Beantwoord

activeren andere decoder geeft fout bij ingeven tel.nr

  • 24 February 2023
  • 11 reacties
  • 120 Bekeken

Badge

Zo,

Mijn schoonouders hun v5c geeft de geest (reset helpt niet, altijd witte en groene led, nooit sigbaal op tv en geen activiteit op netwerkadapter) helpdesk wil dat ik die opstuur…

weekend hallo?

Goed ik vraag of ik een reserve decoder v5c van mijn werk kan gebruiken. 'ik denk het wel'. Ga ik erom in Brussel, geef tel nr in en fout... Nummer is juist, meermaals geprobeerd. Vermoedelijk is die oude decoder nog actief. Proberen deactiveren via gekend nummer met de gegevens ... Fout... Back to helpdesk en wachttijd natuurlijk meer dan 10min… omstreeks 21.25 dus gevraagd terug te bellen maar dat bandje valt stil en lijn is weg na opgave nummer ...

Kan men langs deze weg de defecte deactiveren zodat we het weekend kunnen overbruggen aub?

 

Klantennummer 613012048 te Meerbeek (3078) voor moest er twijfel zijn.

 

SN: 316906319

MAC: 98:52:4A:C1:FE:CD

icon

Beste antwoord door br0ken 25 February 2023, 09:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Ter info: aangezien de proximus forummedewerkers niet langskomen op het forum tijdens het weekend zou ik morgen of overmorgen toch nog eens proberen via de helpdesk 080022800 en anders zal het wachten worden tot maandag.

Badge

Ha damn ik hoopte dat dit hier wel zou lukken. Thx 4 the tip Martin.

Badge

Volgens helpdesk heb ik het verkeerde lijnnummer. To be continued.

 

En dat bleek correct! Oef, ze komen het weekend door met werkende decoder en dus tv!

 

Het omwisselen gaat dit automatisch een v7 zijn of kan ik nog een v5c bekomen? Of eventueel een v6?

@br0ken in principe zijn alle drie deze types decoder mogelijk maar als je de proximus medewerkers maandag terug langs komen kunnen ze natrekken of je bv recht hebt op een V7 decoder bv (indien je dit wenst) het hangt ook van de lijnsnelheid af, die moet dan groter zijn dan 30 Mbps. 

ter info: op PX site vind je de bv. volgende uitleg :

Kan ik mijn huidige decoder omruilen voor een Android TV Box?

  • Heb je de tv-optie Pickx All StarsPickx All Stars & Sports of Disney+ of als je deze opties bestelt, kan je jouw huidige TV Box (decoder) gratis inruilen voor de Android TV Box. Consulteer hiervoor kanaal 58 of ga vanuit het Pickx start scherm op je tv naar > Shop > Apps en volg de instructies.
  • Heb je de tv-optie  Pickx All StarsPickx All Stars & Sports of Disney+ niet dan kan je ook jouw huidige TV Box inruilen voor een Android TV Box. Contacteer Proximus of bestel deze TV Box via je tv-toestel. Ga vanuit het Pickx start scherm naar > Shop > Apps en volg de instructies. Een éénmalige omruilingskost van €49 zal in rekening gebracht worden op je factuur.
    Voor meer informatie over de installatie van de Android TV Box kan je terecht op onze supportspagina's.
  • •    Als je nog geen TV klant bent, kies dan een Pack dat het best bij jou past, de Android TV box is inbegrepen.
Reputatie 3
Badge +1

ze gingen door de vele problemen met mijn v7 decoder een andere v7 opsturen maar ik heb een v5mini gekregen waardoor dit waardeloos is want er zat geen afstandsbediening bij de v5mini 

wat een bende klungeraars zijn jullie  eigenlijk

Ter info: PX forummedewerkers kunnen direct ene opsturen met Bpost (dit pas maandag aangezien er in het weekend niet langs komt die van PX zelf is) , je kunt ook altijd ene laten opsturen door te bellen naar 080022800.

Het is inderdaad al jaren zo dat ruildecoders verstuurd worden zonder remote omdat normaal gezien het principe is dat de ruil door het zelfde type gebeurd en daarom moet in geval er een andere type decoder moet opgestuurd worden er ook bijkomend moet om gevraagd worden om een er bijhorende remote op te sturen in dit geval, enfin dit enkel ter info ;-)

Badge

Dus normaal gesproken is het dan een v5c omdat ik deze remote al heb? 😉

Nee niet noodzakelijk, stel dat je hier op het forum vraagt om je defecte v5 om te ruilen met een v6 decoder bijvoorbeeld, dan vraag je ook erbij om je remote van je v5 om te wisselen met een v6 remote zodat ze beide kunnen opsturen met Bpost.

in dit geval als ze een v6 remote opsturen moet je de oude remote zelfs niet terugsturen.

voor je v5c decoder zullen ze retourlabels per e-mail opsturen om deze gratis per Bpost terug te sturen.

Ter bijkomende info’ het is dan ook best dat je in je forumprofiel onder het veld ticket de nodige gegevens , adres bv …, invult zodat de PX medewerkers weten dat de decoder voor je schoonouders bestemd is in geval de decoder moet opgestuurd worden.

:PS ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

 

 

 

 

 

 

 

Badge

@Martin done 👍

 

Ik dacht dus dat ik sowieso een nieuwe zou krijgen en dat info in mail stond:

Extra informatie naar aanleiding van ons gesprek

Beste klant,

Na ons gesprek sturen we jou zoals afgesproken de volgende informatie:
 
Een toestel terugsturen of omruilen
Je TV Box vervangen
Je TV Box door een nieuw model vervangen

Heb je vragen of opmerkingen?
Kijk online op:
www.proximus.be/contact
www.proximus.be/support
www.proximus.be/video
www.proximus.be/forum
www.proximus.be/vlottestart

Misschien ontvang je binnenkort een tevredenheidsenquête. Neem even de tijd om deze in te vullen, het zal ons toelaten om je in de toekomst nog beter te kunnen helpen.

Bedankt voor je interesse en het vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,


Het Proximus-team
 

 

Badge

@ Proximus crew,

Graag een nieuwe v5c opsturen met alle voorziene gegevens in profiel aub.

 

Badge

Laat maar hangen moesten de medewerkers hier nog langskomen.. net helpdesk gebeld en alles geregeld