Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

1085 reacties

Martin
  • 34081 reacties
  • 24 juni 2025
Mutlie schreef:

Ik vermoed ook toen ergens. Wij hebben nu 6.172.2 en MW 5.8.3 

Inderdaad deze staat er bij mij ook op, de MW versie is enkele dagen voeger geĂŻnstalleerd geweest tov de App versie..

Mutlie
  • 2169 reacties
  • 26 juni 2025

Wij hebben vandaag 6.172.3 binnen gekregen.

Martin
  • 34081 reacties
  • 26 juni 2025

Die versie heb ik inderdaad ook al staan op mijn V7 decoder.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3528 reacties
  • 27 juni 2025

Eerder deze maand (11 tot 17 juni) waren er algemene problemen met de opnames waardoor sommige afleveringen inderdaad niet opgenomen zijn. Deze kunnen we meestal ook niet meer recuperen. Onze excuses voor het ongemak.

Opnames die foutliepen buiten deze periode wel. Ik heb deze problemen opnieuw geĂ«scaleerd zodat ze extra voorbeelden hebben om de oorzaak te vinden.  

Mutlie
  • 2169 reacties
  • 27 juni 2025

Alweer een ervaring rijker qua opnames.

Van de serie “So help me Todd” op Play5 moesten we nog 2 afleveringen zien, 15 en 16. We doen aan serie opnames uiteraard.

We keken naar 15, ik wiste 15 en we keken naar 16. Volgende stap was dus 16 wissen want alles gezien op het ogenblik.

Bleken er ineens 5 (vijf) afleveringen te staan, 13, 14, 15, 16 en 16 ( dubbel ! ) waarvan 1tje met een rode tijdsbalk.

Allemaal al gezien dus en ( behalve 16) al gewist.

Bovendien waren de afleveringen van volgende week gewoon verdwenen uit de planning ( !! )

Mutlie
  • 2169 reacties
  • 21 juli 2025

En ook weer vandaag enkele serieopnames die niet meer gepland zijn. Zomaar
Of omdat vandaag sport (?? darts) wordt uitgezonden ipv die series?

Oh, voor de duidelijkheid, vandaag geen opnames, akkoord want geen uitzending, maar de serieopname is gewoon weg. Geen serieopname meer gepland, zelfs geen opname. Dus hebben we (alweer) vanaf de eerstvolgende uitzendingen (volgende week maandag) de opnames opnieuw gepland in serie.   

In het verleden (het 5-platform?) liepen serieopnames gewoon voort, ook na bijvoorbeeld een zomeronderbreking. De serie werd daarna gewoon terug opgenomen, het viel al eens voor dat we per ongeluk vergeten waren om de serie opnieuw te plannen, maar de software zorgde er toch maar voor dat de opnames gebeurden zonder onze inbreng. đŸ‘
Tegenwoordig is het elke dag nodig te controleren of een geplande opname nog wel gepland is en erger, of ze wel is gebeurd !!  đŸ€Ą Niet voor niks dat we regelmatig  moeten streamen via de app.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • 285 reacties
  • 28 juli 2025

Als ik hier eea lees slaat de schrik mij om het hart, met el de te verwachten problemen! Ik ben namelijk van plan om op mijn V7 een nieuwe TV aan te sluiten (Samsung smart TV QLED model 2024) 

Ik heb nog steeds app versie 5.168.2 en MW 5.8.3 op de V7 en daar heb ik niet veel problemen mee maar dat kan liggen aan het feit dat ik de opnames programeer op de andere TV waar een V5C aan hangt 
 Hopelijk draait alles niet in de soep want “streamen” via de pickx app is niet echt een optie. 
(PS: naar update zoeken zegt “up to date”)

Martin
  • 34081 reacties
  • 28 juli 2025

Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat als je alles wat je hier leest dat je dit ook zult voorhebben en gelukkig maar zou ik zeggen. Ik kan tot nu toe totaal niet klagen van mijn V7 en ik hoop dat het ook zo blijft ;-)

Normaal geeft die v7 een foutmelding als je om software update vraagt van de app 5.168.2 en dit is al ruime tijd zo, maar systeemupdate geeft geen foutmelding.
De app versie update wordt normaal in golven naar de verschillende v7 decoders gestuurd, dus kan het inderdaad zijn dat je nog niet aan de beurt bent, anders gewoon eens de decoder zonder spanning zetten gedurende 10 sec, mss (ik zeg wel mss) komt de app update dan wel op je v7 decoder.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • 285 reacties
  • 28 juli 2025
Martin schreef:

Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat als je alles wat je hier leest dat je dit ook zult voorhebben en gelukkig maar zou ik zeggen. Ik kan tot nu toe totaal niet klagen van mijn V7 en ik hoop dat het ook zo blijft ;-)

Normaal geeft die v7 een foutmelding als je om software update vraagt van de app 5.168.2 en dit is al ruime tijd zo, maar systeemupdate geeft geen foutmelding.
De app versie update wordt normaal in golven naar de verschillende v7 decoders gestuurd, dus kan het inderdaad zijn dat je nog niet aan de beurt bent, anders gewoon eens de decoder zonder spanning zetten gedurende 10 sec, mss (ik zeg wel mss) komt de app update dan wel op je v7 decoder.

OK bedankt 
 op hoop van zege đŸ˜‰â€Š maakt het wat uit dat mijn app revisie “achter loopt” ? En hoeveel? 

Martin
  • 34081 reacties
  • 28 juli 2025

Neen dit maakt niet zoveel uit voor de app versie is er nog een recentere versie 5.168.3. De systeem versie die hebt is wel de laatste en met die versie zijn er daardoor blijkbaar veel die met HDMI af te rekenen hebben, maar er zou al een betere versie in de maak zijn die mogelijks dit probleem zou kunnen oplossen.

Reageer