Skip to main content
Beantwoord

4K via android decoder

jowantje
Forum|alt.badge.img+1

Een vraagje van de leek... Ik heb een nieuwe tv met 4K geïnstalleerd en daar mijn android decoder (V7) op aangesloten. Alles werkt prima! Ik vraag me nu evenwel af of ik kan genieten van de 4K ervaring als ik via de decoder kijk naar Netflix en HBO Max. Of moet ik voortaan naar die apps kijken via mijn tv en niet via de decoder? Ondersteunt Streamz 4K?

Beste antwoord door Master-magic

@jowantje ja, de 3 genoemde zijn 4K (mits je op Netflix het duurste abonnement hebt met 4K, bij HBO max is ook het duurste abonnement met 4K).

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@jowantje Streamz is geen 4K, is een povere HD kwaliteit, bij Netflix, Disney+ en HBO max krijg je wel 4K bij bepaalde films.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 98 reacties
  • 9 juli 2025

@Master-magic Bedankt voor jouw antwoord. Maar heb ik ook 4K kwaliteit als ik de app open via mijn android decoder?

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 408 reacties
  • Antwoord
  • 9 juli 2025

@jowantje ja, de 3 genoemde zijn 4K (mits je op Netflix het duurste abonnement hebt met 4K, bij HBO max is ook het duurste abonnement met 4K).

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 98 reacties
  • 10 juli 2025

@Master-magic Bedankt voor uw verhelderend antwoord. Heb toch de indruk dat mijn beeld nog scherper is wanneer ik naar de apps kijk via mijn google tv en niet via de decoder.  Maar dat kan gezichtsbedrog zijn...

Forum|alt.badge.img+2

@jowantje  Heb die indruk ook met een 4K Samsung tv en de V7C ontvanger dat het beeld bij snelle beelden niet zuiver is en teveel gecomprimeerd wordt door Proximus om toch een beeld te geven dat zonder problemen speelt, merk dit bij Pickx tv meestal.

de box staat op 4K beeld en de tv geeft dit ook weer.

de apps zijn ook dubbel in beeldweergave.

Heb zelf geen Proximus tv maar bekijk dit bij m’n ouders dat het hebben sinds juni, en ben zeer kritiek voor beeld kwaliteit.