’.

Regelmatig heb ik echter blokjes tijdens uitzendingen, zeker s’avonds of in het weekend, of het beeld dat tijdelijk bevriest.

Ik lijk nergens de snelheid van deze adaptors terug te vinden ?

Zou dit aan de snelheid van de adaptors kunnen liggen, en indien zo, welke adaptors worden aangeraden ?

 


7 reacties

Het is zo dat PLC’s tegenwoordig al veel verbeterd op gebied van snelheid en ook ivm storingen die op het net aanwezig zijn, zoals je zelf aanhaalt hebben de meesten meer last ‘s avonds omdat er meer elektrische toestellen opstaan-
Maar om nu direct te durven zeggen dat je 100% zeker geen problemen zult ondervinden, dat kun je moeilijk op voorhand voorspellen, het is zelf s zo dat het kan dat je bv een jaar geen last oindervindt en het opeens begint, nu zijn de meesten wel tevreden over hun PLC’s, wat je op een forum niet kunt afleiden want op een forum komt men pas als er wel problemen zijn.

je kunt in feite je snelheid zelf eens uitmeten bv door je laptop aan te sluiten met een utp kabel aan je PLC en eens een speedtest doen bv. → http://speedtest.net 

Pas op een speedtest zegt nu ook niet alles stel dat je een lijn hebt van 100 Mbps en je speedtest haalt maar 10Mbps dan is dit voor een HD uitzending (6.5 Mbps) voldoende maar het probleem kan zijn dat er toch te veel ethernet pakketjes wegvallen en dat is bij video streaming (multicast)  nefast, aangezien die pakketjes opnieuw gestuurd worden en krijg je fouten in het beeld te zien, en uit een speedtest kun je dit niet afleiden, zelf al duidt je test 50Mps aan.

Thx voor de Tip Martin, ga zeker de snelheid meten. Feit dat op de devolos nog Belgacom staat toont aan dat die van lang terug zijn.

Heb een 3 fasen elektriciteitsnet, en stopcontacten zaten op verschillende fase. Dacht dat het daaraan lag, doch heb dat aangepast en blijft net hetzelfde.

Probeerde het ook reeds via de wifi met de Deco M5, doch ook hier af en toe bevroren beeld en blokjes.

Zat te denken aan de Devolo Magic 2 kit daar men spreekt van snelste set tot 2400MBps... 

Er zijn er inderdaad al verschillende die deze Devolo Magic 2 gebruiken en anderen die hier ook al gepost  hebben dat ze deze gebruiken:

PLC’s van Devolo bv. → dLAN® 1200+ Powerline | devolo AG
Ook deze: https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/powerline/tl-pa8033p-kit/ 
Dan kan je nog 3 andere apparaten aansluiten met een gigabit poorten.
​* Powerline Adapters TL-PA8033P KIT specificaties     TL-PA8033P KIT TP-Link.com/nl-be/
Powerline Adapters TL-WPA8630P KIT specificaties TL-WPA8630P KIT TP-Link.com/nl-be/

Ik lees hier dikwijls over TP Link dat die goed zijn ook in functie van de prijs.

Hallo, ik heb 2 stuks Belgacom TV Pass Through  INT6400 op de kop getikt in de lokale kringwinkel. Nu is mijn vraag: kan ik deze ook gebruiken als Powerline adapter? Dus niet om tv door te schakelen, maar gewoon om een lan-verbinding (met kabel dus) aan mijn laptop te hangen? Ik heb het geprobeerd, maar lukt vooralsnog niet.

Normaal zou dit moeten lukken (als ze niet defect zijn :wink: )

zie → Bestaande PLC setup uitbreiden met PLC-adapter Wi-Fi Extender | Proximus Forum

→ Proximus PLC-adapters: is dit compatibel?

Net geprobeerd, het is gelukt. Fantastisch. Heel erg bedankt voor de snelle reactie! 

Blij te horen dat het gelukt is 👍

Reageer