Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

1047 reacties

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 6 oktober 2024

Hoe bedoel je “ op pickx niet terug te vinden”?

En als ik me niet vergis ben ik van platform 5 naar 6.153.4  gegaan en dan naar 6.155.2.

Martin
  • 33276 reacties
  • 6 oktober 2024

Op de website http://pickx.be is ook deze opname “Ferry” van deze avond verdwenen (soms kan het voorkomen dat je ze op de decoder niet vindt maar wel op de webversie van Pickx).

Het verdwijnen van sommige opnames bij versie 6.153.4 (niet bij iedereen was dit het geval, bij mij trouwens ook niet) is pas opgelost geweest vanaf versie 6.155.1 en blijkbaar is het dan toch nog mogelijk dat er soms opnames verdwijnen bij versie 6.155.2, die versie heb ik al een tijdje op min decoder v7 en het is nu de eerste keer dat dit voorvalt bij mij dat een ‘opname’/’aflevering van serieopname’ verdwijnt. 

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 6 oktober 2024

Ik was effe niet mee met Pickx. Niet aan gedacht.
Wij hebben ontbrekende opnames tot dusver iedere keer kunnen oplossen door te kijken via herstarten of de app van de zender.
Maar het is een feit, het zou niet mogen.

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 7 oktober 2024

Even terugkomen op Billy the Kid, De geplande opnames waren dus verdwenen, dus de serieopname opnieuw geprogrammeerd. Voor de volledigheid, twee afleveringen na mekaar.
Vandaag willen we kijken en stellen vast dat de 1e aflevering is opgenomen in serie en de daaropvolgende niet. Sterker, bij de 1e aflevering staat duidelijk het teken van serieopname, bij de 2e aflevering niet.
(zie foto’s)

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 8 oktober 2024

Gisteren had ik eigenlijk nog een foto moeten toevoegen, eentje uit de tv gids, namelijk van aflevering 8 die niet werd opgenomen. Dus maar vandaag na posten. (goed voor mijn aantal reactie 😁)

Let op de optie “serieopname annuleren”

Het is dus nu zover gekomen dat wij dagelijks controleren of de serieopnames nog wel gepland zijn en zo ja, of ze wel worden opgenomen (of opgenomen werden).

De opname-programmatie is niet meer te vertrouwen !! 😡

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 9 oktober 2024

Nieuwe software versie : 6.158.1
Ik ben benieuwd naar de correcties en verbeteringen.

Martin
  • 33276 reacties
  • 9 oktober 2024

Ik vraag mij zelf af of de problemen met de v7 decoders gisteren geen verband hadden met deze update want dit was op mijn v7 decoder ook zo dat er dan ineens APK 6.158.1 op stond?

De bug dat bij software update vragen niet meer lukt zit er in ieder geval nog in.(werd hier in ander bericht nog door iemand anders gemeld)

• 397 reacties
  • 9 oktober 2024

Hier ook software 6.158.1 met nog steeds de fout dat bij het opvragen van updates de melding ‘Update mislukt’ weergegeven wordt.

@GeertC @HadewychT @DaisyS 

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 9 oktober 2024

Klopt
Met dit verschil dat bij 6.155.1 via annuleren de zoektocht (bewegende rode balk) oneindig doorliep en bij deze direct ‘update mislukt’ komt. Het eindresultaat is gelijk: noppes
Voornaamste (?) is dat de update naar 6.158.1 toch gebeurd is in de achtergrond.
Nu nog afwachten wat is opgelost, hopelijk de verwijnende opnames en verdwijnende programmatie.

Martin
  • 33276 reacties
  • 9 oktober 2024

In principe moet je die software update niet zelf aanvragen, wordt toch automatisch op de decoder gepusht.

• 397 reacties
  • 14 oktober 2024

Hier nu ineens foutmelding P139 bij het opvragen van een opname.

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 14 oktober 2024

P139 is een time out op de backend, gewoon opnieuw blijven proberen, en even geduld hebben.

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 18 oktober 2024

We zijn nog geen 14 dagen verder sinds mijn laatste klacht over een bepaald onderwerp, nl het verdwijnen van de planning van serieopnames.
Deze avond,  na het uitgesteld kijken (opname) van Midsomer Murders, checkte ik de geplande opnamen. En … Ik ondekte zomaar 3 series die wij al eerder hadden geprogrammeerd en waarvan de serieopname niet meer bestond. (Will Trent, The irrational - beide op maandag op VTM2 - en De ring - NPO1 op donderdag)
Dit zijn dus 3 niet meer geprogrammeerde series  die ik heb ontdekt, mogelijk zijn er nog.
Er zit niks anders op dan degelijks de tv gids overlopen en kijken of de opname nog gepland is - al is dat nog geen garantie dat de opname dan ook nog effectief gebeuren zal!
Hoe ik daarbij kom? Zie mijn vorige klacht terzake over de reeks Billie the Kid.

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 19 oktober 2024

Een beetje dom van mij, ik heb namelijk nog een “vergeten” planning ontdekt, de vierde vondst op minder dan 24uur. 🙄😠
Zoals ik al eerder schreef, 6 weken geleden (zie pag 38), ben ik F1 fan en neem de Formule1 in serie op. Niet onbelangrijk, dit weekend is de race in Austin, Texas, volgend weekend in Mexico, daarna volgen nog Brazilië, Las Vegas, …. m.a.w. plaatsen met een groot uurverschil, dus ….. 
6 Weken geleden was de race in Miami, en toen was de geplande opname van de race ook plots niet meer gepland. Ik heb dat gepost op pagina 38 en heb toen opnieuw de serieopname  ingesteld om vandaag te moeten ontdekken dat de serieopname (alweer) niet meer bestaat.
Ook achteraf heb ik deze problemen ondervonden (pag 39, vervolg bovenaan pag 40)

Voorheen bekeken we de programma’s in het TVblad, zagen een serie en dachten “geen probleem, we nemen de serie op”.
Vandaag de dag bekijken we het TV-blad en gaan eens kijken of het programma nog wel wordt opgenomen (wat ook geen zekerheid is, zie hoger mijn klachten over o.a. Billy the Kid)

Zoals de situatie nu is lijkt het me bijjgevolg beter geen serieopnames meer te plannen, maar wel afzonderlijke opnames. We vertrouwen anders teveel op de software die duidelijk gebreken heeft.  En hopelijk wordt die “éénmalige” opname ook nog uitgevoerd ! 🤔

😡

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 30 oktober 2024

Nieuwe software ontvangen : 6.158.2

• 397 reacties
  • 7 november 2024

Gisteren wou ik een opname bekijken. Foutmelding P006. Het gebeurt vaker dat iets niet lukt en heropstarten de enige mogelijkheid blijkt te zijn. Softwareversie 6.158.2.

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 7 november 2024

• 397 reacties
  • 9 november 2024

We waren net live tv aan het kijken. Ineens P130 foutmelding. Heb in dit topic gelezen wat het was. Na herstarten was het weer in orde. Persoonlijk heb ik de indruk dat er de laatste tijd meer foutmeldingen zijn.

Martin
  • 33276 reacties
  • 9 november 2024

Lauter ter bijkomende info: Van één ding ben ik ondertussen al zeker dat het niet alleen van de V7 decoder zelf afhangt, want anders moest ik ook al die foutmeldingen tenminste al één keer voorgehad hebben met mijn V7 en dat is tot hiertoe nog niet gebeurd.
Nog een bijkomende zekerheid is dat het ook niet iets te maken heeft met koper of fiber want op beiden worden die foutcodes gemeld, tenzij natuurlijk als je lijnsnelheid op koper zou om of één of andere reden te laag geworden zijn.

• 397 reacties
  • 19 november 2024

Hier update ontvangen: 6.158.3.

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 25 november 2024

@rsca_rsca hier (een paar dagen geleden) ook de update ontvangen.
Wie weet er wat er is bijgewerkt? Alvast niet de opnameplanning.

WANT :

Hiervoor heb ik al verscheidene keren gemeld dat in de opname planning zomaar series verdwijnen.
Tot dusver heb ik nog geen reactie gezien dat anderen forum posters dit ook voorhebben.  Anderzijds heb ik ook nog geen reactie gezien over dit onderwerp van een PX medewerker. 😒

Het voorbije weekend kom ik (ALWEER) tot de ontdekking dat de serieopname van de F1 races is verdwenen uit de planning. Ik heb het - gelukkig maar - tijdig gemerkt en de serieopname (ALWEER) handmatig ingepland. Met het grote tijdsverschil met de USA geen overbodige luxe. Voorlopig (?) staat de wedstrijd van volgende week wel nog in de planning.
Vandaag - we controleren tegenwoordig noodgedwongen elke dag, 3 keer reden waarom 🙄 - zien we dat de (serie) opname van “Politierechters” van vandaag niet doorgaat, maar wel dat de herhaling op zaterdag is gepland. 
Begrijpe wie kan!

Dit is de zoveelste melding van geplande opnames die niet doorgaan en dus stel ik mij de vraag of deze klacht wel ernstig wordt genomen, minstens dit topic nog wel wordt opgevolgd?
De laatste echte reactie van een medewerker is meer dan een maand oud !

😡😡😡

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 27 november 2024

De soap gaat verder :
Gisteren is een (gelukkig niet “belangrijke”) opname gewoon niet gebeurd. ALWEER één !  😡
Vandaag de serieopname van All creatures great and small (op NPO) ook niet gebeurd, de serieopname voor de volgende dagen staat nohg gewoon gepland! Begrijpe wie kan
Is het de bedoeling dat we niet meer opnemen en rechtstreeks kijken?  😡😡😡
Als we nu ook al moeten controleren of een opname wel gebeurt ? 😡😡😡
Verder is de serieopname van “knappe koppen” ook weer verdwenen uit de lijst.

En mijn lijst van problmen met opnames wordt maar langer en langer.  😡
Waar blijft de reactie van Proximus?

😡

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 28 november 2024

Het lukt niet om de aflevering van All creatures great and small te herstarten, noch via de NPO app te bekijken.  De opname ontbreekt ook in Pickx. M.a.w. niet verdwenen want niet eens opgenomen. 😕😡
Dus waarom zou ik nog opnames plannen als de opname om een duistere reden niet gebeurt?

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 9 december 2024

Gisteren bj het starten van een opname een foutmelding (p000 als ik me niet vergis) gekregen en de cryptische boodschap “er is iets misgelopen”. Dit tot tweemaal toe.
Even terug naar het hoofdscherm en toen werkte het wel.
Intussen 3 dagen na het plaatsen van de internetbox tot dusver nog geen ander probleem met de V7 ondervonden.

Mutlie
  • 1979 reacties
  • 12 december 2024

Middleware 5.7.6 2 is gearriveerd

Reageer