Vraag

Aanhoudende problemen met openstaand order

  • 17 August 2021
  • 24 reacties
  • 195 Bekeken

Een dikke maand geleden zijn wij van modem gewijzigd alsook van decoder. Ik heb de oude toestellen, zoals afgesproken, ook onmiddellijk ingediend. Dit wordt me ook bevestigd door de verschillende kanalen (proximuswinkel, 0800nr, ...). 

Toch kan ik tot op heden geen enkele TV-optie selecteren, noch via de app noch via de Decoder. Dit is wel jammer, aangezien de allsports-formule één van de redenen was om bij Proximus aangesloten te blijven. Nu is de Belgische voetbalcompetitie 1 maand verder en heb ik nog geen enkele match kunnen kijken.

Toen ik hier enkele weken geleden een melding van maakte, wist men mij (na de gebruikelijke lange wachttijden) niet eens te zeggen wat het probleem was. Daar moest ik het dan maar mee doen…

Het weekend erop kon ik nog steeds niet bestellen: gelukkig kon men mij toen wel al melden wat de oorzaak was: er was nog een openstaand order… Welk order, dat was niet duidelijk.

Vorig weekend: zelfde probleem. Maar toen kreeg ik iemand aan de lijn die me toch al kon melden over welk vermeend order het ging: een decoder. Verbazing alom, gezien het feit dat ik die nieuwe decoder al lang had ontvangen (zie boven). Zij drukte me op het hart dat ze het order zou annuleren en dat alles weer normaal zou werken op maandag 16/08/2021. 

Vandaag, 17/08/2021, ging ik naar de proximuswinkel om een nieuwe smartphone en abo aan te schaffen voor mijn vriendin. De voordeligste formule was dat zij zich aansloot op het reeds bestaande pakket waarover ik beschik (flex). Maar wat bleek: er staat nog steeds een order open !!! Zelfs de bediende uit de winkel kon na een telefoon met de IT-dienst niets anders doen dan melden dat er geen oplossing was. We moeten wachten tot 24/08 (opnieuw een weekend zonder voetbal), want dan zou men eindelijk een nieuwe decoder leveren (jawel, opnieuw een nieuwe decoder, hoewel we deze al lang hebben). 

Gevolg 1: mijn vriendin, wiens oude GSM kapot is, moet haar plan maar trekken tot 24/08.

Gevolg 2: weer eens geen voetbal hier (dat is al speeldag 5, ofwel 1/8e van alle matchen) dit weekend.

En, u zal het me vergeven, ik houd mijn hart al vast voor 24/08: vermoedelijk zal het dossier nog geblokkeerd blijven omdat jullie nog wachten op een andere ‘oude’ decoder die ik nog moet afleveren? 

Dat men hier op de IT-dienst niets kan aan doen vind ik ongeloofwaardig; mocht het toch kloppen, dan is dat zonder meer bedroevend voor de grootste telecomspeler op de markt. Ik kan het ook matig appreciëren dat ik als trouwe klant van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Al verschillende jaren betaal ik zeer trouw mijn facturen.

Ik verwacht dan ook een spoedige oplossing voor dit euvel. Verder vind ik het ook belangrijk om dit op jullie forum te melden, misschien zijn er nog andere mensen met gelijkaardige problemen ?

Daarnaast denk ik ook dat het op zijn plaats zou zijn om een kleine compensatie toe te kennen (bijvoorbeeld: 1 maand gratis Allsports?).

 

Alvast bedankt om me spoedig te contacteren om de nodige oplossingen voor te stellen.

 

Met vriendelijke groeten


24 reacties

@valcke04 Weinig kans dat de prox forummedewerkers je nu nog kunnen verder helpen (achterliggende diensten die evt moeten bereikbaar zijn) maar dan zal dit voor morgen zijn, daarom ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zodat ze hiermee direct aan de slag kunnen..

Ok, dank voor de tip. Heb ondertussen de nodige aanpassing gedaan aan mijn profiel.

Ik wacht op een antwoord.

 

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  Dag, Het boeket All Sports is geactiveerd en zal spoedig actief komen. Groetjes Luc

Luc, bedankt voor het antwoord.

Het is echter een zeer selectieve lezing van mijn vraag. Ik vraag nergens om all sports nu, voor deze week, te activeren. 

Het enige wat ik wilde aankaarten ik ZELF geen enkele wijziging meer kan aanbrengen via myproximus en dat zelfs mensen uit de proximuswinkel niet in staat zijn aanpassingen te doen. 

Ik zou gewoon willen vragen dat ik terug vrij kan beschikken over de aangeboden producten. Waar en wanneer ik dat wil. Je mag deze activering van all sports dus met onmiddellijke ingang terug annuleren.

Het zou wel fijn zijn dat het aangemaakte order waarvan sprake met even onmiddellijke ingang wordt stopgezet. Ondertussen kreeg ik een mail dat ik eerstdaags een nieuwe decoder mag verwachten. Maar nogmaals, ik heb dit niet nodig, ik ontving reeds een nieuwe decoder! Gelieve dus het order stop te zetten zodat ik verder terug vrij kan beschikken over alle producten.

 

En wat met de voorgestelde compensatie? 

Je mag me steeds ook mailen hieromtrent.

 

Met vriendelijke groeten,

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  Dus je hoeft dat toestel niet. Prima ik annuleer dit.

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  Ik heb het order geannuleerd en zal morgen alles nakijken en eventueel onnodige kosten weghalen. Ik laat je morgen nieuws. Groetjes Luc

Beste Luc,

We zijn weer enkele dagen verder en ik heb niets meer vernomen.

Daarnet ben ik nog eens binnen geweest bij de winkel in Leuven. Tot mijn verbazing (opnieuw) stond het order wel degelijk nog altijd open. Er is nog steeds een nieuwe decoder op komst, nogmaals, een decoder die wij niet meer nodig hebben gezien het simpele feit dat we reeds een nieuwe decoder mochten ontvangen (cf. supra). Het order blijkt dus allerminst geannuleerd. De medewerker uit de winkel kon dit, naar goede gewoonte ondertussen, ook niet annuleren. 

Bijkomstig is dan ook het probleem opgedoken dat de TV-optie ALL-Sports wel degelijk geactiveerd werd. Ik dacht dat mijn melding van 3 dagen geleden (vrijdag, 20/08, zie hierboven) heel duidelijk was: “Je mag deze activering van all sports dus met onmiddellijke ingang terug annuleren.” Het stond dus wel degelijk geactiveerd; meer zelfs, ik zal hiervoor ook moeten betalen tot en met vandaag, zo wist men mij te melden in de winkel. Het mag heel duidelijk zijn dat ik geen enkele eurocent zal betalen indien dit op mijn eerstvolgende factuur toch gefactureerd blijkt. 

De slotsom is dus dat er nog steeds een ongewenste decoder op komst is (waar deze decoder zich momenteel bevindt is tevens onduidelijk, maar het moet nogal een reis zijn ...) en dat ik bijgevolg nog altijd niet vrij kan beschikken over de producten die jullie aanbieden. Meer zelfs, ik kan de door jullie onterecht geactiveerde TV-optie zelf ook niet annuleren omwille van dit spookorder.

Daarenboven blijft het ook onmogelijk mijn vriendins abonnement mee op te nemen in mijn Flex-formule. Dat zij hierdoor ook haar gewenste GSM uit jullie winkel niet kan kopen (de voordelige aankoop van deze GSM is immers gekoppeld aan de abo-formule) maakt het alleen maar storender. Ze zit voor alle duidelijkheid nog altijd zonder GSM.

 

Dus wil ik nogmaals vragen: zet dat spookorder AUB stop ! Het kan toch echt niet zijn dat niemand hierin slaagt? 

Ik benadruk ook dat ik geen enkele factuur meer zal betalen zolang dit euvel niet is opgelost. Daarnaast herhaal ik ook mijn vraag voor een gepaste compensatie.

Hopend op een spoedige en gepaste reactie.

 

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04 

Je meldt dat je al een decoder hebt ontvangen : ik laat dit verder nakijken.

Wellicht is het dat oude order dat niet doorgestroomd/afgewerkt geraakt en andere acties jammer genoeg blokkeert.

We hebben al meer dingen opgelost gekregen, Luc heeft een dossier op zijn naam hierover en doet verdere opvolging.

vriendelijke groeten

Tina

 

Hallo,

Heeft er iemand ondertussen al nieuws ? Ik hoor van niemand iets… 

Wat wel zeker is: volgens mijn proximusAPP staat mijn ALL Sports nog altijd op actief, maar ik zie toch geen enkele zender uit dit aanbod op mijn TV. Daarenboven kan ik NOG ALTIJD geen producten opzeggen/ aanvragen, wegens het openstaande spookorder. Het spreekt dus ook voor zich dat ik nog altijd geen betalingen zal doen voor een product dat ik

 

1 niet besteld hebt

2 niet eens kan zien in het TV-aanbod

3 ook niet kan opzeggen.

 

Daarenboven herhaal ik ook dat ik geen enkele factuur meer zal betalen aan Proximus zolang dit euvel niet is uitgeklaard/ opgelost en zolang ik niet meer vrij kan beschikken over jullie producten.

 

Jongens toch, wat is hier toch aan de hand ?

 

Kan iemand dit probleem nu eindelijk eens oplossen ?

Hartelijk dank !

Luc en Tina, via deze weg herhaal ik opnieuw het voorgaande:

De door Luc geactiveerde optie allsports staat nog altijd geactiveerd in myproximus,  maar ik vind het voetbal toch nergens terug op mijn TV-aanbod.

De totale blockage van de app ( kan nog altijd niets wijzigen in myproximus wegens een nog openstaand order) blijft ook een openstaand probleem.

Mag ik hier dan spoedig een oplossing of minstens een antwoord op verwachten ? Hebben jullie al zicht op een compensatie? 

Bedankt voor jullie antwoord 🙏🙏🙏

 

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04 

Beste,

Luc heeft het dossier op zijn naam staan en zoekt  waar het probleem zit

Hij volgt op tot het in orde is, daar kan je van op aan  (ook compensatie...)

groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04 

Goedemorgen,

in samenspraak met luc heb ik het dossier op mijn naam gezet

luc heeft laten weten dat er geen openstaande orders meer zijn, dus dat is opgelost

Ik heb een nieuwe opdracht ingegeven om all sports te verwijderen en dat is ook doorgestroomd. (bevestiging per mail ok)

zelf kan je nu via MyProximus nieuwe orders ingeven ? (morgen?) : doorstroming naar MyProximus : heeft meestal 1 nacht nodig eer het zichtbaar is… 

indien nodig kan ik je ook bellen om te bespreken wat er nog moet gebeuren ? 

groeten

Tina

OK, ik heb ondertussen inderdaad een mail ter bevestiging gekregen dat allsports werd opgezegd. Ook in myproximus lijkt deze TV-optie nu verwijderd te zijn. Dat probleem lijkt dus alvast van de baan.

Ik probeer morgen een afspraak te maken in de winkel in Leuven om het abonnement van mijn vriendin op het mijne te zetten. Dat zou normaal dan ook moeten lukken…

Uiteraard kan je me altijd bellen op het gekende mobiele nummer.

Toch zou ik willen vragen om het topic nog niet helemaal af te sluiten tot:

 

  1. effectief blijkt dat ik nieuwe producten kan aanschaffen (morgen weten we hier hopelijk meer over).
  2. ik mijn volgende aanrekening ontvang: zal de niet bestelde allsports gefactureerd zijn ? Zoals ik al enkele keren gezegd heb zal ik hiervoor niet betalen omdat ik ze enerzijds nooit besteld heb en anderzijds nooit heb kunnen ontvangen.
  3. er een voorstel komt van jullie kant voor een eventuele compensatie (bv. 1 maand gratis Allsports); hiervoor mag je mailen of bellen.

Ik ben al opgelucht dat er uiteindelijk schot in de zaak lijkt te komen, maar zal pas gerust zijn wanneer de voorgaande puntjes zijn opgelost. Het is jammer dat het steeds een lijdensweg is om bepaalde eenvoudige handelingen/ misverstanden uit te klaren en om de juiste personen vast te krijgen.

 

Alvast bedankt en tot hoors!

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04 Ja dit order zat niet goed en ging van de ene fout naar de andere. Onze excuses. Groetjes Luc

Hallo,

 

Ondertussen kan ik melden dat wij het GSM-abo van mijn vriendin hebben kunnen integreren in mijn flexpakket via onze proximuswinkel. Het order zal dan wel definitief verdwenen zijn, veronderstel ik.

Wij hopen dat het daarmee van de baan is.

Mag ik vragen of jullie al navraag gedaan hebben of en welke compensatie kan worden aangeboden ?

 

Ik ben steeds bereikbaar via het gekende mailadres/de gekende GSM-nummer.

 

Alleszins bedankt voor de moeite!

 

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  Ik kan bevestigen dat er geen blokkerende orders meer vastzitten op jouw klantenprofiel. Als tegemoetkoming krijg je 3 video on demand credits waarmee je gratis films of tv-programma’s naar keuze kunt huren uit het op aanvraag catalogus (niet geldig voor Premium VOD-films ter waarde van € 17,99). Groetjes, Antonella

Hallo, 

Zou de compensatie kunnen omgezet worden in bv 1 maand gratis allsports? Dit sluit meer aan bij onze interesses,  we zijn niet echt de grote filmliefhebbers... 

 

Bedankt alvast voor het antwoord!

Groetjes 

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  Dag, dit is in orde en komt op je volgende aanrekening. Groetjes Luc

@Luc.M , wat bedoel je juist met “en komt op je volgende aanrekening” ?

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  “Zou de compensatie kunnen omgezet worden in bv 1 maand gratis allsports?” Groetjes

@Luc.M : maar moet een GRATIS compensatie ook op de aanrekening komen, dat was eigenlijk de vraag :-). Want als het aangerekend wordt, dan is het niet meer gratis en dan is het geen compensatie meer.

Graag wat meer uitleg.

 

Dank !

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  Ik heb voor u een korting gegeven van 16,99 euro wat overeenkomt met 1 maand gratis All Sports ! Dit item komt op de volgende aanrekening.

Ok, hartelijk dank voor de verduidelijking.

De optie zal ik dan zelf nog activeren.

 

Mvg,

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04  Ja daar bent u vrij in. Groetjes Luc:wink:

Reageer