Vraag

4K


2022 en nog steeds géén enkele vlaamse of Nederlandse zender die in 4K uitzend.
het blijft toch lang op zich wachten vind ik.


15 reacties

@Guyke1

Inderdaad Guyke1 dat zal zo te zien nog niet voor direct zijn. Kijk jij ook met een android V7 decoder? Of eerder nog met een V5? Want met de V7 geniet je eigenlijk van een uitzonderlijke mooie beeldkwaliteit tegenover de V5 decoder. 

Binnenkort op 1/7 zullen we kunnen genieten van Rai123 in HD. Iets mooi on naar uit te kijken maar als de zender zelf VTM of TV1 nog niet beschikbaar is in 4k of Ultra HD zal Proximus deze ook niet kunnen aanbieden. 

Mocht je nog geen V7 decoder hebben deze misschien toch eens overwegen. 

Je zult toch al wel een beetje het gevoel hebben dat je een 4k zender bekijkt? Want het beeld is subliem met een V7 decoder.

Timm1983

@Timm1983 even ter zijde, ondervindt jij nog veel of af en toe nog problemen met je V7 decoder en is die rechtstreeks aangesloten met een lan kabel aan je bbox,

@Martin 

Ik kijk Proximus tv met 3 V7 decoders. 1 in de woonkamer en de andere 2 in de 2 slaapkamers. Ze zijn alle 3 draadloos verbonden met een lan kabel dmv een wifi bridge. De modem bevindt zich afzonderlijk in de buurt van de electriciteitskast. 

Ongeveer 4x per week 1x 's avonds of 's middags krijg ik een p130 foutmelding maar dit is al heel veel verminderd. Zelden nog last van foutmeldingen. 

Dus misschien maar eens een V7 decoder overwegen? Je zult ook versteld staan van de beeldkwaliteit tegenover dat met een V5 decoder.

Ondertussen kan je met de V7 decoder ook kiezen voor een horizontale tv gids indien je dit wenst, zoals je gewoon bent met je V5 decoder.

Timm1983

Ok, bedankt @Timm1983,  dan gaat het inderdaad met de V7 al de goeie kant uit.

Mogelijks, ik zeg wel mogelijks, zou ik dan nog minder P130 fouten hebben aangezien mijn decoder verbonden is via LAN kabel rechtstreeks aan de modem.

Mss toch nog vlug een laatste vraagje, krijg je die P130 fout weg op je v7 decoders alleen door eens naar een ander zender te zappen of moet je de decoder rebooten?

 

 

Fijne reclame voor de V7, maar zijn er geen technische eisen aan de lijn?


Ik heb hier eens een antwoord gekregen in die zin, mijn lijn  met een gegarandeerde minimum connectie 18,6 Mbps download - 5,6 Mbps upload is te traag voor de V7. 😏
Ik beken, ik ben jaloers wanneer ik de downloadsnelheid van anderen hier zie gepost (o.a. van Martin).

Ga er dus niet van uit dat iedereen die snelheid geniet en een V7 zou kunnen aanvragen. Ik heb niets aan V7 of 4K en waarschijnlijk zal fiber pas binnen zoveel jaren een oplossing kunnen zijn. 
 

Inderdaad en ook als je iets streamt in UHD via de V7 decoder zal je zeker met 18,6 niet toekomen en over fiber zal je dit probleem niet meer hebben, al krijgen de V7 bezitters ook wel nog foutmeldingen, zoals dit hier op het forum nog gemeld werd.

Bron: Samsung site

 

@Martin 

Dus ondertussen beschik je ook al over een V7 decoder? Als ik de P130 foutmelding krijg dan zap ik even naar een andere zender en dan is er terug beeld, dan is het terug voor lange tijd goed, als ik lang geen tv kijk, zet ik de decoder in stand-by en de televisie gaat ook automatisch uit.

En als ik terug tv wil kijken gewoon de decoder terug uit stand-by halen en ook de televisie gaat weer automatisch aan.

Timm1983

@Timm1983 Nee, ik zit nog nog altijd met de V5-compact, maar ook aan het overwegen om op een V7 over te stappen, moest het eigenlijk al vroeger gedaan hebben want nu is het betalend.

In ieder geval bedankt voor de info en nog een aangename zondag verder,

Martin.

@Martin,

Wat betreft de betere sublieme beeldkwaliteit met een V7 daar zal je zeker geen spijt van hebben, daar komen de hd zenders echt tot hun recht.

Je kan ook apps installeren op de V7 zoals vtm go of Radioline om wereldwijd radiozenders te beluisteren.

Streamz, Netflix, Disney+, of Pickx+ daar betaal ik allemaal niet voor, ik geniet gewoon van wat op mij afkomt op de zenders van het basispakket.

Eveneens een aangename zondag verder.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

Fijne reclame voor de V7, maar zijn er geen technische eisen aan de lijn?


Ik heb hier eens een antwoord gekregen in die zin, mijn lijn  met een gegarandeerde minimum connectie 18,6 Mbps download - 5,6 Mbps upload is te traag voor de V7. 😏
 

Je hebt inderdaad een minimumsnelheid nodig van 30Mbps per V7 decoder. 

Reputatie 4
Badge +1

@Guyke1 zolang er voor de benelux amper of geen 4K zenders zijn zal je deze niet kunnen bekijken en wat er is zijn veel test kanalen met demo beelden, en de zenders die dan wel in 4K zijn (bv rai 4K) zijn dan wegens uitzendrechten niet beschikbaar.

ze zijn al met 16K bezig, de techniek is veel te snel voor de consument en zenders, er moet ook nog ruimte zijn voor 4K zenders en de zender(s) moeten hun uitzendstraat dan ook nog aanpassen naar 4K, en of ze daar geld voor hebben is de vraag.

vrt bv moet alsmaar besparen in uitgaves, daar staat aanpassing van uitzendstraat vrees ik nog niet op de planning.

anders de zenders zelf eens mailen 😉

Hallo allemaal

Normaalgezien zouden Rai1,2 en 3 vanaf vandaag in HD worden uitgezonden meen ik me nog te herinneren dat dit bericht al maanden geleden werd aangekondigd.

Maar weet iemand iets meer? Want Rai is nog niet beschikbaar in HD, heeft dit misschien enige vertraging opgelopen?

De decoder eens herstart maar nog geen Rai in HD.

Timm1983

 

Reputatie 7
Badge +5

@Timm1983 Ik informeer even voor je bij mijn collega’s. Van zodra ik antwoord heb kom ik hier op terug. 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Timm1983 Ik informeer even voor je bij mijn collega’s. Van zodra ik antwoord heb kom ik hier op terug. 

 

@DaisyS kun je ook eens informeren wanneer de BBC zenders en ARD en ZDF aan de beurt zijn. Hier hoor je niets meer over. De RAI in HD is prima maar mijn talen kennis is te beperkt om deze zenders te verstaan. 

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon1 Ik vraag het voor je na.

@Timm1983 De RAI zenders zullen vermoedelijk vanaf oktober bij ons beschikbaar zijn in HD.

Reageer