Kan je op een bestaande Proximus modem een 2e tv aansluiten ???
Ik heb decoder type V5 HDMI
Deze hoeven niet gelijktijdig aan te staan.
Gr John
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Ik heb nu reeds 2 decoders aangesloten op mijn lijn staan/zitten en deze zijn in gebruik.
Dus NIKS verwijderen aub.
Mijn vraag was of je een 2e tv toestel op een zelfde decoder aan kan sluiten bv via de scart aansluiting.
Zodat je geen 3e decoder hoeft aan tevragen tegen maandelijkse kosten.
De plaats van de 3e tv wordt zelden gebruikt maar kan wel handig zijn indien dit mogelijk is.
Gr J Baars
Eigenlijk staan ze vlak bij elkaar met de rug naar elkaar toe.
Maar waar kan je vinden hoe deze aan te sluiten???
Gr J Baars
de V5 compact heeft een mini-din scart stekker terwijl de v5 decoder een gewone scart heeft zoals op je TV.
NB: Hou er ook rekening mee dat het beeld op je tv minder goed is dan via HDMI
Indien nodig geef ik morgen het typenummer door.
Gr John
Bedankt voor de antwoorden.
Eigenlijk heel simpel dus maar ik twijfelde of dit wel zou werken vandaar deze navraag.
Gr J Baars
Is dat voor scart 21 polig aansluiting zie namelijk alleen 21 polig scart kabels
Er zitten maar 20 pins in zoals ik kan zien
Gr John
>
Klik hier
dus die 20 die je ziet is ok
Wat heb ik juist nodig van proximus om een tweede tv toestel aan te sluiten in een andere kamer(=+ 10 m).Kan ik dan met beide tv’s opnemen van proximus.Dank
als je een utp netwerkkabel verbinding kunt maken (ideaalste oplossing) tussen bbox en decoder heb je niets anders nodig
best ook eens checken hoeveel tv’s je kunt aansluiten
Dank Martin voor het snelle antwoord,maar een kabel leggen zal niet lukken het zou via wifi moeten kunnen gebeuren.Ik ben nu in het bezit van een V 5 decoder.Volgens het nazicht zoals hierboven vermeld zou ik 2 tv toestellen mogen aansluiten.Ik ben enkel een beetje bang voor de storingen die kunnen optreden.Bijkomende vraag:Kunt U een decoder V5 kopen of is het enkel huren?
via PLC adapters zou je ook kunnen proberen dus signaal wordt verstuurt via het elektriciteitsnet
bijvoorbeeld → https://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-powerline-dlan-1000-duo-starterkit-8115-1693481.html#specificaties--
Indien u beide TV’s gelijktijdig wenst te gebruiken hebt u een 2e decoder nodig en deze dient enerzijds met uw TV (HDMI of Scart) te worden verbonden en anderzijds met uw Bbox (utp/ethernet-kabel of bv. Proximus Booster voor WiFi)
Indien u beide TV’s niet gelijktijdig wil gebruiken kunt u uw decoder meenemen van plaats A naar B (en uiteraard de nodige aansluitingen voorzien aldaar (zie hiervoor)
Indien u beide TV’s gelijktijdig wil gebruiken moet uw lijn dat toelaten (zie link van
bijvoorbeeld → https://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-powerline-dlan-1000-duo-starterkit-8115-1693481.html#specificaties--
wifi-booster van proximus is ook alleen huren en daarom niet zeker dat je minder problemen gaat hebben dan met PLC’s
Het is altijd moeilijk om op voorhand 100% uit te sluiten of je storingen zal hebben. Als je met producten wil werken die door Proximus ondersteund worden zal je je decoder inderdaad via een wifi-booster moeten aansluiten als een kabel niet mogelijk is. Je kan al wel eens een test doen van je draadloze signaal met onze Home optimizer app
Het voordeel van een wifi booster is ook dat je deze een tijd kunt huren zolang je dit zelf wenst en zo kunt vaststellen of dit goed werkt en indien niet, je die ook onmiddellijk kunt opzeggen , terwijl je met plc adapters je uw geld kwijt bent als het niet goed werkt of je moet er bij een kennis even voor een korte periode kunnen lenen om te testen.
Dank Martin en M 16 voor de duidelijke uitleg.Kan ik een V5 decoder afhalen in de winkel of moet ik deze aanvragen via proximus.Ik ga eerst proberen met de V5 decoder en als het niet lukt zal ik een PLC adapter halen(ik vermoed dat dit zo een witte grote fiche is waar die 3 lichtjes pinken,zoals ik er al een hebt.Kan ik die ook huren of kopen.
Nee decoder kun je niet afhalen in een prox winkel die wordt naar je opgestuurd
PLC adapters kun je bij prox niet meer kopen en ook niet huren
- die van prox hebben 1 of 3 controle lampjes → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-plc-adapter-resetten.html
- betekenis van de controle lampjes → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-je-plc-adapter.html
=======================================
- die van prox hebben 2 of 4 controle lampjes dit is het model met wifi aan boord zie → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html
- betekenis controle lampjes → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-je-plc-adapter-wi-fi-extender.html
Martin ik zal uw raad opvolgen en een wifi booster halen en eerst eens proberen.Maar nog een vraagje wat kan ik nog doen als het signaal niet sterk genoeg is voor de tv(storing)
Als het signaal niet sterk genoeg is (= link Quality) daar waar je wifi-booster moet komen dan dan zou je nog kunnen werken met wifi boosters in cascade, maar als je toch PLC’s liggen hebt waarom probeer je dan niet met deze eerst daar waar je tweede decoder moet komen.
wifi booster in cascade → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_wbo_extra/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/installatie-en-kabels/installeer-meerdere-wi-fi-boosters.html
controle lampje wifi booster (link quality) → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-je-wi-fi-booster.html
WIFI BOOSTER resetten: (+synchoniseren op bbox) →
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html
Dank u Martin,morgen ga ik aan de slag.Ik wens je verder een goede avond en kom morgen nog eens terug om mijn ervaringen of pogingenmee te delen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.